Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
După ce testul cu Romet Rambler 2.0 a înregistrat un adevărat succes, calculând după numărul de accesări și share-uri, am trecut mai departe pentru a testa o nouă bicicleta a celui mai mare producător polonez, care, iată, începând de anul acesta este reprezentat oficial și în România. Romet-ul de față nu face parte din categoria bicicletelor foarte ieftine, însă în segmentul de sub 2.000 de lei cu siguranță are un cuvând important de spus. În rândul fetelor, căci lor le este dedicat acest hardtail care poartă numele de Jolene. Dar nu doar din nume îți poți da seama, ci și din forma cadrului sau culoarea acestuia. Cu un preț de 1.899 Lei, Jolene pare o ofertă tentantă. Așadar, să evdem împreună ce are de oferit și cum se descurcă la munte.
Cadru/Pe traseu
Cadrul lui Jolene are o formă plăcut unduită. Iar dacă nu ești fanul mixului de culori, ai nimerit bine, căci în cazul de față avem de-a face cu o bicicletă ce preferă un aspect curat și simplu, în detrimentul unui design aglomerat, multicolor. Țeava superioară a cadrului (top tube-ul) are acea formă deoarece facilitează astfel accesul pe bicicletă. Iar pentru că aceasta se prinde undeva mai jos de seat-tube, Romet a decis să sudeze și o componentă de legătură pentru a rigidiza cadrul în acea zonă. Tehnologic vorbind, acest cadru nu vine cu cele mai noi standarde, headtube-ului fiind clasic, de 1-1/8 inch, iar cablurile cămășile schimbătoarelor și conductele de frână sunt trase prin exteriorul acestuia. Urechile pentru prinderea roții de spate au însă o formă cât se poate de elegenată, iar prinderea etrierului de frână este de tip direct mount, fiind instalată direct pe chainstay.
Poziția este compactă, spatele stă destul de drept, iar astfel devine confortabilă. Nu este o bicicletă pentru concursuri, decât dacă le preferi pe cele recreaționale de la câmpie. Producătorul a mizat mai degrabă pentru ture plăcute, lipsite de stres decât pe o poziție alungită, care te-ar face mai aerodinamică. Căci greutatea totală a bicicletei nu o recomandă neapărat ca fiind o armă pentru curse. Dar nici prețul. Mi-a plăcut foarte mult ghidonul lat, de 700mm, care oferă foarte mult control, însă pentru unele fete s-ar putea să fie cam lat dată fiind statura, de regulă, mai mică.
Pe cadrul din aluminiu 6061 este disponibilă doar o prindere pentru bidonul de lichid, căci cealaltă este prea mică pentru a monta una.
Echipare
Romet oferă în acest buget frâne pe disc, o furcă pe arc și un sistem de transmisie 3×8, date cumva normal raportate la prețul de achiziție. Furca nu se numără printre cele mai confortabile modele, la fel cum nici frânele, mecanice fiind (Shimano M375) nu vor oferi aceeași putere de frânare precum unele hidraulice, dar asta nu ne face decât să reamintim prețul de achiziție. Dacă dorești mai mult confort, poți înlocui în timp furca, la fel și frânele, cele două capitole lăsând loc de îmbunătățiri. Pentru o fată, acționarea manetei de frână mi s-a părut destul de greoaie, cred că s-ar fi rezolvat mult mai ușor problema cu un set de frâne V-Brake.
Altfel, sistemul de transmisie funcționează bine, compus fiind dintr-un schimbător de pinioane Shimano Acera, un schimbător de foi Shimano Altus sau angrenajul ce poartă brand-ul Romet. Roțile sunt construite cu butuci Joytech și susținute pe teren accidentat de anvelopele Schwalbe Smart Sam din seria entry Active Line. Acestea s-au dovedit a fi rezonabile în off-road și chiar se tocesc mai greu decât cele mai scumpe din gamă, însă aderența nu este la fel de bună, iar greutatea, destul de mare.
Concluzie
Jolene est jolie: oferă o poziție confortabilă și are un ghidon foarte lat, care sporește mult controlul bicicletei pe pasajele mai dificile, însă bicicleta nu a fost gândită pentru un astfel de teren. Componentele sunt cele care ne oferă clar acest indiciu, iar cel mai bun exemplu sunt furca și frânele, pentru care un upgrade este binevenit. Raportând-o la costul de achiziționare nu se poate numi o afacere foartă bună la fel ca Romet Rambler, însă este una mai mult decât decentă, prin prețul său reușind să lase mulți concurenți în urmă. În plus de asta, este și o bicicletă care arată bine.
Galerie foto:
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.