Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Îți mai aduci aminte de fixie-ul acela plin de culoare după care întorc capul aproape toți trecătorii? L-am testat anul trecut și acum ne-a încăput pe mână varianta cu viteze a acestuia. Deci, hai să îți facem cunoștință cu Create Metro!
Din start ar trebui să precizez că am fost mai încântat anul trecut când am pedalat pe Create Fixed. Firește, este o declarație subiectivă, dar parcă respectivul model avea un farmec propriu. N-aș știi să spun în ce constă, dar îl avea. Și probabil îl are în continuare. Pe de altă parte, Metro vine să se adreseze celor care nu simt nevoia fluxului de adrenalină generat de singlespeed/pinion fix și pot zice că o face onorabil. Da, OK, se putea și mai bine, dar dacă te-ai săturat să îmbătrânești în trafic și dorești să debutezi într-ale ciclismului urban, Create Metro reprezintă una din bicicletele pe care te poți baza. Și ar mai fi o chestie. Dacă ții să ieși în evidență, cromatica bicicletei te va ajuta, la fel ca și în cazul Create Fixed. Destulă introducere, hai să trecem la testul în sine.
Începem cu începutul, adică furca și cadrul. Ambele sunt realizate din aluminiu și pot zice că finisajele și calitatea materialului folosit sunt un atu clar. Create Metro stă bine din acest punct de vedere și nu preconizez că vei avea bătăi de cap cu aceste două părți ale bicicletei. În plus, setul de cuvete al furcii este discret și pare solid. Cât l-am testat, a funcționat ceas și am nădejdea că nu va da greș prea curând. Cât despre culoare, eu nu mă dau în vânt după respectivul negru, dar probabil sunt deja câteva sute de voci care să mă pună la zid pentru gustul meu.
Trecem la componente. Nu m-au impresionat, asta pot spune de la bun început, dar ca și funcționalitate nu am prea multe de reproșat. Angrenajul este no-name și are un design simplu. Nu mi-a inspirat prea multă încredere vizavi de fiabilitate, dar trebuie ținut cont și de faptul că în oraș uzura bicicletei nu este tocmai uriașă. Cel puțin are acea piesă care nu permite pantalonilor tăi să se înfășoare în jurul plăcii sau să capete culoarea lanțului, așa că este destul de practic. Mai departe, schimbătorul de viteze Acera funcționează ca și orice altă componentă Shimano, adică cu precizie. Ghidează foarte bine lanțul indiferent pe care dintre cele 8 pinioane dorești să schimbi, deci nu am ce să-i imput. Și apropo de pinioane, blocul prezent pe Create Metro permite alegerea unui raport pentru aproape orice situație urbană, de la pinioane mai mici când drumul este liber și poți accelera în voie, până la pinioane mai mari potrivite pentru plecările de pe loc de la semafor sau pentru urcușuri. Așadar, ai de unde alege indiferent cât de multă forță ai. Cât despre lanț, ideea de a-l asorta cu roțile este una bună, dar nu prea bine pusă în practică. Zic asta pentru că alte lanțuri colorate păreau a fi fost vopsite mai cu grijă și nu lăsau urme de vopsea pe pinioane. Deci, aici ar mai fi de lucru. La fel, nici pedalele aflate pe bicicletă nu au fost cea mai bună alegere din partea producătorului, fiind din plastic și având un aspect ieftin. Nici pe fiabilitatea lor nu m-aș hazarda să pariez, dar până la urmă nu sunt o componentă atât de greu de schimbat.
Frânele sunt discrete ca aspect, dar nu tocmai funcționale. Cel puțin nu cea de față. Cea de spate merge excelent și oprește cu eficiență bicicleta, dar cea de față dă senzația că este mai mult de decor. Sau poate nu am acționat-o eu cu destulă putere.
În schimb, roțile reprezintă un alt punct forte al bicicletei. Pe lângă că sunt arătoase, înălțimea jantei este un garant că acestea nu se vor descentra la prima incursiune cu o bordură sau cu o groapă. Suplimentar, anvelopele groase de 28 de milimetri vor asigura o călătorie confortabilă și îmbunătățesc rezistența roții față de pericolele menționate anterior. De asemenea, butucii a căror marcă este Shunfeng sunt mai evoluați decât ar indica numele brandului, mulțumită rulmenților care înlocuiesc clasicele bile de rulmenți din jurul axului.
Despre șa pot zice că este una cu o ușoară tentă sportivă. Mie mi s-a părut comodă, dar s-ar putea să nu-mi împărtășești părerea. Însă ghidonul compensează în ceea ce privește confortul. Atât manșoanele, cât și forma contribuie la acest lucru, iar culoarea este în ton cu cea a roților și a lanțului. Un lucru foarte util la Create metro sunt manetele de schimbător care nu doar că se pot acționa aproape fără efort, ci au și un display al raportului pe care te afli.
Totuși, cel mai important aspect l-am lăsat la urmă. Prețul bicicletei este foarte bun pentru ceea ce oferă. Cei 1.990 de lei sunt bani bine cheltuiți dacă ai de gând să îți achiziționezi Create Metro. Pentru această sumă primești o bicicletă rezistentă, dar cu linii destul de delicate, numai potrivite pentru oraș. Piesele funcționale, chiar dacă unele no-name, sunt alt avantaj și și faptul că este o bicicletă care poate fi folosită atât de un novice, cât și de un expert mulțumită celor 8 viteze este un lucru de luat în seamă. Și pe lângă toate acestea, mai dai și o pată de culoare orașului de fiecare dată când o scoți la plimbare!
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.
Lantul portocaliu oare se gaseste separat? 😕
Un motiv pentru care nu pedalezi mai des in oras? va zic eu un motiv pentru poll-ul vostru , pentru ca nu am rasteluri pazite unde sa las bicicleta , daca o las la gura de metrou sigur o gasesc fara sa , roti , sau poate chiar deloc! si nici locurile unde se munceste , cladiri de birouri nu au rasteluri de biciclete!
Personal cred ca este una din bicicletele de pe piata cu un design foarte curat, iar tema coloristica este la inaltime, culoarea nu este nici prea multa nici prea putina, exact ca o virtute 🙂 .
Revenind acum si la sondaj, deoarece atentia mi-a fost atrasa si mie de postarea de mai sus, sunt si eu de parere ca in sondaj ar trebui pus si acest motiv, lipsa rastelurilor ..chiar si nepazite , desi la noi in tara cred ca este extrem de necesara si paza. Lipsa de interes a autoritatilor publice cat si private ( cladiri de birouri..etc ) de a implementa aceste elemente in mediul urban fac ca foarte multi utilizatori sa renunte la folosirea bicicletei in viata de zi cu zi ( in drum spre birou, etc…) si se rezuma doar la plimbarile prin parc sau in mod exceptional doar in locurile unde stiu ca pot lasa bicicleta ..Pentru mine personal ordinea ar fi :
1 – Lipsa rastelelor
2 – Lipsa pistelor
3 – Soferii neintelegatori ( mai ales pentru biciclistii fara experienta in trafic, acesti soferi sunt un adevarat pericol , cred ca cel mai mare )
P.S. Pentru acei biciclisti fara experienta in trafic, cred ca ar prinde foarte bine un articol in care ciclisti experimentati sa explice pe cat posibil un ghid de mers preventiv prin oras ( mai ales la noi unde nu sunt piste ), din care cei fara experienta sa inteleaga cat de importanta este capacitatea de a anticipa in trafic , mai ales in ce priveste greselile pe care le pot face alte persoane ( soferi ) in trafic si care iti pot influneta foarte negativ situatia .
ai vazut bine pedalele. Am avut exact aceleasi pedale pe un dhs cumparat acum 8 sau 9 ani.
stiu ca nu trebuie sa pun intrebari tehnice aici dar am nevoie de un raspuns urgent la o intrebare si anume:
SE POATEMONTA PE ACEASTA BICICLETA O CASETA DE PINIOANE DE 10 VITEZE?