Acum citesti
Haibike AllMTN 6 (2021): comod, carbon, cu mușchi

Este interesant cum cei de la Haibike, care au fost printre primii producători de biciclete electrice, și-au găsit o nișă axată pe confort. Și sunt aproape convins că au făcut asta deoarece în acest target se aflau cei mai mulți potențiali cumpărători, indiferent de vârstă. De aceea, n-am avut niciodată impresia că Haibike a produs rachete, ci mai degrabă un altfel de navă gândită să te poarte cât de suav posibil pe trasee de munte. Este și cazul lui AllMTN 6, care, în versiunea 2021, vine cu o echipare peste medie, cu un cadru din carbon, cu suspensii mari – de 160mm și cu o imagine care aduce un stil diferit și destul de agresiv în segment.

Pentru cine este această bicicletă?

Desigur, pentru cei care și-o permit și care caută o bicicletă electrică cu care să urce cele mai agresive pante, dar care să fie extrem de stabilă la vale. Haibike AllMTN 6 nu este cea mai agilă bicicletă electrică pe care am pedalat, căci așa cum spuneam în introducere, se adresează unui segment diferit de clienți. Însă îți poate oferi senzații tari la vale – mai ales când treci peste toate obstacolele care-ți ies în cale. Asta se întâmplă în special în linie dreaptă, căci în momentul în care ai de abordat viraje strânse, din care îți propui să ieși cu viteză, lucrurile nu se vor potrivi cu calculele. Asta deoarece AllMTN 6 este o bicicletă lungă – cu un chainstay de 460mm și un ampatament de 1.258mm – în dimensiunea L. Un headtube amplasat la 65 de grade înseamnă că poți coborî fără stres pe majoritatea traseelor montane din România, pe când seat tube-ul amplasat la 75 de grade, înseamnă că te va plasa central pe bicicletă atunci când urci cele mai agresive secțiuni. Chit că-s tehnice ori ba. Mai mult decât atât, roata de față reușește să rămână plantată pe aceste secțiuni de urcare, ceea ce este de lăudat.

Faptul că are un cadru construit din carbon, inclusiv link-ul, nu o face neapărat cea mai ușoră. 24 de kg sunt un pic peste media din segmentul bicicletelor cu suspensii de 160mm. Însă, așa cum recunoașteam și în trecut, o bicicletă cu o asemenea greutate aduce cu sine o stabilitate foarte mare, ceea ce înseamnă mai departe că o să negociezi zonele dificile fluierând. Nu-ți face prea multe speranțe că o să sari prea mult cu bicicleta asta, căci între noi fie vorba, îi place mai mult pe sol decât în aer.

Nu în ultimul rând, legat de imaginea bicicletei, trebuie să menționez cele două guri de aerisire aflate pe headtube, care au rolul de a aduce o gură de aer rece către acumulator.

Ce motor are?

Unul potrivit caracterului său. Haibike nu prea avea cum să aleagă un motor mai potrivit pentru această bicicletă decât noul Yamaha PW-X2. Cumva Haibike colaborează de atât de mult timp cu Haibike, încât cele două mărci aproape se contopesc – pe principiul: băiatu, băiatu – ai bicicletă Shimano? Aici poți întreba lesne dacă ai bicicletă Yamaha. În fine, motorul are un cuplu mare, de 80Nm, care este livrat cât se poate de lin și uniform, fără să simți că bicicleta fuge de sub tine. Un caracter liniștit, ideal pentru cei care caută pacea și echilibrul. Are 5 niveluri de susținere, din care primul – Eco+ – te susține modest – iar feeling-ul este că pedalezi pe o bicicletă mecanică, pină la EXPLW – care bănuiesc că vine de la Explosive, și unde simți tot cuplul de care motorul dispune. Comanda de pe ghidon însă nu se potrivește deloc cu noul motor – din simplul motiv că nu este nouă, nu este neapărat ergonomică, este mare și este plasată destul de neinspirat căci la prima căzătură mai zdravănă riști s-o spargi. Nici motorul nu are dimensiuni prea mici, așa cum m-aș fi așteptat de la un motor de generație nouă, însă compensează din plin cu performanțele sale. Acumulatorul de 600Wh o să-ți ofere un plus de autonomie față de cele standard de 500Wh, chiar dacă bicicleta cântărește mai mult.

Ce echipare are?

Furca și amortizorul provin de la Fox și oferă o cursă de 160mm. Furca, Fox 38 Performance, are brațe superioare groase și se potrivește la fix cu această bicicletă. Amoritzorul, pe de altă parte, face de asemenea o echipă bună cu suspensia de tip 4-Link, livrând confortul necesar și atenuând și șocuri puternice, fără ca roata de spate a bicicletei să se desprindă de la sol.

La nivel de frâne avem deja cunoscutele Magura MT5, cu 4 pistoane în etrier, și care sunt în fond niște MT7 mai domole, însă care oferă performanțe de frânare impresionante. Două discuri cu un diametru de 203mm pecetluiesc cele menționate mai devreme.

Transmisia provine de la Sram, modelul GX Eagle, care oferă 12 rapoarte conectate la o foaie cu 38 de dinți. Pinioanele vin în configurația 11-50 (așadar nu cu noul pinion de 52 de pe GX), însă chiar și așa, te poți descurca atât pe urcările abrupte cât și cu viteza, când vine vorba de alegerea raportului ideal. Poate că ar fi mers un Deore aici? Mă mai gândesc.

Formatul roților este mullet, așadar o roată de 29 pe față și una de 27.5 inch pe spate, cu anvelope de la Maxxis, în dimensiuni diferite: Minion DHF II pe față cu o lățime de 2.5 inch și Minion DHR II cu o lățime de 2.8 inch pe spate, un compromis ideal care își arată calitățile în special pe coborâre. Ar fi fost poate de lăudat și pe traseele cu viraje strânse, căci roata de 27.5 inch de pe spate aduce un plus de manevrabilitate în general.

Ghidonul lat de 780mm asigură un control bun pe trasee tehnice, iar ca detaliu, cablurile sunt trase prin interiorul cadrului, iar bicicleta rulează pe modul silent la vale. În plus de asta, deasupra downtube-ului, există o țină pe care poți monta un suport de bidon de la Haibike sau alte accesorii.

Concluzie

Cu un preț de 27.925 de lei, această bicicletă oferă tehnic o echipare bună pentru costul de achiziție. Desigur, aceasta nu este mic, însă cadrul este finisat superb și este construit din carbon, ai la dispoziție un motor de top cu un acumulator mare și componente peste medie. În afară de miciile comentarii legate de display, bicicleta asta este dotată cu tot ce-ai avea vreodată nevoie pentru a te cățăra pe cele mai dure poteci de munte și pentru a le coborî într-o armonie totală cu natura. Nu sportiv. Doar liniște și pace.

Plus: finisaje, acumulator, motorul este foarte lin, silențioasă per total
Minus: display de generație veche, motorul nu este atât de mic pe cât mă așteptam

Preț: 27.925 Lei
Importator: KeroBike.ro

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

ten − five =