Acum citesti
Turul Sibiului 2013: Bicicletele de contratimp ale participanților

Ca să echilibrăm balanța prezentărilor de biciclete din Turul Sibiului, azi am adus în lumina reflectoarelor bicicletele folosite la contratimp. Am adăugat și niște mențiuni tehnice, dar pozele joacă rolul principal în articolul de față.

Facem încălzirea cu bicicletele din dotarea belgienilor de la Willems Verandas. Deși în mare parte rulează pe Orbea, un Cervelo și-a făcut cumva loc.

Tușnad Cycling Team folosește în cea mai mare parte a timpului cursierele BH, dar liderul formației, Eduard Novak, călărește o bicicletă Vivelo, pe care a folosit-o și la cursele paralimpice la care a participat. Ah, și aparatul la care este legată bicicleta este pentru încălzire, în caz că te întrebai care-i treaba cu el.

Nemții de la LKT Team Brandenburg și-au adus și ei sculele de contratimp la Sibiu, deosebite și acestea, cu diverse artificii precum frâne în zona axului pedalier, cabluri prin interiorul cadrului și forme aplatizate.

Naționala Slovaciei, cu mulți componenți proveniți de la Dukla Trencin, și-a făcut bine temele. Clubul sportiv militar le-a pus la dispoziție și aceste bijuterii de Trek care par că au mai multe în comun cu industria aeronautică decât cu ciclismul. Trăsături? Frâne integrate în cadru/furcă, schimbătoare electronice, aerodinamică socotită milimetric, head tube integrat și restul îți rămâne ție să identifici.

Atâta timp abonat la comunicatele de presă Bianchi mi-a stârnit curiozitatea legată de bicicletele lor. Azi am avut ocazia să văd Pico Chrono, un model deosebit, cu cadru foarte atent finisat, frâne scoase din bătaia vântului, șa reglabilă în ciuda tijei integrate și mecanică aproape completă FSA specială pentru contratimp.

Nici ucrainienii de la Kolss nu știu de glumă, Giant Trinity-urile din dotare lovind în moralul adversarilor la fel de mult ca palmaresul echipei. Formele atent gândite ale cadrelor, dar mai ales roțile Mavic Cosmic de carbon, cu baieuri Yksion Pro, mai ajută la înclinarea balanței în favoarea rutierului în lupta cu timpul.

Bottecchia Crono Talon este arma aleasă de maghiarii de la Utensilnord-Ora24.eu și are o formă ceva mai cuminte decât alte exemplare, dar ansamblul compact al cadrului și al roților se regăsește, precum și alte artificii precum roata lenticulară sau frânele în zona axului și în spatele furcii.

Și să nu uităm de bicicleta câștigătorului de azi-dimineață, Stefan Schumacher.

Traian Goga,
Redactor FreeRider.ro
Sibiu, România

Vezi Comentarii (2)
  • Au folosit unii si angrenaje ovale. Parca cineva de la SP Tableware avea un BioPace. Insa parerile printre ciclistii de la startul ITT-ului erau impartite: daca ajuta cu adevarat sau e doar o moda.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

nine + 1 =