Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Folosesc cu entuziasm, de 2 ani de zile, aproape zi de zi radarul Garmin Varia RTL 510 pe care l-am prezentat la puțin timp după lansare. Poate că nu e revoluția maximă în trafic, dar pentru anumite condiții și pentru anumite persoane inovatorul produs de la Garmin se potrivește ca o mănușă, iar eu sunt una dintre ele.
Aș începe cu lucrurile la care nu e neapărat grozav: pentru deplasările în oraș la ore de vârf și pe drumurile aglomerate unde fluxul de mașini e aproape continuu, nu prea văd folosul unui radar. De asemenea, am cunoscut destule persoane deranjate de prea multe notificări sonore și vizuale în timp ce pedalează, iar cu Varia Radar vin destul de multe, practic pentru fiecare mașină.
În rest, nu găsesc nicio situație sau motiv pentru care Varia Radar să nu fie unul dintre cele mai inovatoare accesorii de bicicletă din ultimii ani! Faptul că ești informat despre mașinile ce vin din spate e fantastic, îți permite să te folosești de toată banda, chiar și de toată șoseaua cât timp e liberă. Și deși mai dă foarte rar alarme false, niciodată în sute sau chiar mii de ore de folosire nu s-a întâmplat ca o mașină să treacă nedetectată.
În fine, în articolul despre RTL510 este prezentat detaliat modul de funcționare. Anul acesta Garmin a scos două produse ce vin să înlocuiască modelul deja clasic al radarului: e vorba de noile RTL515 și RVR 315!
Am primit de la magazinul Trisport, distribuitor autorizat Garmin, ambele modele noi pentru a le testa și a vedea care sunt îmbunătățirile (de fapt și tu poți să îl testezi pentru o lună, la finalul articolului scrie cum). Am încercat să sintetizez totul într-un video de unboxing-prezentare:
(video coming soon… 🙂 )
Practic eu, ca utilizator de RTL510, am fost foarte curios ce îmbunătățiri pot să aducă unui produs deja fantastic. Dar iată că s-au găsit câteva, chiar utile:
- evident, bateria a fost puțin mărită, oferind o autonomie cu aproximativ 1 oră mai bună
- de așteptat e și faptul că noul radar are conectivitate dublă, atât pe ANT+ cât și pe Bluetooth. Asta înseamnă că el va putea fi folosit cu mai multe dispozitive, inclusiv cu telefonul mobil, pentru acest lucru fiind dezvoltată o aplicație specială. În plus, aplicații populare au introdus suport pentru radar, prima dintre ele fiind RideWithGPS.
- o ultimă îmbunătățire este introducerea unui nou mod de iluminat, special pentru mersul în pluton, cu o intensitate ceva mai redusă a luminii.
În rest, RTL515 arată absolut identic cu RTL510. A apărut însă și modelul RVR315, o noutate absolută, un model fără partea de iluminat, fiind prezentă doar partea de radar. M-am gândit și am găsit 3 motive pentru care cineva ar alege modelul acesta:
- dacă cumpărătorul are deja o lumină de spate ce îi place și la care nu vrea să renunțe
- dacă se pune problema celor câteva grame cu care modelul RVR315 e mai ușor decât RTL510
- dacă cumpărătorul efectiv nu suportă ideea să aibă o lumină în spate și ziua (pare absurd dar am auzit părerea asta de mai multe ori decât ar fi rezonabil)
- în final, nu trebuie uitat nici prețul cu aproximativ 25% mai mic.
În schimb, modelul mic nu mai are deloc iluminare, deci are doar un mod de funcționare și are, datorită dimensiunilor mai mici, o autonomie ceva mai redusă.
Un amănunt interesant, cel puțin peste mine, este că noile modele vin cu 3 adaptoare de prindere pe tija de șa. Dacă înainte exista unul pentru tijă circulară și unul pentru tijă alungită aero, acum a apărut și adaptor pentru tijele noi cu profil D, cum e cazul la mine. Pe tija cu profil D adaptorul pentru tijă circulară nu stătea foarte bine și radarul se deplasa la gropi în lateral.
Am fost curios dacă s-a schimbat ceva în modul de funcționare efectiv pe teren al radarului. Modelul RTL510 anterior avea un mic bug, când se intra într-o localitate cu case și mașini parcate direct de pe un drum gol, apărea un avertisment fals de mașină ce vine din spate. Nu am regăsit același bug la modelul nou. În schimb modelul nou are tendința să arate o singură mașină în loc de 2 mașini foarte apropiate, lucru ce mi s-a părut că era tratat mai bine de vechiul model. Indiferent însă de model, nu există situația ca o mașină să rămână nedetectată!
Din ceea ce știu, în acest moment Garmin Varia Radar e compatibil cu toate computerele și ceasurile cu funcție de ciclism din colecția Garmin dar și cu modelele Wahoo și Hammerhead. De asemenea, după cum am scris mai sus, noile modele se pot conecta cu telefonul pe Bluetooth iar alertele pot fi afișate pe telefon, fie cu o aplicație dedicată, fie cu o aplicație terță cum e RideWithGPS.
Iată cum se prezintă cele două noi radare și cum funcționează:
Preț: 999 lei (RTL515) și 749 lei (RVR315)
Primit la test de la Trisport.ro – disponibil la toți distribuitorii autorizați Garmin.
OFERTĂ FOARTE INTERESANTĂ: Trisport.ro vă dă posibilitatea să testați noile modele Varia Radar pe care le puteți returna fără justificare în termen de 30 de zile!
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.