Acum citesti
Chain Reaction Cycles implineste 25 de ani!

chain_reaction_cycles
Chain Reaction Cycles este cel mai mare magazin virtual din lume, ce comercializeaza biciclete si componente pentru biciclete online. Mai mult, si-a castigat reputatia mondiala, livrand in peste 140 de tari din intreaga lume.


Am decis sa dedicam un articol acestui magazin, deoarece este o realizare de apreciat, mai ales privind prin prisma faptului ca este vorba de un business la nivel global. In continuare va vom povesti cum a inceput totul. In 1984 George si Janice Watson au pus bazele unui mic magazin un oraselul Ballynure din nordul Irlandei, cu un imprumut in banca de 1500 de lire.


Pasiunea lui Janice pentru plimbarile cu bicicleta si experienta lui George ca mecanic de automobile si motociclete, s-au unit pentru a crea o mica afacere de familie. Pentru buna desfasurare a afacerii au fost cooptati si cei patru copii ai familiei, dintre toti, Chris, in varsta de 14 ani fiind cel mai implicat. Prima componenta vanduta a fost o za de lant pentru doar 11 pounds.


In micul orasel, magazinul devenise deja foarte cunoscut pentru calitatea serviciilor, reusind astfel sa creasca si vanzarile. Urmatorul pas firesc a fost mutarea magazinului intr-un oras mai mare si anume Ballyclare. Aici nu exista niciun magazin de biciclete in 1989 iar George s-a gandit sa-l redenumeasca. Alaturi de conducerea din departamentul de marketing de atunci, au luat decizia de a-l denumit Chain Reaction Cycles.


Odata cu noul magazin, Chain Reaction Cycles au inceput sa comercializeze branduri precum GT, Marin sau Cannondale si au devenit unul dintre cei mai mari retaileri din Irlanda de Nord. Foarte multi entuziasti ai mountainbike-ului au inceput sa ia cu asalt magazinul, fapt care i-a pus pe ganduri pe cei de la CRC si au realizat ca este timpul sa se extinda si in afara Irlandei. Astfel, au apelat la publicitatea in revistele de specialitate, produsele fiind trimise prin posta in numar in ce in ce mai mare.


In 1998 a sosit momentul ca CRC sa achzitioneze un depozit, datorita stocurilor mari, care pur si simplu nu mai incapeau in vechea locatie. Astfel, s-a luat decizia inchirierii unui depozit mare, achizitionarea unui sistem de telefonie pentru a face fata numarului foarte mare de apeluri, s-a investit si mai mult in publicitate iar rezultatele nu au incetat sa apara : telefoanele sunau si tot sunau, iar comenzile curgeau ca pe banda.


In 1999 s-a ajuns la concluzia ca stocurile nu mai puteau fi tinute pe hartii si ca a sosit momentul unei investitii in computere. Chain Reaction Cycles devenise deja unul dintre cei mai mari retaileri de piese din Irlanda si Marea Britanie, iar publicitatea in cat mai multe reviste era o necesitate. Cu toate acestea stocurile cresteau in fiecare zi, acesta fiind unul dintre secretele reusitei acestei companii : isi asigurau stocuri uriase.


Pasul urmator a fost asigurarea unui magazin virtual online. Desi exista ceva concurenta la acea vreme, site-urile erau prea complicate, dificil de navigat si puneau accent pe grafica si nu pe usurinta in utilizare. Cu ajutorul unor rideri importanti precum Simon Loughlin, care intelegeau perfect nevoile unui biciclist in cautare de piese pe internet, cei de la Chain reaction Cycles au reusit sa puna bazele unui magazin online la finele lui 1999 si astfel sa patrunda in lumea comertului electronic.


De abia in acest moment, cei de la CRC au reusit sa arate lumii stocul vast si oferta extrem de diversificata, iar vanzarile au explodat. Intr-un ritm ametitor, au avut nevoie de un al doilea etaj pentru depozit, apoi de un al treilea astfel incat in foarte scurt timp au avut nevoie de un al doilea depozit, iar ca urmare fireasca a cresterii un al patrulea depozit. CRC a devenit unul dintre cei mai mari angajatori din zona, crescand peranent volumul stocurilor si incercand sa ofere servicii ireporsabile.


In 2004 Chain Reaction Cycles a cunoscut un nou punct de turnura in istoria companiei : achizitionarea unui teren, proiectarea unui depozit imens de aproximativ 4500 de metri patrati, inaugurarea unui call center si un showroom. Astfel in 2005 a avut loc cea mai mare miscare din cadrul firmei : intr-un weekend au fost mutate toate piesele din cele patru depozite vechi in cel nou, reusind ca luni, compania sa fie dinnou operationala. Tot ce parea inainte imposibil, Chain reaction Cycles reusea sa duca la bun sfarsit fara probleme.


Din 2007 cei de la CRC au inceput sa se afirme si in cadrul competitiilor, contribuind semnificativ la sponsorizarea unor evenimente de mountainbiking. In 2008 deja pusesera bazele unei echipa de downhill pregatita sa ia parte la concursurile din cupa mondiala, alaturi de riderii Chris Kovarik, Julien Camellini, Matt Simmonds si Ruaridh Cunningham.


In 2008 au devenit cel mai mare client al Royal Mail iar depozitul a fost extins la 9.000 de metri patrati. A fost insa anul cand dezastrul a lovit : o inundatie de mari proportii a cuprins tot depozitul, iar toti angajatii au venit pentru a ajuta la evacuarea componentelor. Conform spuselor celor de la CRC, cel mai mare noroc a fost ca apa nu a atins computerele.


CRC a profitat de ocazie si a vandut piesele afectate de apa la preturi foarte mici. Acestea au fost livrate extrem de rapid, iar paguba a fost recuperata.


Din 2009 business-ul a mers din ce in ce mai bine. Programul pentru preluarea comenzilor a fost extins la 16 ore iar expansiunea depozitului este continua. In prezent, Chain reaction Cycles a ramas tot o afacere de familie, diferenta fiind insa facuta de numarul de angajati, care numara mai mult de 300 de persoane si de marimea impresionanta a depozitului.


Pentru a cunoaste oferta vasta a Chain Reaction Cycles, poti accesa magazinul la adresa : www.chainreactioncycles.com.


Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

15 + nine =