Acum citesti
Test – Raleigh Strada One

La prima vedere, mersul pe bicicletă prin oraș încă pare un sport extrem. Infrastructura dedicată nu este suficientă, iar șoferii nu sunt toți obișnuiți cu aparițiile noastre în trafic. Cu toate astea ultimii ani am văzut o explozie a numărului de deplasări cu bicicleta în oraș. Până și cel mai sceptic își dă seama că de foarte multe ori tot pe bicicletă este mai bine când ai treabă în oraș. Nu de fiecare dată ajungi mai repede decât cu mașina sau cu transportul în comun, însă categoric ieși mai ieftin. Ca să nu mai punem la socoteala și poluarea de care nu mai ești vinovat. De asemenea, nici loc de parcare nu mai trebuie să cauți.

Raleigh Strada este o astfel de bicicletă, ideală pentru oraș. De ce ideală? Pentru că este simplă și la obiect. La care se adaugă și un preț foarte bun. Echiparea nu strălucește, dar tocmai acesta este unul din atuurile sale. Componentele sunt de baza, dar sunt totuși fiabile și de încredere. Lucru care face ca întreaga bicicletă să fie fiabilă și de încredere.

Cadrul din aluminiu permite bicicletei să aibă o greutate mai mult decât decentă pentru nivelul său „entry”. Noi am cântărit-o la 13,23 kg cu tot cu pedale și cadru mărime 18”. Finisajele cadrului sunt bine făcute și garantează că bicicleta va rezista aproape nelimitat în timp.

Cât privește geometria, pe Raleigh One ai o poziție combinată între sportivă și confortabilă. Pe de o parte stai ca pe un mtb însă mai puțin aplecat, și mai confortabil. În niciun caz nu stai ca pe-o bicicletă clasică de oraș, pe care ai o poziție aproape verticală. Din acest motiv consider că Strada One este forte bună și pentru ture lungi de cicloturism, pentru că poți obține și o poziție suficient de sportivă care să-ți ofere randament bun la pedalare pe distanță mare.

Spre exemplu pipa dispune de un unghi foarte mare. Eu fiind mai obișnuit cu mtb-urile, am întors-o și am folosit-o în jos, „pe minus”. Am obținut astfel o poziție foarte apropiată de mtb. Pe de altă parte, dacă ești mai „urban” o poți lăsa în poziția normală, poziție în care vei sta confortabil pentru drumurile în oraș.

Legat de distanța mare și turele de cicloturism, cadrul bicicletei este echipat din start cu montanți speciali unde poți instala portbagaje spate, dar și față, pe furcă. De asemenea, în triunghiul față al bicicletei poți monta două suporturi pentru două bidoane mari de apă, un lucru necesar atunci când pleci la drum lung.

Transmisia este și aceasta „basic” însă mai mult decât suficientă atât pentru navetă în oraș cât și pentru excursii lungi în țară sau străinătate, cu tot cu bagaje instalate pe cadru. Vorbim aici de o transmisie 3×7 cu 7 pinioane și 3 foi. Cele 21 de viteze vor oferi suficientă viteză pe plat sau la vale, dar și cuplu mare pentru a urca aproape orice pas montan, cu tot cu coburi instalați în portbagaje. E vorba de angrenajul Shimano cu cele trei foi cu 48/38/28 dinți, ce lucrează împreună cu pinioanele Shimano 12-32t. Cuplul care vine de la aceste combinații îl consider optimizat pentru 90% din situațiile în care va fi folosită această bicicletă.

Frânarea se face pe jantă, cu ajutorul clasicelor frâne v-brake de la Tektro. Folosirea lor contribuie la menținerea unui preț mic al bicicletei. E drept că nu avem „finețea” cu care lucrează frânele hidraulice pe disc, dar nici prețul lor. Pe de altă parte frânele v-brake rămân în continuare unele din cele mai eficiente.

Spuneam la început că echiparea nu strălucește, dar este în perfectă armonie cu destinația bicicletei și prețul său. Descrierea este valabila și pentru lanțul KMC, o marcă mai puțin cunoscută decât Shimano sau Sram, însă cel puțin la fel de bună în privința performanței și fiabilității în timp.

Roțile cu dimensiunea clasică de 28 inch sunt formate din ansamblul anvelope Schwalbe Silento 700x35c plus jantele duble din aluminiu de la RSP. Ambele sunt „de firmă” dacă contează și detaliul ăsta. Pe de o parte jantele duble oferă robustețea necesară pentru a rezista drumurilor dificile din oraș și pe de altă parte vor rezista și greutății suplimentare dacă urmează să faci o tură lungă de cicloturism cu bagaje. În plus anvelopele dispun de benzi laterale reflectorizante. Vei dispune astfel de vizibilitate bună în trafic și te scutește să mai instalezi catadioptri pe spițe, pentru a intra în legalitate potrivit regulamentului de circulație.

În teren m-am simțit excelent pe  Raleigh Strada One. Dacă aș avea nevoie de o bicicletă de oraș, Strada One s-ar afla cu siguranță pe lista scurtă. Mulțumită geometriei m-am simțit confortabil, iar gropile din asfalt nu au pus probleme, în ciuda absenței suspensiilor. Numărul mare de viteze îți permite să-ți alegi combinația preferată în așa fel încât să nu transpiri pe drumul spre serviciu. Mi-a mai plăcut și faptul că pe Strada One cadrul dispune din start de montanții special amplasați în locurile potrivite, pentru instalarea de portbagaje spate, dar și față.

Vezi Comentarii (2)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

1 × 3 =