Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Corect, iată o bicicletă de downhill la doar 14 kg, însă care dispune şi de o echipare specială. Cadrul în sine, cu tot cu shock, are doar 3,67 kg. Bicicleta a fost lansată prima dată la Sea Otter 2014, iar acum o poţi găsi în magazine. Cadrul + shock poate fi cumpărat la preţul de 3.299 $. Există şi două echipări complete la preţurile de 5.499 $ şi 7.399 $. Bicicleta mai scumpă cântăreşte 15,19 kg cucerind astfel titlul de „cea mai uşoară bicicletă de DH de producţie”. Bicicleta prezentată în acest articol nu este disponibilă la vânzare în echiparea de aici însă cu siguranţă îţi arată potenţialul unor echipări care oferă o greutate finală şi mai mică faţă de cea oficială.
Iată care sunt reperele bicicletei Pivot Phoenix Carbon
– Suspensie dw-link 204mm
– Cadru complet din carbon ce dispune de tehnologia Pivot hollow box de turnare internă
– Roţi 27,5 inch
– Cadru în mărimile S, M, L si XL
– Headset opţional cu reglaj +/- .75 grade
– Rutare internă completă cu sistemul Pivot pentru porturile cablurilor
– Compatibilă cu tijă de şa reglabilă plus rutare internă
– Rulmenţi Enduro Max
– Shock spate Fox DHX RC4 Coil-Over
– Cadrul cântăreşte 3,2 kg (mărime mică + shock pe aer) sau 3,6 kg (mărime mică + shock pe arc)
– Echipare completă Shimano Saint, furcă Fox 40, anvelope Maxxis DH şi pedale – la 15,19 kg
– Protecţii din cauciuc pentru downtube şi basculă
– Montanţi carbon pentru ISCG-05
– Ax spate 157mm X 12mm
– Carcasă BB din carbon 107mm
– Montant din carbon frână spate 180mm
Un mod sigur de a renunţa la câteva grame este să treci de la shock-ul pe arc la cel pe aer. Aşa cum a făcut şi Pivot mulţumită echipării la care a folosit Fox Float X. Phoenix Carbon are o cursă spate de 204mm.
Profilul anvelopelor Maxxis este interesant. Încă nu sunt detalii suficiente la acest moment însă le-am mai vazut şi înainte. Cu toate astea nu se ştie dacă anvelopele prototip vor ajunge şi în producţie de masă.
Angrenajul din carbon RaceFace contribuie suplimentar la scăderea greutăţii bicicletei şi vine standard în echiparea Saint.
Pedalele HT sunt incredibil de subţiri. Au un corp din magneziu, de asemenea uşor şi un ax opţional din titan.
Pivot a colaborat cu WTB pentru şaua acestei biciclete. Scopul a fost obţinerea unei degajări mai mari pentru roată în aşa fel încât ţevile seatstay să aibă o lungime cât mai mică chiar dacă se folosesc roţi de 27,5.
Aceste gripuri DSP (DuraSoft Polymer) au doar 27 grame, adică mai nimic. Folosesc „lock tape” pe ambele părţi pentru a nu se roti.
Frânele Sram Guide sunt modelul următor după Avid Trail. Dispun de o construcţie cu 4 pistoane care oferă suficientă putere de frânare pentru a fi folosite la downhill.
Reynolds colaborează cu Pivot pentru a scoate pe piaţă un set nou de roţi de carbon pentru downhill. În acest moment acestea seamănă cu modelul Black Label AM 27.5 însă cu ceva modificări de layup al carbonului.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.