Acum citesti
Instalarea schimbătoarelor de viteze la o cursieră

În ciuda utilizării de multe ori brutală a pieselor ce echipează o bicicletă, acestea sunt echipamente de precizie, nu doar mulțumită funcționării lor corecte ci și a instalării și reglajelor la fel de exacte. Din această categorie fac parte și schimbătoarele de viteze a bicicletei. Sunt două componente ce implică o precizie mare la fabricație și reglaj la instalare, chiar dacă în timpul pedalării “tragem” de ele de multe ori violent pentru a schimba vitezele la timp, în special în timpul concursurilor. Dacă cumva bicicleta ta este mai nouă și face parte din „noua generație” atunci probabil că la tine va fi vorba de instalarea unui singur schimbător, cel spate.

Pentru 2017 partenerul nostru tehnic, magazinul Spokes, este alături de noi pentru instalările și reglajele de care avem nevoie atunci când urmează să testăm componente sau o bicicletă nouă. Recent i-am vizitat pentru a instala o pereche de schimbătoare Microshift Centos 11.

Instalarea propriuzisă nu dă bătăi de cap. Cele două schimbătoare se fixează fiecare în câte-un șurub. Partea importantă este reglajul post-instalare. Schimbătorul spate chiar nu prezintă nicio provocare. Se fixează în urechea cadrului. După instalare este recomandat să verifici dacă urechea, și respectiv schimbătorul instalat, sunt perpendiculare pe teren.

Este nevoie de această verificare înainte de a începe reglajul fin, pentru ca schimbarea vitezelor să fie corectă. Verificarea se poate face „ochiometric” sau cu ajutorul unui instrument special, mult mai precis, pe care îl găsiți la Spokes.

Instalarea schimbătorului față poate necesita ceva mai multă atenție în cazul în care fixarea se face prin colier întrucât trebuie să te asiguri că schimbătorul este perfect paralel cu cadrul bicicletei. Dacă instalarea se face într-un montant sudat pe țeava seat-tube, atunci fixarea implicită este și cea corectă.

După fixarea în șuruburi vine rândul cablurilor să fie trase prin cămăși, eventual prin cadrul bicicletei dacă acesta este dotat cu ghidaj intern. Cablurile se fixează în șuruburile speciale ale fiecărui schimbător în parte în așa fel încât să permită mișcarea acestuia spre exterior și implicit reglajul fin ulterior.

După această etapă urmează reglajul final de la șuruburile High și Low. Acesta limitează mișcarea schimbătoarelor stânga-dreapta în așa fel încât lanțul să nu cadă spre spițe, respectiv spre marginea din dreapta a cadrului. În cele din urmă se acționează reglajul amplasat pe cablul/cămașa schimbătorului pentru a te asigura că nu există scăpări și vitezele se schimbă perfect.

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

ten − nine =