Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Noul Demo 2015 al celor de la Specialized a ieşit la suprafaţă de câteva zile deja însă noi am amânat anunţarea modelului întrucât am dorit să venim cu câteva noutăţi suplimentare şi exacte obţinute direct de la reprezentantul european din Germania a mărcii. Din păcate ni s-a spus că există încă embargo pentru specificaţiile exacte, preţuri şi imagini suplimentare până pe data de 13 august. Aşadar încă puţintică răbdare.
Încă de anul trecut la Crankworx Whistler când a fost văzut primul prototip, imagini spion cu noua bicicletă au umplut internetul. Însă când erau întrebaţi cei de la Specialized aveau un singur răspuns „Tot timpul testăm platforme noi”. Acum însă au arătat-o lumii, înainte de prima apariţie oficială în cursă la Mont Sainte Anne din acest week-end.
Evident se vorbeşte despre faptul că bicicleta este mai uşoară, mai rigidă şi mai rapidă. În plus va rula pe anvelope de 27,5 inch. Însă sunt două schimbările mari pe care această bicicletă le aduce faţă de modelul anterior. Este vorba de suspensia spate. Designul Demo-ului anterior a fost folosit ani de-a rândul însă acest layout pare că face un pas înapoi spre tradiţionalul sistem Specialized 4-bar. Diferenţa majoră constă în faptul că acum chainstay-urile pivotează în jurul BB-ului
A doua modificare ţine de cadru şi forma acestuia. După cum se vede din imagine ţeava seatube este asimetrică şi trece doar pe partea dreapta a shock-ului spate. Se pare că acest design face bicicleta să fie şi mai uşoară şi mai rigidă. Însă un bonus serios este pentru mecanici care vor putea umbla acum mult mai uşor la suspensie pentru reparaţii sau regleje.
Bicicleta va fi disponibilă pentru public începând cu ianuarie 2015. Preţul, specificaţiile oficiale, greutăţi şi fotografii suplimentare vom primi începând cu 13 august.
Câteva specificaţii care rezultă din imaginile de până acum de pe internet:
Roţi 650b
Suspensie 200mm
Cadru complet din carbon
Shock spate Öhlins TTX22M custom
Design asimetric al cadrului
Rutare internă a cablurilor
Bottom bracket press-fit
Protecţii integrate pentru chainstay, seat stay şi downtube
Ax spate 12x135mm
Vizual cel mai interesant aspect este cadrul asimetric care are rolul de la reduce greutatea bicicletei şi micşora înălţimea centrului de greutate. Se pare că acest cadru este la fel de rigid în comparaţie cu designul anterior.
„Când am început să lucrăm la această bicicletă ţelul a fost să facem cea mai rapidă bicicletă de downhill. Am dorit să reducem înălţimea centrului de greutate, să o facem mai manevrabilă, mai uşoară, să pedaleze mai bine. Am integrat în ea tot ce am ştiut despre downhill. Dispune de o imagine complet nouă şi se simte altfel.” – Sam Benedict, Specialized Bicycles
„Din punct de vedere al manevrabilităţii această bicicletă este puţin diferită. Spatele a devenit mai uşor. Sare în şi din gropi mai uşor şi mai lin. Categoric bicicleta are potenţialul de a merge mai repede faţă de modelul anterior.” – Troy Brosnan, Specialized Racing
Suspensia FSR foloseşte un pivot central concentric situat la bottom bracket, ceva ce nu prea se mai întâlneşte în lumea downhill-ului. Interesantă este însă şi utilizarea unui ax spate 12x135mm cu profil pătrat al cărui rol este să ţină totul rigid. Motivul pentru trecerea înapoi la 135mm poate fi dorinţa de a obţine o greutate mai mică şi spaţiu mai mare atunci când lucrurile se îngrămădesc.
„Este incredibil cât de manevrabilă este. Este probabil primul lucru pe care l-am observat imediat după ce m-am urcat pe bicicletă. M-a uimit cât de repede schimbă direcţia şi cât de tare poţi să dai în ea pe viraje. Este o bicicletă extrem de vioaie, iar când ajungi la denivelări, le înghite de parca merge pe asfalt. Într-ul fel noul Demo oferă tot ce-i mai bun din ambele lumi. Pe de o parte ne dorim o bicicletă rapidă, dar şi care poate absorbi săriturile mari.” – Aaron Gwin, Specialized Racing
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.