Acum citesti
Maxxis Crossmark II (2017)

Acum mulți ani de zile descopeream anvelopele Maxxis Crossmark, cu un profil în același timp frumos și rapid: aveau pe mijloc un șir lung de crampoane pătrate cu șanțuri în formă de cruciulițe, șir care oferea viteză maximă pe teren solid și pe asfalt, în timp ce marginile erau oarecum inspirate din vechiul Larsen TT, cu crampoane cu rampă unidirecțională care ofereau aderență foarte bună în viraje. Nu erau puține modelele de biciclete de XC de Cupă Mondială ce erau echipate cu aceste anvelope.

Am fost foarte nerăbdător să văd în realitate varianta îmbunătățită a acestei anvelope, apărută în 2016: modelul Crossmark II, cu un profil cu totul nou dar care promitea să păstreze caracteristicile pentru care modelul anterior era renumit, respectiv viteza foarte bună.

Cu încântare deci am primit la test un set de Maxxis Crossmark II 29×2.1 EXO/TR. Cu o calitate obișnuită la Maxxis și cu ambalajul uzual, am descoperit că greutatea reală nu e cu mult diferită de cea oficială de 700 g, respectiv 708 g. Structura este din aramidă cu 60 TPI, anvelopele sunt Tubeless Ready și au un strat de protecție EXO.

Montajul a avut loc fără probleme cu pompa manuală, fără nicio scăpare de aer prin structură, dovedind o calitate exemplară din acest punct de vedere.

Anvelopele urmau să fie echiparea mea pe MTB-ul XC de concurs pentru toată jumătatea a doua a anului 2017 iar inaugurarea le-am făcut-o pe traseele de concurs din Zillertal, unde urma să le folosesc în cursa pe etape Zillertal Bike Challenge, dar un accident destul de grav nu doar că mi-a întrerupt concediul ci și sezonul de MTB. Am reușit totuși să dau o tură frumoasă cu ele în Austria și recent le-am folosit în câteva ture în Bucegi și în zona Moieciu, doar pentru a constata că în ciuda performanțelor lor foarte bune eu nu sunt refăcut pentru MTB…

Profilul anvelopelor urmează ideea originală: o bandă centrală aproape continuă asigură viteză maximă pe toate suprafețele. Banda însă are acum o altă formă, cu crestături transversale mai mari, pentru a oferi o aderență superioară vechiului model. Au dispărut cruciulițele de pe banda centrală dar au fost desenate totuși printre crampoanele laterale, cu rol estetic, pentru a păstra tradiția.

Partea laterală este asemănătoare cu cea dinainte, dar cei de la Maxxis spun că au îmbunătățit mult aderența. Rândurile de crampoane mediane au primit crestături longitudinale. Crampoanele laterale sunt asemănătoare cu cele anterioare, dar au formele puțin schimbate.

Pe teren Crossmark II confirmă afirmațiile producătorului. Viteza de rulare este foarte bună pe asfalt și forestier. Am urcat ca de obicei pante foarte abrupte cu aderență precară iar aderența a fost foarte bună pentru acest gen de anvelope, neavând probleme în zone cu înclinație de peste 20% acoperite cu nisip, pietriș sau iarbă, dar uscate. Pe ud mai mult ca sigur aderența nu va fi la fel de bună, dar anvelopa nu e concepută pentru asta.

Pe coborâre și la frânare Crossmark a avut mereu aderență de top datorită rampei crampoanelor care mușcă direct din teren, așa că din acest punct de vedere nu există niciun reproș. În ceea ce privește aderența laterală, crampoanele din extremitate, dese și cu forme variate, reușesc să facă o treabă excepțională.

Personal recomand aceste anvelope tuturor celor ce caută un model polivalent dar mai ales foarte rapid, oferind la pachet o aderență suficientă în orice condiții. Totuși nu sunt anvelope pentru teren dificil și cicliști neexperimentați, dacă nu sunteți obișnuiți cu anvelopele de competiție de XC ar fi bine să nu vă aventurați cu Crossmark II pe zone foarte tehnice! Mi-aș fi dorit mult să revin și cu impresii la limită din competiții dar din păcate soarta nu a făcut posibil acest lucru…

 

Vezi Comentariu (1)
  • virgule nu puneti? uneori e foarte greu sa citesti articolele. „Pe coborâre și la frânare Crossmark” te duce cu gandul la franarea Crossmark. Exista franare Crossmark?
    „Pe teren Crossmark II confirmă” – exista teren Crossmark II?
    Nu ma intelegeti gresit, nu sunt nici rautacios, nici profesor de romana, doar va atentionez pentru mai multa atentie.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

fourteen − thirteen =