Acum citesti
Schimbătoare Sram X7 (2013)

Sram X7 este gama mid-level a sistemelor de transmisie produse de brand-ul american. Astfel, X7 este plasat pe piață ca și concurent direct pentru Shimano SLX. Ce putem aștepta de la această gamă de schimbătoare și cum se prezintă în comparație cu concurentul său japonez, vom lămuri în acest test.

Schimbătorul de pinioane X7 se prezintă cu un design interesant, dată fiind culoarea gri în care este livrat, însă aspectul său pare ușor rămas în urmă dacă îl comparăm cu noul SLX. X7 este disponibil cu patină lungă sau medie, pentru casete cu 9 sau 10 pinioane. Noi am avut la dispoziție modelul cu patină lungă, dedicat sistemelor de transmisie 3×9.

Reprizele de schimbare nu sunt printre cele mai rapide, existând o mică întârziere din momentul acționării manetei și până la trecerea lanțului de pe un pinion pe altul. Nu este neapărat deranjant, dar se întâmplă mai încet decât la Shimano SLX, iar arcul lasă impresia că este destul de moale. Prin urmare, din punct de vedere al rapidității, X7 rămâne în urma concurentului său japonez. Pe trasee denivelate, acesta nu întinde lanțul suficient pentru a-i atenua din bătaie. Deși Sram are sistemul Type II disponibil pentru gamele superioare, pentru X7 aceasta nu a fost încă implementat. Pe de altă parte, Shimano SLX poate fi comandat în versiunea Shadow Plus, care întărește poziția cage-ului, atenuând eficient din bătăile lanțului, implicit și din zgomotul produs.

O altă remarcă trebuie făcută în priviința construcției. SLX-ul nu depășește gabaritul bicicletei (triunghiului posterior), pe când X7 este plasat mai în exterior, mărind riscul de a fi agățat sau pur și simplu zgâriat atunci când lași bicicleta pe jos, pe partea cu schimbătorul.

Avantajul clar al lui X7 față de SLX este greutatea, cântărind cu 20 de grame mai puțin.

Schimbătorul de foi în schimb poate fi acționat destul de ușor, urcă lanțul pe foi fără zgomote deranjante, în schimb se lovește de aceeași problemă: lent în comparație cu SLX. Dar și la acest capitol, X7 reușește să devanseze SLX-ul la greutate, fiind cu 20 de grame mai ușor. Este construit dintr-un colier de aluminiu cu o cușcă din oțel.

În ceea ce privește manetele, finisajele sunt bune, dar calitatea materialului padelelor nu reușește să egaleze produsul japonez. De asemenea și din punct de vedere al tehnologiei Shimano are un pas în față, implementând sistemul 2-way-release pentru shifterele sale, care asigură reprize de schimbat mai rapide și de ce nu, și mai comode.

Pe scurt, X7 reprezintă o variantă decentă pentru biciclete de Cross Country sau All Mountain, fiind capabil să ofere reprize de schimbare mulțumitoare. Comparat însă cu Shimano SLX, se află destul de în urmă la mai multe capitole, exceptând greutatea.

Greutate schimbător pinioane: 263 de grame
Greutate schimbător foi: 137 grame
Greutate shiftere: 260 de grame/perechea

Vezi Comentarii (6)
  • Salutare!
    De curând am trecut pe 2×10 și mi-am luat o linie completă X7. Înainte am avut 3×9 de la Shimano astfel: shiftere XT, deraior față XT și deraior spate SLX. Sincer, mie unul X7-le mi se pare mai rapid și mai precis decât SLX-ul. Chiar și în sarcină mi se pare că schimbă la fel de bine ca pe drum mai drept. E drept însă că e mai moale decât SLX-ul, de aceea mă gândesc să mai fac o investiție într-un X9 Type II. Altfel, eu zic că e peste SLX la reprizele de schimbare. Și de vreo 2 săptămâni mă dau prin Parâng, deci l-am pus la muncă…

  • Mi se pare un comentariu subiectiv. Nu s-a specificat nimic de raportul de 1/1 pentru schimbatorul Sram. De asemenea, un schimbator Sram merge mult mai bine dupa ce se incarca cu noroi. Asa „lent” cum este el merge si pe ud si pe uscat. Shimano e foarte sensibil la murdarie si schimbarea devine imposibila cand e murdar.
    Intradevar, Shimano castiga teren cu schimbatorul Shadow

  • De raportul 1:1 am menționat deja în foarte multe teste, am considerat că nu este necesar să reluăm de fiecare dată aceeași specificație. În comparație ne-am referit la SLX 2013, care a venit cu ceva modificări importante pentru noul sezon.

  • schimbatoarele sram sunt sensibile la distanta dintre prima rola care efectueaza schimbarea si pinion. daca rotita este prea apropiata de pinion, schimbarea este violenta si galagioasa, iar daca distanta este prea mare, schimbarea se face lent si lantul caraie pana agata dintii pinionului urmator. plaja optima este mica … o tura la surubul ce regleaza distanta dintre rotita si pinion poate face o diferenta majora …

  • am cazut cu bicicleta(rockrider 6.5) si s-a strambat schimbatorul spate (SRAM x5) si m-am gandit sa-mi iau acest schimbator (sram x7) si vreau sa stiu daca merita sa-mi i-au sram x7 s-au tot un sram x5.
    Deci vreau sa stiu care e mai bun =))

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

five × one =