Acum citesti
Merida One Sixty FR 600: bicicleta de bike park

Cea mai recentă bicicletă de enduro de la Merida, One-Sixty, a primit o reîmprospătare uriașă anul trecut și a fost întâmpinată cu mare apreciere. A venit cu concepte noi, cum ar fi agilometrul și o geometrie mai mult mai progresivă, iar spre sfârșitul anului 2023 brand-ul german a lansat un model destinat segmentului de freeride, acela fiind One Sixty FR.

Echipată cu suspensii mari de 180/171 mm, cadru din aluminu, amortizor pe arc și roți în format mullet, bicicleta este destul de capabilă să parcurgă trasee de flow cu sărituri și secțiuni tehnice. Potrivit acestor date, am ales traseele din Postăvaru pentru a testa bicicleta la adevăratul potențial. Cum s-a descurcat vei afla în acest articol.

Detalii tehnice – Merida One Sixty FR 600

  • Cadru – Full-suspension / Cursă – 171 mm
  • Material – Aluminiu
  • Furca –  DVO Onyx 38 D2 / Aer/ Cursă – 180mm / 44mm Offset 29”
  • Amortizor –  DVO Jade X D2 / Arc
  • Transmisie – Shimano Deore / 1×12
  • Frâne – TRP Trail EVO, 4 pistoane
  • Discuri – 220 mm (F) și 200 mm (S)
  • Roți – Format mullet 29” /27.5” sau 29”
  • Categorie – Freeride
  • Preț de achiziție – de la 12.390 lei – preț model testat – 21.000 lei

Pentru cine este această bicicletă?

Din start vreau să spun ca nu este potrivită pentru un începător. Geometria cadrului fiind progresivă și adaptată standardelor segmentului de freeride/downhill va trebui să lași frânele pentru a pune la treabă tot ansamblul. Atunci vei putea aprecia unghiul furcii amplasat la 63,5 grade, ampatamentul de 1.248 mm (mărimea M) care ajută la stabilitate, dar și manevrabilitatea dată de chainstay-ul scurt, de 434 mm.

Merida One Sixty FR se adresează oamenilor care sunt în căutarea vitezei, a celor mai nebunești gap-uri din bike-park și a traseelor de downhill rapide. Totul pentru un preț de 21.000 de lei, unul despre care pot spune că este prietenos din punct de vedere al echipării.

Detalii tehnice

Cadrul bicicletei Merida One Sixty FR 600 este construit din aluminiu, cadru care a fost lansat anul trecut, disponibil în cinci mărimi (XS-XL). Certificat pentru standardul Category 5 DH, vine cu cinci ani garanție care acoperă chiar și cele mai extreme cazuri din bike-park.

La nivel de suspensii, ambele provin de la DVO. Furca de 180 mm este un Onyx D2 pe aer cu brațe grose de 38 mm, iar amortizorul un Jade X D2 pe arc. Pentru Postăvaru în furcă am bagat 65 psi (SAG 35%), rebound-ul 4 click-uri după jumătate spre rapid, iar pentru amortizor am ales arcul de 450, eu având 62 de kg. Cu acest set-up, într-o zi plină în Postăvaru nu am ajuns la capătul suspensiilor foarte ușor.

Au fost rare acele momente, doar în compresii mari și la aterizările în plat s-au întâmplat ca suspesiile să-și vadă capătul de cursă. Doar la furcă am simțit șocul în mâni foarte agresiv, cât despre amortizor, el are în capăt de cursă o piesă din cauciuc care este menită să absoarbă din șoc așa că spatele meu a fost pe mâini bune.

Urcatul pe acestă bicicletă este mai dificil, dată fiind greutatea mare. Dar, în caz că nu te grăbești ai la dispoziție transmisia cu 12 pinioane de la Shimano Deore.

Merida, cumva, a echipat acestă bicicletă după nevoile unui freerider. Frânele fac parte din pachetul de nevoi ale unui astfel de rider. Prin urmare, One Sixty FR este echipată cu frânele de la TRP, modelul EVO Trail în patru pistoane. O putere de frânare imensă, mai ales că discurile au 220 mm (F) și 200 mm (S).

Chiar în unele zone pe traseele de downhill puteam sa las frânele mai mult căci stiam că forța de frânare era de partea mea. Bine, aici au contribuit și anvelopele Continental Kryptotal care în condiții mixte sunt foarte aderente.

Pe traseu

Am avut ceva timp modelul One Sixty FR pe mână, așa că l-am testat în mai multe condiții. Prin condiții mă refer la traseele din Postăvaru și cele de pe Ciocanu. Dar, după specificațiile bicicletei locul de joacă al acesteia a fost în Postăvaru.

Înainte să plecăm în bike park, am echipat roțile cu niște inserții serioase și am făcut-o tubeless. Greutatea ei obișnuită era de aproximativ 17 kg, cu inserțiile, soluția de tubeless și niște pedale Nukeproof (Ediția Sam Hill) greutatea sa a ajuns lejer la 18,2 kg. Am fost destul de liniștit în această priviință, căci știam că toată acțiunea se va desfășura la vale. Pe cele două trasee de downhill, unghiul furcii amplasat la 63,5 grade și ampatamentul de 1.248 mm au ajutat foarte mult ca bicicletă să fie stabilă, iar chain-stay-ul relativ scurt de 434 mm mi-a dat libertatea de a mă distra.

Merida, a echipat modelul FR cu un amortizor pe arc DVO Jade X D2. Prin urmare a fost și prima dată pentru mine când m-am dat pe arc, mai serios. Am remarcat faptul că bicicleta nu mai este atât de „poppy” și nu mai poate fi aruncată în toate părțile fără un efort mai mare. Dar, din punct de vedere tehnic, micile denivelări erau înghițite cu o poftă imensă, iar bicicleta era foarte platată și pregătită pentru următorul obstacol. Astfel a fost un companion desărvârșit pe traseele din Postăvaru. Chiar am putut să îmi depășesc limitele pe unele zone unde traseul devenea rapid și tehnic.

Cât despre turele de pe Ciocanu, unde sunt trasee de trail/XCM, ansablul având o greutate de aprox 18,2 kg urcatul a fost chiar o provocare, din fericire însă bicicleta este dotată cu un dropper și cu pinioane mari. Pe trasee, m-am distrat unde viteza depășea valoarea de 35 km/h, căci este mult mai ușor de manevrat. Tocmai din acest punct de vedere nu pot recomanda acestă bicicletă începătorilor. Nu numai că cere abuz, e menită pentru așa ceva.

Pe scurt, bike-park-ul este cel mai potrivit pentru modelul One Sixty FR.

Pro și Contra

PRO:
  • Geometrie progresivă
  • Suspensii de la DVO
  • Raport preț/calitate foarte bun
Contra:
  • Greutate mare
  • Gălagioasă pe partea de transmisie
  • Rutarea cablurilor prin head-set limitează operațiunile pe care le poți face acasă

Concluzie

În final, bicicleta Merida One Sixty FR se adresează unui public restrâns care au acces la un bike-park. Pentru 21.000 de lei vei primi modelul FR 600 cu echiparea descrisă mai sus, dar pentru bugete restrânse mai există și varianta FR 400 care vine la prețul de 12.390 lei, echipată cu componente mai ieftine.

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

1 × 2 =