Acum citesti
Devron Riddle M2.9 (2020): entry-level cu furcă de 120mm

Varianta anului 2020 a lui Riddle coincide cu cea din 2019 și este în fond aceeași bicicletă, cu același cadru și aceeași geometrie, doar cu un preț mai mic. Atât de mic încât face ca acest Riddle, în versiunea M2.9, să devină foarte atractiv: puțin sub 2.100 de lei. În această sumă primești o transmisie 3×9, frâne hidraulice și în mod surprinzător, o furcă cu o cursă de 120mm. Care-i sunt punctele forte și cele slabe, urmează să lămurim în articolul de față. Test.

Pe scurt:

  • hardtail cu cadru din aluminiu
  • furcă pe arc cu o cursă de 120 mm și brațe de 32mm
  • preț de achiziție: 2.099 lei
  • roți de 29 de inch
  • pentru trasee recreaționale
  • poziție: relaxată, relativ dreaptă
  • geometrie: echilibrată, atât pentru urcări cât și coborâri

Cadru/Pe traseu

Acesta este în fond al 3lea Riddle pe care avem ocazia să-l testăm, anterioarele fiind versiunea inferioară M1.9 și cea superioară, M3.9. Ca o caracteristică particulară, cel de față este singurul cu o furcă ce oferă o cursă de 120mm, iar asta o face de altfel și cea mai confortabilă dintre toate. Și aș spune și o idee mai capabilă la coborâri, deși nu putem vorbi aici despre un performer la vale. Mai mult decât atât, pe coborâri, chiar dacă ghidonul lat de 760mm și pipa scurtă oferă un control bun, bicicleta nu este deloc ajutată de anvelopele foarte subțiri. Pe urcări în schimb aceasta rulează bine și rapid. Geometria este așa cum am numit-o în testele anterioare – iertătoare -oferind un unghi mai degajat pentru headtube și astfel oferindu-le începătorilor ocazia să se simtă mai în siguranță pe porțiunile de coborâre abruptă.

Cadrul cântărește 2.1 kg, încadrându-se așadar în media segmentului entry-level, iar rigiditatea oferită de aceasta se scaldă în aceeași medie: 87.5 Nm/grad. Din punct de vedere al design-ului, țevile hidroformate și frumos unduite sunt de efect, însă după umila mea părere, rămân un pic în urmă vizavi de trendurile actuale care vin cu țevi groase și linii ferme și drepte. Cu siguranță însă acest cadru își va găsi o comunitate de fani fără problem, căci urât nu este – nici pe departe. Cămășile pentru cablurile schimbătoarelor sunt trase prin cadru, însă conducta de frână nu este, ceea ce înseamnă că frâna de spate poate fi ușor înlocuită sau demontată la nevoie – de către oricine. O prindere de bidon se află la locul său, pe downtube, iar denumirea Devron ștanțată pe drop-out-uri crează un efect fain. O prindere pentru portbagaj se află de asemenea în preajma drop-out-urilor. Cum era de așteptat, prinderea roții de spate se face cu cheiță clasică, de 5mm. Per total, la capitolul finisaje bicicleta reușește să facă o figură bună, atât de partea de calitate a vopselei și a nuanței acesteia, cât și la nivel de suduri.

Echipare

Aceasta este preponderent entry-level. Pornim cu transmisia, 3×9, compusă în principal doar din piese din gama Shimano Alivio. Pinioanele în formatul 11-34 lucrează împreună cu cele 3 foi 40x30x22 și oferă rapoarte bune pentru urcare cât și pentru viteză. Doar o transmisie modernă 1×12 oferă un raport mai mic pe urcări, făcându-le astfel viața mai simplă celor care nu au prea mare forță în picioare. Transmia este în mare parte zgomotoasă pe coborâri, un lucru de așteptat de la gama Alivio.

O surpriză plăcută este furca Suntour XCR cu o cursă mai mare, de 120mm și care oferă astfel mai mult confort. Judecând prin prisma capacității performanței, aceasta nu are suficientă susținere din partea anvelopelor, dar odată schimbate acestea, se va schimba de fapt toată bicicleta. Poate fi blocată și este livrată în versiunea cu arc (XCR este disponibilă și în versiunea cu cartuș de aer).

Frânele Shimano M315 fac parte din vechea gardă și nu m-au impresionat niciodată prea mult. În fond, acestea au primit deja un înlocuitor în persoana lui MT-200, care se descurcă o idee mai bine, însă nu sunt stoppere pentru coborâri lungi sau tehnice. Din fericire, există un disc mai mare pe față, de 180mm, care contribuie pozitiv la reprizele de oprire.

Roțile, după cum menționat mai sus, sunt dotate cu anvelopele Mitas V85 Ocelot în formatul 29 x 2.1, dar sunt foarte subțiri pentru off-road și materialul este destul de dur. Nu oferă confortul scontat pe teren accidentat, în schimb, dacă vei folosi această bicicletă pe teren puțin denivelat, îți vor oferi o viteză de rulare bună, cu efort la pealat redus. Butucii provin de la Joytech, iar jantele WTB SX21 sunt din aluminiu, cu o construcție cu pereți dubli.

Manșoanele cu Lock-On sunt destul de confortabile, iar șaua de asemenea, pe distanțe medii.

Video

Concluzie/Cui i se adresează

Devron Riddle, în versiunea M2.9, vine cu o zvâcnire de capacitate în off-road grație furcii, însă mai are nevoie de upgrade-ul de anvelope pentru a fi pe deplin convingător. Altfel, este o bicicletă recreațională pentru plimbările la pădure, care are un preț atractiv pentru echipare și care poate oferi mai mult confort în cazul în care mai ai vreo 200 de lei puși deoparte pentru o pereche de anvelope de calitate. Câștigă capital și pe partea de imagine, dar acesta era un lucru deja știut, de la versiunile anterior testate.

PLUS: Preț atractiv, imagine bună, furcă potentă pentru segment, transmisie cu rapoarte suficiente
MINUS: Roți grele, anvelope slabe, frâne nu foarte potrivite pentru off-road

Date relevante

Greutate totală: 14.78 kg
Greutate cadru: 2.100 grame
Greutate roți*: 5.660 grame
Greutate furcă: 2.580 grame
Lățime ghidon: 760 mm
Lungime pipă: 70mm
Greutate angrenaj (+Bottom Bracket): 920 grame + 150 grame
Rigiditate headtube: 87.5 Nm/grad
STW**: 41.6

*Greutatea roților cu anvelopă, pinioane, disc și quick release
**SWT (Stiffness to weight): raportul între rigiditatea cadrului și greutatea acestuia

La deal: 6/10
La vale: 7/10

Galerie foto:

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

nineteen − 3 =