Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Test cu cel mai de temut adversar al schimbatorului SLX : Sram X-7. Stim cu totii ca Shimano si-a perfectionat schimbatorul SLX (fiind urmasul vechiului LX), dovada in acest sens fiind ultimul model cu un design deosebit de care am fost multumiti dupa testele efectuate. Modelul Sram X-7 2009 nu si-a schimbat foarte mult forma. Iar intrebarea este : reuseste acesta sa tina pasul cu produsul japonezilor de la Shimano? Articolul de fata are ca scop clarificarea acestei intrebari.
Desi este dedicat in mare parte probelor de All Mountain, l-am instalat pe o bicicleta de Freeride si am pornit cu aceasta la munte. Aici, a fost supus unui efort asiduu, cele mai puternice socuri primindu-le in special de la schimbarile in urcare. Din acest punct de vedere, te poti astepta la aceleasi reactii, ca cele ale schimbatoarelor mai vechi : schimbarea se produce cu trosnituri si pare ca se chinuie foarte mult. Modelul ales de noi, a fost unul cu patina medie, deoarece se afla printre cele mai raspandite modele pentru care bikerii opteaza.
Schimbarea treptelor se face optim in conditii normale, iar in conditii de stres reuseste sa tina pasul. Ca feeling, se apropie foarte mult de SLX si chiar de Sram X-9, dar priviind prin prisma costurilor, acesta reuseste sa coboare pragul de pret ce trebuie platit pentru un produs bun. Si o face cu succes. Muntele ne-a oferit ocazia sa-l testam atat in conditii de traseu uscat cat si in conditii de traseu umed, traseu care a contribuit la strangerea de impuritati si mizerie pe schimbator. Odata ce a inceput sa fie sufocat de stropi cu pamant acumulati de pe traseu, schimbarea treptelor nu s-a mai facut nici lin, nici precis. Aceasta este si una din problemele cu care se confrunta schimbatorul Shimano SLX, atunci cand este supus frecvent unor trasee pline de praf sau pamant.
Din punct de vedere al decibelilor produsi, Sram X-7 nu este nici cel mai tacut dar nici cel mai galagios. Discutand bineinteles, in conditii de uscat, cand poate lucra optim. Invaluit in praf sau noroi, acesta incepe sa devina din ce in ce mai galagios, in unele cazuri chiar deranjant. La capitolul greutate, acesta este din pacate depasit cu aproape 20 de grame de catre Shimano SLX (luand in calcul modelul cu patina medie).
Pentru probele de coborari extreme la care l-am supus, am fi preferat o patina ceva mai scurta, dat fiind faptul ca cea medie devine enervanta atunci cand bicicleta primeste socuri constante. Sa alegi intre SLX si x-7 nu este o alegerea usoara, in cazul in care nu esti fan declarat al unuia din brand-uri. Trebuie insa sa privesti din perspectiva avantajelor si dezavantajelor celor doua schimbatoare. Am putea alege Sram X-7 pentru precizia ceva mai buna decat cea a SLX-ului, pentru costurile mai mici si pentru faptul ca nu necesita in timp atat de multe reglaje precum un SLX. Avantajul major al SLX-ului este greutatea scazuta si faptul ca este un produs cu totul nou, pe cand X-7 are ceva ani „on duty”. Alege Sram X-7 daca doresti un raport calitate/pret decent.
Modelul pentru 2010 insa a suferit ceva modificari, printre care cele mai importante se refera la forma si greutate, care acum se plaseaza sub SLX, cantarind doar 225 de grame (modelul cu patina medie). O greutate buna, tinand cont ca un schimbator Shimano XT Shadow cantareste 224 de grame. O recenzie completa despre noul Sram x-7 va urma in unul din testele viitoare.
Greutate : 270 grame
Utilizare : All Mountain
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
am si eu acest schimbator, nu pune prea mari probleme decat cand il bag in teren foarte accidentat si umed.
problema mi se par materialele din care este facut, care sunt cam de kko.