Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Și Audi bifează lista producatorilor de automobile, care oferă pentru clienții cu buzunarul gros o bicicletă cu care aceștia să iasă în evidență. Momentan, cei de la Audi pregătesc un nou model de cursieră cu cadru din carbon, în colaborare cu producătorul Cube (conform Auto Motor und Sport.de), dar și un e-bike, în colaborare cu Brose. Pînă vom intra în posesia primelor imagini (momentan este disponibilă doar macheta cursierei, ce poate fi achiziționată ca obiect de decor), vom aduce în prim plan alte biciclete fabricate sub emblema celor patru inele sau în fabricile companiilor care ulterior au aparținut de Audi.
Prima dintre acestea își are originile în Germania anilor 20, fiind produsă de DKW, companie care a fuzionat ulterior cu Audi. Este vorba de o bicicletă cu un mic motor atașat, capabil să genereze 1 cal putere din 118 ccm. În ciuda dimensiunilor minuscule ale motorului, acesta era capabil să propulseze bicicleta cu pîna la 35 de km/h.
Datorită fiabilității, motorul a primit denumirea de mica minune iar ca răsplata, cei de la DKW au dat naștere și unui moștenitor : un agregat cu 143 ccm ce genera 2,25 CP. Bicicleta a înregistrat pentru vremea respectivă un succes notabil, între anii 1919 și 1923 fiind comercializate peste 30.000 de bucăți. Bicicleta poate fi admirată în muzeul Audi din Ingolstadt.
Alături de DKW și compania Wanderer (care fuzioneaza ulterior cu Audi) a creat un tandem, dar care s-a bucurat doar de un succes modest.
Aproape 80 de ani mai târziu, în 2008, inginerii de la Audi s-au pus dinnou în fața planșei de proiectare pentru a da naștere unei noi biciclete, modelul Cross Pro RS. Meritul nu le aparține pe deplin, deoarece pentru construcția bicicletei au apelat la divizia Quattro GmbH, iar proiectarea cadrului a început în Neckarsulm, în centrul de design.
Audi declara la acea vreme că acest cadru este unul dintre cele mai ușoare de pe piață și că împrumută multe detalii de la șasiurile automobilelor sale. Probabil doar cei care cunosc foarte bine șasiurile modelelor Audi pot face mai ușor analogia intre cele doua.
In designul basculei a avut o implicare semnificativă și producătorul german de biciclete Rotwild. Echiparea a fost la acel moment, foarte apropiata de top : roți Mavic CrossMax SL, angrenaj Shimano XT sau frâne pe disc Magura Marta SL. Greutatea totală a bicicletei era de 11.6 kg.
Modelul Cross Pro RS a fost produs intr-un număr limitat, de doar 150 de unități. Iar prețul, pe măsura brandului : 3.990 euro.
Din modelul Cross Pro RS a fost deviat si modelul Cross, mai slab echipat dar și mai ieftin.
Foto : Audi Press
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
Puteti face o serie de articole legate de fiecare producator auto si bicicletele lor? Tin minte ca am vazut ceva de la Mercedes pe freerider.ro. Am gasit odata intr-o revista auto un articol despre biciclete Hummer, Volkswagen, Audi, Porsche, Jeep si altele. Ma intrebam daca mai exista si alte branduri.
Uite aici cateva care au fost deja pe freerider.ro :
http://www.freerider.ro/mag/bicicletele-producatorilor-auto-768.html
http://www.freerider.ro/noutati/bicicleta-electrica-smart-10335.html
http://www.freerider.ro/noutati/bicicleta-pliabila-e-bike-de-la-volkswagen-si-lexus-8095.html
http://www.freerider.ro/noutati/bicicleta-honda-editie-eddy-merckx-5072.html
http://www.freerider.ro/noutati/biciclete-maserati-de-la-milani-10877.html
Vor mai urma cateva, in curand!
Sincer mie mi se par niste mofturi bicicletele producatorilor de masini .Nu au ce sa ofere in plus fata de producatorii specializati pe bicle si au preturi mari .
Trebuie sa fi total retad sa dai 4000E pe caturile alea sa stai sa explici ca nu este DHS este de fapt audi si cadru este rupt din sasiu unui passat TDI – i cu roshu bineinteles.