Acum citesti
Romet Huragan 1 (2018)

Indiferent cât de performantă ar fi, nicio altă bicicletă nu are cum să înlocuiască o cursieră când e vorba de asfalt: transmiterea forței către asfalt prin roțile cu cauciucuri înguste și umflate la presiuni mari e extrem de eficientă, geometria și ghidonul oferă poziția ideală în lupta cu vântul și curenții de aer la viteze mari iar rapoartele de transmisie oferă posibilitatea de a rula cu viteze demne de un automobil! Prețul unei cursiere este însă în medie mai mare decât a oricărui alt tip de bicicletă, motiv pentru care unii iubitori de plimbări sportive pe asfalt aleg variante mai ieftine, cum ar fi bicicletele de cross cu ghidon drept. Părerea mea e că dacă asfaltul este ceea ce îți dorești iar ambiția ta nu e doar să pedalezi în gol ci și să apeși puțin în pedalele alea și să simți viteza, o cursieră ar trebui să fie mereu prima alegere!

Cursierele ieftine dedicate începătorilor nu sunt multe, ele există dar numărul lor este cu mult mai mic decât al MTB-urilor ieftine de exemplu. Producătorul polonez Romet este unul dintre cei ce au în ofertă astfel de cursiere cu prețuri pentru toată lumea, cu echipări decente, biciclete ce se pot încadra fără probleme în clasa lor și oferă senzații autentice de ciclism de șosea la un preț accesibil.

Seria Huragan e baza ofertei și am primit la test cel mai ieftin model, Huragan 1, încercând să descoperim cât de potrivit e el pentru o tură adevărată de șosea!

Cadru/pe traseu

La prețul acesta, Huragan 1 vine cu un cadru din aluminiu ușor 6061 lite și cu o furcă tot din aluminiu, una din carbon fiind imposibil de montat fără a crește costurile. Ca echipare este folosit cel mai ieftin grup autentic de componente de șosea de la Shimano, respectiv Claris cu 3 foi și 8 pinioane, împreună cu un set de roți decente și componente de calitate bună.

Cadrul folosește tijă de 31.6 mm, are headtube clasic 1 1/8 și monobloc filetat. Roțile au prindere cu QR clasic.

Geometria cadrului este aleasă pentru confort, astfel că inclusiv o persoană neantrenată își găsește repede poziția pe bicicletă. Nu doar cadrul ajută la acest lucru ci și ghidonul, pe care l-am mai întâlnit deja și pe modelul Huragan 2 testat anul trecut, ghidon ce are un fel de curbură pe planul orizontal înspre ciclist, dar și o formă foarte compactă. Pedalatul cu mâinile în drop-uri pentru aerodinamică maximă nu e deloc dificil.

Punctele de contact sunt de o calitate bună, ghidolina e plăcută iar șaua originală pe care am și folosit-o în test este axată pe confort dar cu o formă subțire adaptată poziției pe cursieră, eu unul n-am avut probleme și m-am simțit bine timp de mai multe ore pe ea.

Greutatea totală a bicicletei este de 10.8 kg cu pedalele instalate pe ea, ceea ce este spre latura grea dacă vorbim de cursiere, însă este foarte bună dacă e să luăm în considerare gama de preț.

Fiind un cadru ieftin din aluminiu cu furcă din același material, proprietățile de amortizare a vibrațiilor nu sunt extraordinare dar nici nu pot spune că sunt transmise deranjant, nivelul la care micile obstacole sunt resimțite de ciclist este acceptabil.

Echipare

Transmisia bicicletei este asigurată de grupul de componente Shimano Claris, cu 3 foi și 8 pinioane. Cu manete tip STI clasic, cu schimbarea treptelor direct din maneta de frână și dintr-o mică manetă amplasată în spatele acesteia, comenzile se fac identic cu cele mai scumpe grupuri mecanice. Cablul schimbătoarelor iese însă direct din manetă, nefiind direcționat ascuns pe ghidon, lucru care mie nu mi s-a părut niciodată deranjant, dimpotrivă, asigură un service mai simplu și înlocuirea acestuia și a cămășilor fără a demonta ghidolina. Rapoartele sunt suficiente pentru orice urcare, angrenajul 53/39/30 fiind intuitiv de folosit iar împreună cu pinioanele 11-28 asigurând o gamă suficientă de trepte atât pentru deplasarea cu viteză cât și pentru urcări abrupte. Schimbarea treptelor se face fin, dar diferențele mari dintre pinioane se resimt dacă ești obișnuit cu casete de 10-11 pinioane. Angrenajul este cu butuc tip Octalink, un upgrade la rulmenți exteriori după uzarea foilor ar fi o îmbunătățire ce merită făcută, dar până atunci merge foarte bine și așa.

Roțile sunt de o calitate acceptabilă, cu jante Alexrims, însă fondul de jantă montat din fabrică este de cea mai slabă calitate, nereușind să acopere în întregime orificiile spițelor. Din păcate în test roțile au explodat pe prima coborâre și am fost nevoit să refac fondul de jantă cu bandă izolatoare de la un localnic. Sugerez o verificare atentă înainte de prima tură pentru cei ce se decid asupra acestui model. Odată refăcută protecția cu bandă izolatoare, tura s-a desfășurat fără alte incidente. Roțile vin echipate în mod surprinzător cu anvelope Michelin Dynamic, printre cele mai bune modele ieftine de pe piață, dar și cu camere Michelin, lucru destul de rar la o bicicletă entry level.

Frânele nu sunt din grupul Claris ci sunt de la Promax iar funcționarea acestora aș califica-o drept suficientă, dar nu excelentă. Tipic pentru frânele ieftine, în manetă se simte o elasticitate mare iar saboții nu sunt dintre cei mai performanți. Cu o investiție mică în saboți noi proprietățile de frânare se pot îmbunătăți fără mare efort.

Concluzie

Romet Huragan 1 este o cursieră veritabilă și se simte ca o cursieră veritabilă. Indiferent că este vorba de mers cu viteză pe plat sau de forțat urcări abrupte, cu penalizările inerente greutății mai mari și a salturilor între pinioane, Huragan are prestații foarte bune, chiar surprinzătoare. E o cursieră recomandabilă tuturor ce vor să încerce ciclismul de șosea adevărat, dar la modul recreațional, poate chiar să participe la curse de anduranță necronometrate de tip brevet. Piesele fiabile ar trebui să o facă o bicicletă ușor de întreținut în timp. Cu un upgrade la un set de roți din gama ieftină de performanță și un set de anvelope pliabile ușoare ar putea să devină chiar o cursieră rapidă.

Am menționat că am luat un KOM cu ea?

 

 

 

Vezi Comentarii (2)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

twelve − nine =