Acum citesti
B’Twin Alur 700 (2014)

În materie de sport recreațional, B’Twin a demonstrat că a cam deslușit toate tainele importante ale segmentului. Poate de aceea a început să ridice treptat miza și să pășească, cel puțin în materie de cursiere, spre niveluri mai ridicate, marca rămânând totuși fidelă filozofiei de prețuri accesibile sau, cel puțin, de raporturi calitate/preț atrăgătoare. Acum că am conturat contextul în care se regăsește B’Twin Alur 700, să vedem mai bine ce poate subiectul în cauză.

Cui i se adresează această cursieră

Probabil, cei mai mulți cumpărători ai B’Twin Alur 700 vor fi persoane care deja s-au convins care și cum e treaba cu ciclismul de șosea și doresc o cursieră cu performanțe rezonabile, pentru un preț rezonabil, potrivită pentru o fugă ocazională și capabilă de utilizare de intensitate medie. Chiar și unui optimist fervent i-ar fi foarte greu să ne convingă că Alur 700 excelează în vreo privință, dar este fără îndoială că nivelul general al bicicletei o recomandă pentru toate profilurile de șosea. Robustețea sa vine ca un plus cert în favoarea durabilității întregului ansamblu, deci dacă dorești ceva care să țină la tăvăleală, probabil bicicleta de față e unul din candidații cei mai înclinați să facă asta. Mai trebuie totuși lucrat la greutate dacă îți plac urcările.

Despre cadru

Nereușind să puncteze prea bine la capitolul aspect, cadrul Alur 700 are totuși niște trăsături de funcționalitate care se dovedesc utile. În primul rând, aluminiul din care este confecționat, aliajul 6061, poartă cu acesta rigiditatea specifică, contribuind la un transfer de energie eficient. Totodată, contribuie și la un transfer al șocurilor de la sol spre corpul ciclistului, ceea ce s-ar putea să nu fie pe măsura celor care nu sunt obișnuiți, măcar la nivel de bază, cu rigorile ciclismului de șosea. Te va scutura ceva bicicleta, dar măcar va înainta la fiecare apăsare a pedalei, iar teoria este susținută de rigiditatea de 112 Nm/grad și STW-ul de 66.8 Nm/grad/kg. Chiar dacă ceva îmi spune că greutatea putea fi mai redusă, cadrul de 1.686 de grame (mărime L) se înscrie în tipicul clasei din care face parte și, cel puțin, este cuplat cu o furcă de carbon.

Manevrabilitatea nu dă pe-afară de agerime, păstrându-se în registrul mediu al bicicletei, în timp ce forma țevilor probabil dorește să aducă un plus de aerodinamică și rigiditate, căci de estetică cu greu poate fi vorba. Nu în ultimul rând, inginerii companiei au inclus două tentative de îmbunătățire a confortului, adică seat stay-urile neconectate, căci frâna se află sub rulmentul pedalier, așa că puntea nu-și mai găsește rostul, iar acest lucru permite flexarea individuală a lor. Celălalt artificiu reprezintă țeava orizontală puțin curbată de care nu mi-am dat seama dacă are vreun efect sau nu. De asemenea, rutarea internă protejează cablurile excelent, ceea ce e o veste bună pentru că la cât de greu se înlocuiește cablul schimbătorului de spate, vei dori ca acesta să aibă o viață cât mai lungă.

Despre echipare

Aici, Alur 700 se prezintă foarte bine, producătorul făcând inspirata alegere de a monta setul Shimano 105, cel mai jos clasat set de șosea care totuși mai are pedigree-ul care a făcut faimoasă firma japoneză. Cu toate că suntem în 2015, componentele sunt aferente anului trecut, ceea ce înseamnă că ai parte de 10 viteze, dar cu siguranță acest lucru nu este un dezavantaj având în vedere că piesele funcționează mult peste medie. La fel de important atârnă și faptul că grupul 105 se remarcă prin rezistența sa, lovituri, zgârieturi și brutalizări multiple fiind necesare, dar arareori suficiente pentru a-l împiedica să funcționeze corect. În trenul de rulare, singurul „străin” este angrenajul, dezvoltat în regie proprie de producător, în conformitate cu standardul de rulment pedalier Press Fit BB86, care contribuie la rigiditatea mai sus amintită. Pentru acest model, B’Twin a optat pentru un angrenaj compact (50/34), care cuplate cu caseta de 12-28 fac orice escaladă sau tură de viteză posibilă.

Frânele acționează binișor, remarca venind din partea unui critic destul de aspru al frânelor care nu opresc în loc în momentul acționării, deci siguranța este sporită de acest fapt. Cea de față este de tipul direct mount, fiind astfel ancorată în două puncte în furcă, ceea ce contribuie mult la poziția fixă și la faptul că nu se clintește în timpul frânării. Ergo, frânează excelent. Nici cea de spate nu se descurcă prea rău, singurul inconvenient fiind de ordin mecanic, căci în numele aerodinamicii a fost mutată sub rulmentul pedalier, ceea ce face reglarea, montarea, demontare și orice alte operațiuni care o privesc mai dificile decât m-aș fi așteptat.

Roțile reprezintă și acestea o întreprindere proprie a B’Twin, având o jantă ușor profilată, nu suficient cât să asigure un avantaj aerodinamic, dar măcar de-ajuns cât să prevină descentrarea în caz de impact brutal cu diferite obstacole de pe șosea. Totuși, pentru păcălirea vântului sunt dotate cu spițe mai puține (20 pe față, 24 pe spate), reușind în același timp să rămână la un nivel decent de rigiditate. Iar în privința anvelopelor, producătorul a avut nici mai mult, nici mai puțin decât inspirație divină, Hutchinson Equinox fiind un produs mult peste medie. Cât despre șa, cu câteva rețineri aș putea spune că e acceptabilă, spre deosebire de ghidon, pe care îl consider ideal pentru o cursieră peste medie.

Concluzii

Firește, Alur 700 mai are câteva capitole unde lucrurile pot fi îmbunătățite, chiar și pentru o cursieră din gama mid-level de aluminiu, însă chiar și așa, nu sunt foarte multe ofertele care o pot egala pe aceasta. Desigur, acest lucru se datorează, măcar parțial, faptului că echiparea corespunde sezonului trecut și tocmai aici cred că se află punctul slab al bicicletei – prețurile cursierelor cu Shimano 105 5800, seria nouă, cu 11 viteze, prezentă pe piață de câteva luni bune, nu sar cu extrem de mult de cel al Alur 700 (de fapt, maximul ar fi de un plus de 20% circa). Pe de altă parte, biciclete aferente sezonului 2015 echipate inferior aproape egalează ca preț bicicleta celor de la Decathlon, deci, ca de obicei, verdictul va fi dat de fiecare conform propriului buget și propriilor dorințe.

Greutate totală: 9,1 kg fără pedale
Greutate cadru: 1.686 gr
Greutate roți: 1.322/1.780 gr
Greutate furcă: 590 grame
Lățime ghidon: 450 mm
Greutate angrenaj – 840 grame
Rigiditate: 112 Nm/grad
STW: 66.8 Nm/grad/kg
Vezi Comentariu (1)
  • Buna ziua,
    Poate se mentioneaza undeva si unde e fabricat acest model? Am avut Btwin Triban3 si era specificat pe cadru Made in Italy.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

1 × one =