Acum citesti
Anvelopa Schwalbe Nobby Nic

Te aflii in cautarea unei anvelope de All Mountain, pe care s-o poti folosi pe diferite suprafate si care trebuie sa fie si usoara in acelasi timp? Daca da, inseamna ca ai nimerit bine. Am testat pentru voi anvelopa Schwalbe Nobby Nic, care pare sa ofere raspunsul intrebarii adresate mai devreme. Daca ne ghidam dupa prezentarea oferita de producator, inseamna ca aceasta anvelopa este o decizie inspirata. Sa vedem insa daca toate aceste caracteristici se aplica si in situatii reale, pe diferite trasee.

Modelul testat de noi ne-a fost furnizat in formatul 26 x 2.10, versiunea Evolution Line. O anvelopa foldable, ce poate fi impachetata usor si care foloseste kevlarul pentru marginile care se prind de janta. O solutie buna pentru a scadea din greutatea acestei anvelope, a carei asezare pe cantar ne indica 570 de grame (565 grame declarat). Nobby Nic beneficiaza si de protectie suplimentara impotriva SnakeBite-ului (capsarea camerei la trecerile violente peste muchiile unei borduri). Din acest considerent suntem nevoiti sa va recomandam si voua aceasta versiune.

Viteza de rulare a acestor anvelope este una buna, asemanatoare cu cea a modelului Racing Ralph. Dealtfel, Nobby Nic a imprumutat de la Racing Ralph carcasa iar pentru realizarea anvelopei s-a folosit un compus triplu, la vremea lansarii acestei anvelope, inca o premiera in domeniul componentelor pentru biciclete.

Pe portiuni de pamant, pe poteci sau pe coborari anvelopele Nobby Nic iti ofera o viteza buna, o aderenta excelenta dar si siguranta in acelasi timp. Aderenta buna, mai ales pe viraje, este data de felul in care crampoanele sunt amplasate pe suprafata carcasei anvelopei. In noroi insa, acestea incep sa piarda din grip, spatele reusind sa ne scape la viteze mai mari. Nu s-a intamplat insa sa ne puna in fata unor situatii limita, bicicleta reusind sa ramana controlabila. In schimb, la fel ca anvelopa Racing Ralph, in conditii de umiditate aceasta mai pune probleme. Chiar si pe astfalt umed este bine sa nu abordezi virajele cu viteza foarte mare sau cel putin sa nu te inclini prea mult.

Utilizarea unor crampoane mai mari pentru aceasta anvelope, promite o durata de viata mai mare decat la anvelopele Racing Ralph. Daca te decizi asupra modelului cu protectie impotriva snakebite-ului, poti sa rulezi cu acestea la o presiune mai mica, astfel incat sa cresti aderenta pe zonele de piatra. Umflate la maxim, in astfel de zone, spatele bicicletei ne-a fost aruncat usor in parti. Daca nu cumperi un model cu protectie te sfatuim sa respecti specificatiile de umflare si sa nu te aventurezi cu ele in zone acoperite cu pietre ascutite.

Pe macadam si pietris s-au descurcat bine, desi acesta este un teren neprietenos pentru orice fel de anvelopa mai subtire de 2.40. Avantajul utilizarii unei anvelope Nobby Nic in dimensiunea 2.10 iti ofera o viteza de rulare mai mare decat cea oferita de modelul mai lat, de 2.40.

In concluzie, recomandam anvelope Nobby Nic pentru All Mountain, afirmatia producatorului pe care o prezentam in debutul articolului, in legatura cu performantele acestor anvelope, dovedindu-se a fi una corecta. Ai la dispozitie mai multe dimensiuni cu diferite tehnologii. Recomandam achizitionarea unui model foldable (pliabil), cu tehnologia Double Defense, indiferent de latimea acestuia, pentru protectia buna pe ca re o ofera. Daca-ti doresti un set mai lat, poti opta pentru modelul 2.40, care ofera o greutate decenta, chiar acceptabila in segmentul de anvelope pentru All Mountain : 645 de grame. Cel mai usor model este Nobby Nic Evolution Line, care pune doar 470 de grame pe cantar insa nu ofera suficienta protectie pentru suprafete de rulare dificile.

Un produs cu multe plusuri si putine minusuri este asa cum te asteptai un produs destul de scump. Modelul 26 x 2.1 nu face exepetie de la regula si este oferit pentru aproximativ 50 de euro, chiar mai scump decat Racing Ralph (model pentru Cross Country). Din punct de vedere al costurilor, exista alternative in segment (vezi anvelopele WTB), insa nu ofera aceleasi caracteristici precum anvelopa Schwalbe Nobby Nic, mai ales in termeni de protectie si greutate.

Greutate : de la 470 de grame

Utilizare : All Mountain

Vezi Comentarii (9)
  • Aceasta anvelopa nu foloseste kevlarul, pt. ca nu este marcata….tot ce contine kevlar sau fibre aramide, este marcat….eu asa stiu, am vazut multe si toate erau marcate….dar este o anvelopa destul de buna; eu momentan asa ceva am pe bicicleta si cum am mai spus, numai anvelope SCHWALBE folosesc.

  • Salut! Probabil nu ai versiunea pe kevlar. Citam din datele oficiale oferite de producator :

    Schwalbe Nobby Nic Kevlar Tire: Great combination of speed and grip, perfect for XC racing and trail riding.

    * compound: Triple Nano
    * weight: 495g, 570g
    * bead: Kevlar
    * color: black
    * model: 26″
    * width: 2.1″ & 2.25″

    Majoritatea, daca nu chiar toate modelele pliabile, folosesc kevlarul pentru marginile care se prind de janta. Deoarece este usor si in acelasi timp un inlocuitor ideal al sarmei, care este mult mai grea.

  • Salut! Aveti dreptate!…..kevlarul este folosit numai pt. margini….probabil din cauza asta nici nu este marcat. Anvelopele de care am amintit aveau kevlar in toata carcasa, de aceea erau marcate pe exterior si erau mult mai invulnerabile decat astea….am folosit cu ceva timp in urma asa ceva.

  • Am trecut si la rubrica de Minusuri, dar am precizat si in articol : prestatiile sunt decente in noroi, insa nu impresioneaza cu nimic, existand cateva situatii in care spatele bicicletei a derapat usor. Sistemul de curatare nu este printre cele mai bune, deoarece pastreaza destul de mult noroi pe carcasa in cazul in care traseul este dificil. Ca si prestatii se situeaza la un rating de 3 din 5 stele la acest capitol.
    Propunerea ta este interesanta si-ti multumim pentru faptul ca ai amintit-o, momentan insa avem foarte multe cereri de teste si trebuiesc cumva prioritizate.

  • Folosesc un nobby nic pe fata si un black jack pe spate. Pe asflat ruleaza colosal. Aproape ca nu se simt crampoanele. Am fost totusi uimit sa constat ca pe asfalt ud o frana mai zdravana nu „infige” roata de fata in asfalt ci tinde sa o faca sa derapeze. Nu am ajuns inca sa le fac proba la munte. Sper totusi ca pe pamant / pietris / frunze sa se comporte mai bine.

  • Eu folosesc Nobby Nic Off Road performance 26×2.1 si sunt destul de nemultumit de performantele ei pe asfalt fierbinte, pe viraje..pierde aderenta. La fel si pe off road la viteze de peste 35km/h pe off road – suprafete uscate. Pe noroi se comporta destul de bine, se incarca dar nu excesiv. Acum depinde si de tipul de noroi, daca este lipicios nici cu Medusa nu scapi. Am acest cauciuc si pe fata si pe spate dar aderenta simt ca o pierde doar pe fata la virajele luate in forta „gen moto”. Furca este FOX..asa ca nu ne plangem de comportamentul ei.

  • Nu cumparati „Performance”,i se rup crampoanele laterale in 1000 de km de off road,niste porcarii,am avut 3 si le-am folosit doar pe fata.Poate „Evo”or fi mai bune dar n-am avut si nici nu mai cumpar.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

1 × three =