Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Bicicleta este un Lynskey, pe cât de rară pe atât de deosebită. Este construită în jurul unui cadru de titan. Să-i dăm cuvântul lui Paul, posesorul bicicletei:
Sunt Paul din Bucuresti, fericitul detinator (posibil si unic pe Ro) de MTB Lynskey Pro26 Ti frame!
Totul (evident) a fost o intamplare, nici macar nu visam/realizam ca vreodata voi ajunge sa-mi fac o bicla pe bucati de un asa nivel.
Sunt trecut prin DHS (desi bicicleta de origine era o Atala, avand un cadru destul de ciudat), apoi am trecut la Cube Acid si intr-un final la aceasta „bijuterie”.
Initial doream sa-mi upgradez Acidul asa ca m-am pus pe cumparat componente (gama xtr) si furca (Rock Shox Sid XX World Cup Dual Air BlackBox 100mm). Dupa ce-am primit pachetul m-am conversat cu un amic, biciclist, despre ceea ce aveam de gand sa fac. M-a „balacarit” (in sensul bun) dandu-mi sfaturi utile, cum ca n-ar fi cazul sa „stric” asa componente pe un Acid (aluminiu). Practic mi-a deschis ochii spunandu-i „ba, dar tu chiar ai dreptate”. In clipa urmatoare m-am pus pe rupt netul in doua in cautare de cadru. Nu doream carbon si nici scandium, asa incat mi-am indreptat atentia catre cadrele de titan plecand de la ideea sa fie mai ciudatel… Mi-a luat ceva timp pana sa gasesc acest cadru, fiind singurul care mi-a atras atentia, de fapt, mi se pusese pata pe el, literalmente! Cum la acea vreme nu puteam sa comand/cumpar direct din State (acum se poate), am fost indrumat de catre unul din sale managerii Lynskey (poti discuta cu ei online) sa comand de pe ChainReactionCycle (astia fiind – la acea vreme – unicii dealeri) asa incat am intrat pe site, am plasat comanda… si surpriza: „aveti de asteptat 3 luni, deoarece Pro26 Helix Technology abia a intrat in productie”. Zic „Okie dokie, rabd”. Pana la sosirea cadrului eram pregatit cu restul de componente… si intr-o zi ma trezesc cu aviz postal: „yay, finally!”. Era intr-o zi frumoasa si placuta de Septembrie (2010).
Nu stiu de cate ori m-am holbat la cadru pana am ajuns la mecanic sa o pun „pe picioare”… asta durand pana spre finalul lunii martie 2011 cand intr-un final prin ajutorul unui alt prieten pasionat de biciclete (si biciclist), m-a ajutat logistic sa-mi duc cutiile la mecanic (Bikexpert – „doctorii” fiind Cocos si Iulica). Nu am dorit sa o asamblez in momentul sosirii cadrului deoarece aveam inca Acidul, si sa stau cu doua bicle in casa, nu ma coafa deloc ideea. Asa ca au mai trecut 6 luni pana la… „nastere”.
Acum are doi ani si 4 luni. Diferenta de la entry level spre high level al componentelor (pana si cablurile) este imensa. N-am crezut niciodata ca, desi scumpe, nu-si vor justifica banii… wrong! Intr-un fel e bine ca am pornit „de jos” trecand si putand face comparatie intre ele.
Sunt mai mult decat extrem de multumit de aceasta bicla si nu regret o secunda pentru nebunia pornita de a-mi satisface sufletelul cu asa ceva!
Specificatii:
Cadru: XC Ti Pro26 Helix Tech [16,5”]
Roți: Fulcrum Red Metal 1 XL [Centerlock]
Anvelope: Marathon Dureme 2.0
Furcă: Rock Shox Sid XX World Cup Dual Air [BlackBox 100mm]
Componente: Full XTR
Lanț: Yumeya Chain
Pedale: NC-17 Mg/Ti pedals
Ghidon: ControlTech XC Sc hanldebar
Pipă: ControlTech Scored Sc stem [90mm]
Cuvetărie: Chris King NoTreadset Ti headset
Tija șa: Lynskey Ti seatpost [410mm]
Șa: Selle Italia SLR SuperFlow [145mm] / Ti rails saddle
Aceasta din urma fiind schimbata vara trecuta. WTB-ul nu ma mai satisfacea la drum lung 🙂
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
Ce-a mai frumoasa bicicleta MTB din cate am vazut pana acum este asta a ta Paule, ma bucur ca ti-a iesit asa cum ti-ai dorit si ca te cunosc!
Mare respect!
nu numai ca este frumoasa, dar este si ”sanatoasa”. Reusit exemplar. Bravo!
si mie mi se pare cea mai frumoasa bicicleta prezentata pana acum la aceasta rubrica. felicitari pentru rabdare!
Ma bucur ca dupa ce am vazut-o live de vreo cateva ori, am ocazia sa descopar si povestea.
Paul, eu in locul tau mi-as schimba butucul din 2 in 2 saptamani :)))
Frumos! S-o călăreşti sănătos în continuare! Uite aici un fel de surioară:
http://www.freerider.ro/bicicleta-mea/bicicleta-mea-27-wheeler-titanium-1998-47727.html
Povestea e de fapt mai complicata si mai lunga. Parte din componente cred ca s-au mai preschimbat de la proiectul initial. Franele au si ele o istorie. Pipa are si ea o poveste. In realitate la nastere Cocos (Razvan Bucataru) a fost Chirurgul.