Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Frânele Shimano SLX au suferit pentru 2013 un facelift și au primit un nou indicativ: M675. Această modificare este de bun augur pentru setul de frâne mid-level al japonezilor, deoarece primește o cosmetizare prin care scapă de câteva zeci de grame în plus. Mai precis, 22 de grame.
Toate aceste modificări sunt realizate în condițiile în care funcționalitatea frânelor a rămas asemănătoare cu cea a generației precedente. Funcția Servo Wave, pe care o regăsim la nivelul manetei de frână, este responsabilă pentru o acționare mai ușoară a levierului, creând practic o pârghie cu susținere pentru a facilita reprize de frânare fără efort. Modulația a rămas neschimbată și se încadrează în continuare între brutalitatea oferită de modelul Deore și controlul excelent oferit de modelul XT. Un compromis ideal.
Frânările lungi nu sunt o problemă pentru noile SLX, chiar și fără plăcuțele cu radiator. În tura noastră, fading-ul a lipsit cu desăvârșire, traseul ales fiind unul de All Mountain, adică exact pentru ce au fost create aceste frâne. În mod normal, un traseu de All Mountain nu va duce niciodată la extrem capacitățile frânelor, dar în același timp acestea trebuie să se descurce minunat în condiții de opriri bruște, atunci când urmează un viraj dificil sau se apropie o baltă cu noroi.
Construcția manetei rămâne neschimbată, partea superioară fiind în continuare proeminentă. Forma manetei este în continuare una care asigură o aderență excelentă și poate fi acționată chiar și cu un deget, pentru a beneficia de aceeași putere de frânare. Din nou, grație sistemului Servo Wave. Mai poți regla distanța levierului față de ghidon, foarte simplu, cu ajutorul unui robinet instalat pe manetă. Nu o duce însă foarte aproape de ghidon, deoarece plăcuțele vor începe să atingă în disc.
Prinderea de ghidon a manetei se face cu ajutorul unei clapete de prindere, dar care nu se desface imediat ce ai deșurubat șurubul de prindere, ci trebuie ajutată prin introducerea unui imbus de mici dimensiuni (2) într-o gaură, care practic o eliberează.
Cu un design specific Shimano și cu performanțe similare modelului precedent, noile SLX rămân pe linia de plutire. Se mențin la nivelul care le-a consacrat după ce au adoptat noul design și sunt recomandate pentru Cross Country, Maraton, All Mountain sau Enduro. Asta în condițiile în care nu te deranjează greutatea semnificativ mai mare decât cea a frânelor Avid. Sunt însă mult mai ieftine, setul, fără discuri, fiind oferit pentru aproximativ 600 de lei. Un disc cu construcție simplă (fără Ice Tech), cu diametrul de 180 de mm, are un preț de aproximativ 100 de lei. Greutatea unei frâne cu acest tip de disc (180 mm), precum cea testată, este de 469 de grame.
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
… așa și pe dincolo față de competitori, DAR ATÂT DE SIMPLU DE ÎNTREȚINUT ȘI DE SERVISAT!
Ca orice altă frână Shimano de altfel. 🙂
Am cumparat si eu una pentru fata, sunt extrem de multumit, dar conducta este prea lunga. E nevoie de aerisire dupa ce o voi scurta?
Multumesc.
Vezi cum funcționează și în funcție de asta decizi. Cel mai probabil, va fi nevoie de aerisire.
Am scurtat-o. Nu e nevoie de aerisire daca faci treaba cu mare atentie, aerul care intra se va ridica in rezervorul manetei.
Abia astept sa-mi vina si cea de spate 😀