Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Cu doar câteva ore rămase până la startul de la 18.30 al prologului Turului Sibiului 2013, tensiunea crește văzând cu ochii. Ultimele pregătiri sunt în toi, echipele asigurându-se că totul este pus în ordine pentru confruntarea care va dura până duminică. Dacă până acum am vorbit despre favoriții la victorie, a sosit momentul să aruncăm o privire și asupra bicicletelor pe care le vor folosi și de aceea am pregătit o galerie foto de la fața locului cu armamentul de viteză al câtorva din echipe.
Christina Watches Onfone (Danemarca) este echipa care a adus doi dintre pretendenții la victoria finală, Stefan Schumacher și Constantino Zaballa, rutierii cu prestații memorabile în curse precum Turul Franței. Desigur, acele povești aparțin unui alt episod, însă judecând după Colnago-urile bine lustruite și puse la punct, echipa nordică a venit cu gânduri serioase. Setul Campagnolo Record 11 echipează atât bicicletele de fond, cât și pe cele de contratimp.
Androni Giocattoli-Venezuela s-au prezentat cu bicicletele Bianchi Sempre Pro din dotare, echipate cu schimbătoare și manete Campagnolo Super Record 11 și diverse componente precum angrenajul sau frânele provenite de la FSA, roțile Fulcrum Racing Zero ori pedalele Time. De asemenea, se zvonește că Mattia Gavazzi vrea să lase o impresie bună la Sibiu…
Dacă tot am deschis subiectul Bianchi, norvegienii de la Froy-Bianchi au venit cu niște adevărate nestemate. Modelul de top al companiei italienești, Oltre XR, folosite și de Vacansoleil-DCM, este prezent la Sibiu. Echipate cu SRAM Red și roți FastForward de baieuri cu profil de 80mm, rămâne de văzut dacă rutierii nordici se vor ridica la performanța pe care aceste biciclete o impun.
Echipa austriacă Gourmetfein-Simplon tocmai s-a întors victorioasă din turul ciclist al țării sale, iar în componență îl regăsim pe Matija Kvasina, ocupantul locului secund de anul trcut din Turul Sibiului. Ca și restul echipei, slovenul va rula pe un Simplon Nexio, echipat cu Shimano Dura-Ace 9000, cu roți Xentis, tot pentru baieuri, și șa Selle Italia cu sistemul Monolink. Aspectul bicicletei este unul foarte agresiv, iar pentru a măsura performanța efectivă a cicliștilor, pe angrenaj sunt instalate powermeter-e Rotor.
Dar nici echipele românești nu o duc rău, Tușnad Cycling Team, condusă de Eduard Novak, folosind modelul BH G6 în acest sezon. Pentru roți, ciucanii au apelat la cele produse tot de olandezii de la FastForward, iar restul echipării provine de la SRAM, prin setul Red, Fizik și Rotor.
CCC Polsat (Polonia) l-a adus la Sibiu pe nimeni altul decât Davide Rebellin și, coincidență sau nu, bicicletele pe care concurează sunt la fel de italienești ca și el. Guerciotti a oferit modelul Eclipse 769 pentru cursele de fond, pe care l-a echipat cu Shimano Dura-Ace 9000 și o pereche de roți Fulcrum Racing Speed, pentru (da, ați ghicit) baieuri, care în acest caz sunt Michelin.
Echipa nemțească de sprinteri LKT Brandenburg a ținut sponsorizarea sa o afacere între co-naționali și folosește în acest sezon modelul Xeon CW a celor de la Rose. Echipate complet cu Shimano Ultegra Di2 6700 și felurite roți Mavic, cadrele par a fi foarte bine ranforsate în zona axului pedalier, precum și a head tube-ului, pentru a obține, probabil, rigiditatea necesară unui sprint de succes.
Nu în ultimul rând, campionul en-titre, Victor De La Parte (SP-Tablewere) va rula pe o cursieră Eddy Merckx EMX-3, echipată cu Campagnolo Chorus 11 și roți Campagnolo Bora pe care au fost lipite o pereche de baieuri Gommitalia Espresso. Să nu trecem cu vederea angrenajul cu foi ovale O Symetric, dotat și cu un powermeter Quarq.
Traian Goga,
Redactor FreeRider.ro
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.
Foarte multe biciclete cu baieuri avand in vedere ca pliabilele au ajuns la un nivele mai ridicate de perfomanta