Acum citesti
Test – anvelope Vredestein Freccia

Anvelopele Vredestein Freccia sunt anunțate de producător drept anvelope pentru antrenament și plimbări. Sunt cauciucuri pe care producătorul olandez le consideră potrivite pentru a face față unei utilizări normale, deci nu neapărat și la concursuri. Însă dupa ce le-am folosit pot spune că sunt bune și pentru „racing”, nu doar „training” sau „touring”, atâta vreme cât racing-ul rămâne la nivel de amatori. Mai mult, poți profita de prețul mult mai accesibil în comparație cu ceva special pentru concurs. Și asta pentru că Freccia înglobează câteva tehnologii compatibile și cu segmentul „racing”.

Vredestein Freccia este un mic paradox. Pe de o parte avem specificații modeste, dar corecte din punct de vedere al destianției anvelopei (antrenamente și ture), cum ar fi greutatea destul de mare și densitatea mică a carcasei anvelopei, pe de altă parte avem specificații potrivite unei anvelope de concurs, cum ar fi tehnologia CCS – Curve Control System și TriComp – trei tipuri de cauciuc de durități diferite în componența carcasei.

Vredestein Freccia sunt disponibile în trei variante de dimensiuni – 23, 25 și 28 mm. Noi le-am testat pe cele de 28, care în realitate au o lățime de 27,1 mm instalate pe jante de 20 mm. Dimensiunea de „28” este potrivită și pentru furcile de cursieră mai înguste. Dacă însă vrei să le instalezi în cadru respectiv furcă, ține cont că balonul anvelopei este posibil să treacă mai greu de saboții frânei. Fie le dezumfi puțin fie forțezi putin. Greutatea măsurată de noi, de 280 g, nu este mica și le plasează spre capătul „greu” al scalei. Este însă o greutate normală pentru anvelope cu preț accesibil, destinate publicului larg.

Anvelopele sunt semi-slick, pe margini având un profil cu mici zimți care oferă ceva mai multă aderență pe viraje sau asfalt ud. Fiind anvelope „normale” performanțele nu sunt fantastice, dar sunt totuși suficiente pentru publicul pentru care au fost gândite. Pe de alta parte, potrivit specificațiilor oficiele, excelează la rezistență în timp și rezistență la pană, două atribute pe care un ciclist amator le apreciază mai mult decât rezistență mică la înaintare, utilă spre exemplu la concursuri.

Cu un TPI de doar 50, Vredestein Freccia din nou nu ies în evidență. Densitatea materialului (Threads Per Inch) indică nivelul de confort și suplețea anvelopei. Cu cât mai mare valoarea cu atât mai performante sunt anvelopele. Cu TPI 50, Freccia se situeaza în partea de jos a scalei însă și acest lucru îl pot trece cu vederea ținând cont de destianție (antrenamente și ture) și mai ales de preț.

Însă în contrast cu specificațiile modeste enumerate până acum, Freccia înglobează altele două utile pentru orice ciclist, în orice condiții. Spre deosebire de cauciucurile de buget de la alte mărci care sunt construite dintr-un singur tip de cauciuc, la Freccia întâlnim trei. Este vorba de TriComp, tehnologia prin care Vredestein integrează trei tipuri de cauciuc într-o anvelopă. Duritatea cauciucului variază în funcție de zona unde este amplasat – de la dur pe centru la moale pe margini. Este nevoie de cauciuc tare pe centru pentru a oferi o rezistență mică la înaintere și implicit viteză mare. Cauciucul moale pe margini este util pentru aderența suplimentară oferită pe viraje.

Cealaltă specificație este Vredestein CCS – Curve Control System, prin care cauciucul rămâne performant în timpul virajelor. Este folositoare pentru că anvelopa își păstrează destul de bine forma normală, în ciuda forțelor aplicate din lateral, iar asta se traduce prin aderență corectă și senzație de încredere pe viraj.

Pe taseu m-am simțit foarte bine cu aceste Vredestein Freccia. La turele obișnuite, pe urcările și coborârile de pe Transfăgărășan, au performat fără probleme și nu le-am simțit niciodată nesigure. Însă nici nu le-am forțat, spre exemplu intrând la vale în viraje cu viteză excesivă. Am rămas în zona de siguranță exprimată de producător, ținând cont și de faptul că specificațiile oficiale spun despre aderență că are doar 3 liniuțe din 6, indiferent dacă este uscat sau ud.

Pe plat, la antrenamentele din jurul Bucureștiului, Vredestein Freccia s-au comportat la fel de bine. cauciucul mai tare de pe centru mi-a permis să obțin o viteză medie mai mare, deși așa ceva ar fi fost necesar mai degrabă la o anvelopă de concurs. Pe asfalt de slabă calitate vibrațiile sunt suficient de bine absorbite în ciuda TPI-ului redus. Nu m-am simțit exagerat de obosit la final de tură, fie că era vorba de antrenament sau plimbare rapidă.

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

12 − 2 =