Acum citesti
Devron Riddle M3.9 (2023): povestea continuă

Riddle-ul de la Devron se află de ceva timp pe piață, însă producătorul român a decis că această bicicletă este încă actuală și are câte ceva de oferit în segmentul entry-level chiar și în 2023. Prețul este ca de obicei foarte atractiv, culorile și echipările au fost modificate pentru anul în curs și există numeroase modele din care poți alege – această varietate fiind de altfel foarte importantă: roți de 27.5, de 29 sau versiuni separate pentru femei și bărbați. Așadar, m-am urcat pe noul Riddle și l-am dus pe un traseu care nu era chiar pentru capacitățile acestei biciclete. Am dus-o la limită, însă m-am întors întreg acasă.

Pe scurt:

  • hardtail cu cadru din aluminiu
  • furcă cu pe arc cu o cursă de 100mm și brațe superioare de 32mm
  • preț de achiziție: 3.450 Lei
  • roți 29 sau 27.5
  • pentru trasee recreaționale sau maratoane ușoare
  • poziție: ușor aplecată pe față
  • geometrie: adaptată traseelor simple

Pentru cine este această bicicletă?

Pentru clientul care este foarte atent câți bani cheltuiești pe prima sau poate a doua bicicletă. Căci acest Riddle poate fi ideală pentru începători, care fac primii pași în ale Mountainbiking-ului sau pentru cei care trec de la o bicicletă semnificativ mai ieftină la una mai performantă. Per total, bicicleta aceasta este gândită să te ducă în siguranță pe poteci simple, pe drumuri forestiere sau prin păduri, însă faptul că beneficiază de o furcă mai mult decât decentă (care chiar mi-a salvat pielea în câteva situații mai extreme), o face ideală și pentru maratoane simple (aici vin la susținere și transmisia împreună cu anvelopele). Așadar, în versiunea M3.9, bicicleta asta este destul de capabilă raportând toate aceste calități la prețul de achiziție.

În ceea ce privește cadrul, acesta beneficiază de țevi hidroformate, cămășile sunt trase prin interior, conductele de frână prin exterior, beneficiază de prinderi de portbagaj și o prindere pentru bidonul de lichide.

Așa cum menționam și mai devreme, bicicleta este gândită pentru ture de dificultate mică (medie doar la nveoie și cu ceva experiență), prin urmare geometria caddrului este gândită să acopere mai mult capitolul confort, oferind astfel o poziție lejeră pentru pedalat. Vei sta doar un pic aplecat pe față, căci pipa este scurtă, iar controlul în viraje este mai mult decât decent, deoarece bicicleta are un ghidon lat.

Ce echipare are?

Voi începe cu transmisia, cu 2 foi și 9 pinioane, care provine de la producătorul japonez Shimano, gama Deore. Sunt componente mid-level, oferind performanțe bune în special reprize de schimbare precise. Atât schimbătoarele cât și manetele schimbătoarelor provin din aceeași gamă, un lucru de notat. Schimbătorul de pinioane beneficiază de tehnologia Shadow Plus, ceea ce face ca transmisia să fie mai silențioasă și mai stabilă pe teren foarte denivelat.

Trecem la furcă, RST Omega, cu o cursă de 100mm, cea despre care vă spuneam mai devreme că mi-a salvat pielea. Față de furcile cu arc entry-level de la Suntour (XCE, XCT), aceasta funcționează mult mai lin, arcurile chiar își fac treaba și ai impresia că este un produs mai scump. În plus, există și un reglaj de preload – cu ajutorul căruia pretensionezi arcul (spre exemplu, îl faci mai dur dacă ai o greutate mai mare) și un reglaj de lock-out, cu ajutorul căruia poți bloca complet furca atunci când rulezi pe asfalt (dar ai grijă să-l deblochezi când te întorci înapoi pe off-road ca să n-o distrugi). Altfel, am fost mulțumit de cum amortizează această furca denivelările mici și medii.

În ceea ce privește frânele, Shimano MT-200, acestea sunt bune pe trasee simple, dar pe cele tehnice cu coborâri abrupte își ating repede limitele. Dacă coborârea este lungă, apare fading-ul, dozajul devine greu de stăpânit, iar faptul că sunt dotate cu un disc de 160mm pe roata de față nu face ca lucrurile să fie mai simple. În fond, nici măcar pentru greutatea mea de 67 de kg și pentru acel traseu dificil, discul mic nu a fost suficient. Însă, dacă traseele tale sunt pe plat, nu prea ai de ce să-ți faci griji.

Şi că tot veni vorba despre traseele dificile pe care am testat această bicicletă, anvelopele WTB Ranger în dimensiunea 29×2.25 oferă o aderență precară, fiind gândite pentru deplasări rapide și nu pentru a lua virajele cu viteză maximă sau pentru a frâna pe porțiuni cu înclinație negativă foarte mare. Așadar, anvelopele se simt cel mai bine pe un traseu fără prea multe obstacole și cât mai drept. Cu siguranță vei aprecia viteza lor de rulare în aceste condiții. Eu am apreciat-o. Roțile sunt construite cu butuci Shimano și cu jante din aluminiu duble.

Manșoanele sunt foarte confortabile, cu posibilitatea de a fi demontate ușor (cu imbus de 3), deoarece sunt prevăzute cu colier de prindere. Şaua în schimb, nu mi s-ar fi părut prea comodă dacă nu aș fi purtat o pereche de pantaloni cu bazon.

Prezentare video

Așadar, în concluzie?

Nu am sesizat nicio clipă că acest Riddle se află în serviciu de ceva ani. Cadrul este încă actual pentru segmentul din care face parte, iar echiparea oferită pentru suma de 3.450 de lei este mai mult decât în regulă, mai ales dacă o comparăm cu ce au alte brand-uri de oferit. Prin urmare, vorbim despre un produs low-cost (pentru vremurile pe care le trăim) dar care nu face rabat la capitolul calitate. Şi asta este absolut în regulă în 2023.

PLUS: foarte multe variante de echipare sau roți, finisaje bune, echipare bună pentru preț, furcă
MINUS: disc subdimensionat pe roata de față, confortul șeii nu este grozav dacă nu porți bazon, transmisia poate deveni zgomotoasă pe trasee dificile

Preț: 3.450 lei
Greutate: 14.74 kg (fără pedale, dimensiune M)
Distribuitor: AfiSport.ro

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

fifteen − eleven =