Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Pentru că toamna se apropie cu pași repezi, va trebui să iei în considerare achiziționarea unui set de anvelope special create pentru exploatarea pe trasee noroioase. Avantajul este că le vei putea utiliza și ulterior în primăvara, fie în competiții, fie pe trasee dificile.
Ce anvelope sunt necesare pentru noroi?
Evident că o anvelopă obișnuită, gândită pentru teren solid, nu va putea presta nici măcar mulțumitor pe un traseu noroios. Din fericire însă, producătorii oferă în gama de anvelope și câteva modele dedicate situațiilor mai puțin obișnuite.
Anvelopa pentru noroi este în primul rând mai subțire decât anvelopele convenționale avantajată fiind de faptul că poate trece mai ușor prin porțiunile cu adevărat dificile. Apoi este vorba de crampoane, mai înalte și mai distanțate. De asemenea, crampoanele de pe laterale sunt mai proeminente pentru a oferi tracțiune și stabilitate.
Mai jos, îți propunem câteva anvelope, special create pentru exploatarea în noroi.
Schwalbe Dirty Dan 2.0
Dirty Dan 2.0 este una dintre cele mai ușoare anvelope din prezentare. Ținând cont că aceasta cântărește doar 440 de grame, nu numai că nu-și va face simțită prezența pe bicicletă dar îți va fi un partener bun pe traseele noroioase. Este disponibilă și în versiunea Tubeless (fără cameră – opțional) și de asemenea beneficiază de noul compus al celor de la Schwalbe, Triple Star Compund (Pace Star). Doar pentru roți 26.
Poate fi achiziționată pentru aproximativ 200 lei/bucata . Informații complete pe schwalbe.com.
Continental Mud King 1.8
Mud King se remarcă prin dimensiunea compactă, lățimea acesteia fiind de 1.8′. Dotată cu majoritatea tehnologiilor de la Continental, aceasta este oricând gata să acționeze în condiții de noroi extrem. Greutatea sa este de 700 de grame și este disponibilă pentru biciclete 26er.
Poate fi achiziționată pentru aproximativ 240 lei/bucata. Informații complete pe conti-online.com.
Maxxis Medusa 1.5, 1.8 sau 2.1
Anvelopa Medusa de la Maxxis poate fi achiziționată în mai multe lățimi: 1.5, 1.8 sau 2.1. De asemenea este disponibilă și în versiunea pliabilă. Poate fi utilizată atât în condiții de umiditate cât și pe trasee noroioase. Cu o greutate de 482 de grame reușește să țină pasul cu competitorii principali.
Poate fi achiziționată pentru 90 de lei în dimensiunea 26 x 1.5 sau pentru 140 de lei în dimensiunea 26 x 2.1 (pliabil). Informații complete pe maxxis.com.
Geax Datura Light 2.0
Anvelopa Datura a producătorului italian geax este disponibilă atât în versiune pentru Cross Country, cât și pentru All Mountain sau Downhill. Versiunea pentru competițiile de Cross Country poate fi achiziționată în dimensiunea 26 x 2.0 și cântărește 590 de grame. Crampoanele sunt dispuse distanțat și sunt înalte pentru a oferi tracțiune bună.
Poate fi achiziționată pentru aproximativ 140 de lei. Informații complete pe geax.com.
Kenda King of Traction 2.1
Ultima pe listă, dar nu cea din urmă este renumita anvelopă King of Traction de la Kenda. Este suficient doar să-i privești profilul și vei înțelege imediat comportamentul agresiv al acestei anvelope în condiții dificile. Crampoanele de dimensiuni mai mult decât generoase vor săpa în terenul moale, reușind să ofere tracțiunea optimă. Greutatea este de 683 de grame.
Poate fi achiziționată pentru aproximativ 180 de lei. Informații complete pe kendausa.com.
În tabelul de mai jos poți avea o imagine completă asupra acestor anvelope cât și asupra costurilor și greutății.
Ai utilizat cu succes și alte anvelope decât cele menționate mai sus? Te invităm să le menționezi mai jos, în rubrica de comentarii.
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
Am utilizat in conditii de iarna (zapada medie, gheata) Maxxis Ignitor. Umflate la limita inferioara au aderenta ca pe asfalt. In conditii de noroi mediu (traseu cu portiuni uscate si local mai noroioase) am facut o combinatie – Maxxis Ignitor pe fata si Continental RaceKing pe spate. Pe zonele de pamant batatorit / asfalt viteza nu are de suferit; prin noroi exista suficienta aderenta cat sa treci. Nu va recomand insa combinatia pe trasee exclusiv de noroi.
Schwalbe Jimmy sunt o alternativa de buget redus. Le-am avut la Prima Evadare de anul asta si daca stii sa mergi cu ele, tin foarte bine. De asemenea, un prieten s-a dat cu Michelin Country Trail si au tinut si mai bine decat Jimmy. Conteaza mult si tehnica pe noroi. Un alt competitor cu Michelin-uri se plangea si tot cadea, in schimb tovarasul se tinea tare si nu avea probleme:)
black shark mud de la schwalbe de 2.10 Am alergat cu ele la Garboavele/Galati pe un noroi infernal, sunt perfecte pentru acest tip de competitie, unde alti cadeau prin alunecare eu ma bucuram de stabilitate, am iesit pe 3 la grupa de varsta, fara sa cad o singura data.
Maxxis Wetscream nu sunt tot de noroi?Si mai sunt si de 2.5…
Eu am un set de Schwalbe Space de 2.35 (55 lei bucata) si sunt foarte multumit de ele pe noroi sau pietre.
Maxxis wetscream su nt de downhill.
Fratilor, articolul este din 2011! va rugam un update la tipurile de anvelope de noroi. SI puneti si de 29 ca multi trec de pe 26 pe 29 sau pe 27.5
Dirty Dan exista si in varianta de 29 inch !!!