Creasta Latoriței, poate cel mai frumos traseu de mtb de până acum

Să fie acesta cel mai frumos traseu de mountain bike pe care l-am făcut până acum? O spun din tot sufletul că DA! Prima zi a fost în Munții Latoriței, pe Strategică: drumul care pleacă din Transalpina și ajunge până jos în Voineasa ( Valea Măceșului dacă nu mă înșel, la 6 km de Voineasa). Noi am modificat puțin traseul și am urcat din Ciunget, am intrat pe Strategică aproape de Vârful Frătosteanu Mare (2.053 metri), ca să coborâm din zona pârtiei de schi Vidra, spre Lacul Galbenu.

muntii_latoritei

Strategica e de vis ca peisaje și o spun fără să greșesc: e cea mai pitorească zonă de mtb din țară, aici avem un colț de rai. Și pentru cei care sunt înnebuniți după coborâri tehnice, poteca (single trail) de sub stația gondolei care se termină aproape de Lacul Galbenul e de vis. Dacă aș fi avut o bicicletă full, la vale ar fi fost ca schiul în pulvar pe acele rădăcini.

Iar Strategica e unică, un drum pe o creastă lină și înaltă aflat la mare altitudine, cu barajul Vidra la picioare și care alunecă spre înălțimile Parângului. Mă repet, dar chiar așa e: avem un colț de Rai în inima Olteniei la 2.000 de metri altitudine!

Creasta Latoriței pe două roți era o tură din categoria must do, care a fost amânată de multe ori din diverse motive şi mă bucur că am ajuns cu prietenii de la muncă pe aceste meleaguri. E linişte şi frumos aici, în acest loc uitat de lume şi mă bucur că în ultima vreme localnicii au renunţat la principala lor activitate: defrişări masive. Drujba nu e lăsată acasă, dar totul pare mai bine controlat, iar natura suferă mai puţin.

Cifrele sunt seci: au fost 2.170 de metri diferenţă de nivel şi 73 de km de pedalat. Un traseu mediu spre greu ca dificultate, fără urcări criminale, dar cu o coborâre ceva mai tehnică spre lacul Galbenu. Nimic de speriat, sunt 400 de metri diferenţă de nivel în pădure, iar eu care nu sunt mare şi tare la vale am stat 95% din timp în pedale.

Ca o recomandare, tura are şi o cabană aşezată fix unde trebuie: la Petrimanu, loc bun de stat la o ciorbă sau un păstrăv proaspăt cu mămăligă.

Material scris de către Marius Dumitrel şi apărut iniţial pe blogul acestuia, unde pot fi găsite şi datele acestei ture.