Acum citesti
Bulls Cross Rider 8 Fit For Fun (2015)

Bicicletele pentru fitness vin în mai multe forme, iar scopul acestora este să te țină în formă, fie că participi la concursuri de ciclism, de alergare sau la niciunul dintre cele două. O bicicletă de fitness este o alegere bună pentru cei care vor doar să facă mișcare, prin parc, poate pe câteva cărări de pădure. De ce nu ai putea face toate acestea și cu o bicicletă obișnuită? Evident că o poți face, însă un model dedicat oferă câteva lucruri în plus. Astăzi, avem la test, noua bicicletă de fitness Bulls Cross Rider 8 Fit For Fun.

Cadru/Pe traseu

Bulls vine cu o formulă ușor diferită. Am văzut până acum diverse biciclete de fitness, derivate fie din biciclete de trekking, fie din cursiere. De data aceasta, avem de-a face cu o bicicletă derivată dintr-un 29er, iar un ochi neantrenat s-ar gândi automat că este vorba despre un mountainbike. În ciuda aparențelor, chiar nu este.

Un avantaj clar pe care această formulă îl oferă față de versiunile numite mai sus, este confortul: anvelopele groase cu o viteză de rulare mulțumitoare raportată la grosimea lor reprezintă un mare plus. Căci celelalte variante de biciclete de fitness, folosesc în principiu anvelope înguste, fie de șosea, fie de ciclocros. În cazul Bulls-ului, balonajul anvelopelor este mare, așadar, dacă vei rula cu o presiune de 2.0 bar, confortul absolut este asigurat.

Ca și completare, această bicicletă a fost dezvoltată în colaborare cu revista de specialitate Fit For Fun, de aceea regăsești și logo-ul acestora pe cadru. Contribuția lor a fost semnificativă așa cum menționează Bulls, punând pe roți o bicicletă dedicată și nu derivată.

Revenind la viața reală, pot confirma imediat faptul că modelul de față este foarte confortabil. Exceptând anvelopele, poziția este foarte comodă, complet diferită de cea a unui 29er. Pipa are un rise mare, prin urmare ridică poziția ghidonului, iar ghidonul, la rândul său, are un mic rise, care-ți poziționează mâinile foarte comod. Ai la dispoziție de asemenea un set de manșoane ergonomice. Ghidonul este de asemenea ales inteligent, căci nu-ți va ține mâinile nici prea strânsă, dar nici prea distanțate față de corp.

Cadrul este foarte bine lucrat, vine cu două prinderi de budon și cu un top tube foarte jos, astfel încât să faciliteze accesul pe bicicletă. Înălțimea cadrului este compensată din seat tube-ul susținut de un element sudat între acesta și țeava superioară.

În ceea ce privește unghiurile, Bulls a ales partea agilă, înzestrând Cross Rider-ul cu un headtube poziționat la 71 de grade și un seat tube, poziționat la 73.5 grade. Valorile ar fi bune pentru o bicicletă de munte, însă trebuie să mai luăm în calcul lungimea pipei și cursa furcii, de 75 de mm, care modifică un pic datele problemelei.

Echipare

Dacă tot pomeneam furca, vreau să menționez că aceasta provine de la Suntour, modelul NVX, cu o cursă de 75mm. Prestează mulțumitor, căci în afară de mici denivelări pe care le întâlnești pe potecile din parcuri sau la trecerea bordurilor, nu va avea prea mult de luptat pentru confortul tău. Important este că există, iar greutatea de 2.56 kg este cumva irelevantă în acest caz.

Sistemul de transmisie însă a fost deliciul acestei biciclete. Este compus dintr-un butuc Shimano Alfine cu 8 viteze integrate, care lucrează rapid și extrem de silențios. Padelele schimbătorului sunt însă inversate, fără o explicație logică: cu padela de jos alegi un raport mai greu, iar cu cea de sus, unul mai ușor. În final, nu am reușit să mă obișnuiesc cu această poziționare, dar posibil ca într-un timp mai îndelung să reușești. Angrenajul provine de la Suntour, are o singură foaie și este prins rpintr-un Bottom Bracket excentric, construit astfel, ca să poți întinde lanțul la maxim fără alte artificii, spre exemplu, utilizând un întinzător clasic.

Frânele sunt hidraulice pe disc, modelul M447 de la Shimano, cu discuri de 180, respectiv 160 de mm, cât se poate de suficiente pentru oraș.

Anvelopele de la Kenda sunt așa cum menționat, foarte confortabile. Viteza de rulare este bună, iar profilul se pare că ajută și el la absorbția șocurilor din sol. Iar de final, șaua este de asemenea confortabilă, așa cum era de așteptat.

Concluzie

Dacă aș fi nevoit să găsesc un singur cuvânt care să descrie perfect această bicicletă, acela ar fi: confort (deplin). Acesta este și marele avantaj al acestei biciclete, față de restul, din clasa sa. Roțile mai mari ajută la o deplasare mai rapidă, totul este gândit pentru a-ți face viața cât mai simplă (vezi butucul cu viteze integrate spre exemplu), iar poziția este ideală pentru orice doritor de mișcare în aer liber. Prețul este de asemenea rezonabil, iar asta înseamnă că n-o vei vedea doar la cei care o coboară de pe suportul montat pe un Range Rover sau la diplomații ferchezuiți, cu haine sport scumpe, de pe lângă ambasade.

Date relevante  

Greutate totală: 15.5 kg
Greutate cadru: 2.422 grame
Greutate roți*: 6.981 grame
Greutate furcă: 2.562 grame
Greutate angrenaj: 1.221 grame cu BB
Rigiditate headtube: Nu a fost măsurat
STW**: Nu a fost măsurat

*Greutatea roților cu anvelopă, pinioane, disc și quick release
**SWT (Stiffness to weight): raportul între rigiditatea cadrului și greutatea acestuia

Pentru: Fitness

Vezi Comentariu (1)
  • Cred ca ati facut o greseala, eu detin aceasta bicicleta marimea 50 si cu aripi montate bicicleta cantareste 16,5 kg, asta inseamna in jur de 15,5 kg simpla. Chiar nu consider ca este o bicicleta grea in rest este si se comporta asa cum ati spus si dvs. Eu am optat sa prind si roata de fata cu piulite, este mai sigur pentru oras, altfel risti sa ramai fara roti 🙂

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

sixteen − four =