Acum citesti
Cum se demonteaza rulmentul?

Montarea sau demontarea rulmentului angrenajului sau al pedalierului este o operatiune care te poate ajuta in situatia in care descoperi un joc mai mic sau mai mare in angrenaj/pedalier. Cauza este in general invechirea rulmentului, care in urma unei exploatari mai intense prinde joc.


Trebuie insa sa identifici bine problema. Jocul poate surveni si de la unul din bratele pedalierului, trebuie doar sa verifici. Cum se face verificarea? Misca de brate : trage spre tine si impinge, apoi urmareste atent daca axul rulmentului se misca. Daca acesta are un joc, oricat de mic, trebuie schimbat in timp util.


O alta situatie in care poti inlocui rulmentul intervine atunci cand vrei sa mai scapi de cateva grame in plus de pe bicicleta. Rulmentii de angrenaj low cost atarna in general greu pe cantar, deci ideal ar fi sa-i gasesti un inlocuitor care sa cantareasca mai putin.


Cum se demonteaza rulmentul angrenajului / pedalierului?


Pasul 1 : In prima instanta va trebui sa demontezi pedalierul (bratele angrenajului). Este singura posibilitate prin care poti avea acces la rulment. Daca nu stii cum sa faci aceasta operatiune, citeste aici pe larg cum se desfac bratele angrenajului.


Pasul 2 : Asigura-te ca faci rost de o cheie de rulment. Altfel nu vei avea cum sa executi operatiunea, decat prin metode primitive. Acestea presupun demontarea rulmentului cu ajutorul unei surubelnite si al unui ciocan. Bati cu ciocanul in surubelnita in directia de desfacere insa sansele de reusita sunt minime si nu este deloc o metoda recomandata. Atentie! Cheia de angrenaj poate fi confundata cu o cheie de desfacut pinioanele. Cheia de rulment este semnificativ mai mare!


Pasul 3 : Dupa scoaterea bratelor, fixeaza cheia pe rulment. Aceasta se va potrivi in mod normal la fix. Aceasta trebuie introdusa foarte bine in locasele corespunzatoare, altfel risiti sa deteriorezi cheia sau s-o spargi.



Pasul 4 : Poti utiliza mai multe chei pentru desfacerea rulemntului. Ai sa vezi ca si cheia de angrenaj permite actionarea acesteia cu chei diferite. In mod normal, pentru a desface rulmentul, bicicleta trebuie sa fie pozitionata cu rotile in sus. Astfel, cheia trebuie actionata in jos. Aceasta operatiune trebuie inceputa pe partea opusa angrenajului!



Pasul 5 : Dupa ce ai scos prima componenta, muta-te pe partea opusa.



Pasul 6 : Aceeasi miscare trebuie executata si aici. Actioneaza cheia in jos.



Pasul 7 : In acest moment, ai desfacut complet rulmentul.



Cum se monteaza rulmentul angrenajului / pedalierului?


Pasul 1 : Sterge bine cu o carpa filetul interior al cadrului, la fel ca in poza.



Pasul 2 : Utilizeaza vaselina pentru lubrifierea filetului. Astfel, rulmentul va fi mai usor de montat.



Pasul 3 : Monteaza prima componenta pe partea opusa angrenajului. Se infileteaza spre dreapta.



Pasul 4 : Infileteaza atat cat poti cu mina. Apoi las-o in acea pozitie.



Pasul 5 : Monteaza si rulmentul pe partea cu angrenajul. Infileteaza-l atat cat poti, cu mina.



Pasul 6 : Strange apoi cu ajutorul cheii rulmentul pe cadru. Incepi cu partea pe care urmeaza a fi montat angrenajul.



Pasul 7 : Urmeaza sa strangi si partea opusa angrenajului. Acum operatiunea este incheiata. Nu-ti mai ramane decat sa montezi bratele angrenajului la loc.



Vezi Comentarii (111)
  • Nu ai nicio sansa sa desurubezi rulmentul pedalier cu surubelnita si ciocanul…este imposibil!. Acel rulment este f. strans si numai cu cheia corespunzatoare se poate scoate. Faptul ca se pune vaselina pe filet, trebuie strans puternic, eliminand orice posibilitate de slabire a rulmentului in timpul solicitarilor la care este supus.

  • Care ar fi durata de viata normala a unui rulment pedalier? In conditii normale de folosire (mers prin orase, si cate trasee prin pradurile din jurul Bucurestiul) este normal ca un astfel de rulmet (cred ca marca FSA) sa se strice la ~ doua luni de la cumpararea bicicletei? La garantiei raspunsul a fost ca este de la rulaj. In conditiile in care nu cred ca s-au facut mai mult de 500 km.

  • Depinde foarte mult de modul in care este exploatat. La o utilizare normala ar trebui sa reziste undeva la 2 ani SAU 1.500 de km. Pe bicicleta mea am instalat un Bottom Braket Truvativ pe patrat cu care am parcurs aproximativ 2.500 de km fara probleme, in oras si la munte. Din pacate nu cred ca ai cum sa dovedesti ca nu l-ai fi utilizat necorespunzator…

  • Eu nu inteleg de ce trebuie sa dovedeasca ceva clientul. Toate magazinele de biciclete ofera 2 ani de garantie. Ce intra in aceasta garantie, ca pana la urma la orice piesa stricata ti se poate spune ca e de la rulaj sau utilizare necorespunzatoare. Nu eu trebuie sa demonstrez nimic, ci el ar trebui sa imi demonstreze mie. Pana la urma inteleg ca toate bicicletele comercializate pe piata din Romania, indiferent de marca si calitate au garantie ZERO! Nu mi se pare ok. Cand cumperi bicicleta esti asigurat ca e in garantie, si ca daca e vreo problema vii si iti schimba. Cand intradevar vii la garantie deja se schimba problema. Pana la urma la rulment eu vad problema foarte simplu, daca pedalele respective nu au urme vizible de lovire (sau bratele) clar nu au fost abuzate. Eu nu vad alte modalitati de folosire „proasta” a acestui rulment. Iar aceasta problema apare pana la urma la toate componenetele unui biciclete.

  • Da, ai perfecta dreptate. Si daca stai sa te gandesti, inlocuirea unui rulment (mai ales pe patrat) nu este atat de costisitoare pentru un magazin de biciclete. In general, am observat ca sunt magazine si magazine : unii iti inlocuiesc imediat o componenta, fara a pune intrebari iar altii stau si gasesc imediat explicatii. Dar cum ziceam, costurile de inlocuire nu sunt mari, asadar nu-mi ramane decat sa banuiesc ca este o problema de mentalitate. Completata de o dorinta arzatoare de a face profit cat mai mare. Daca asa inteleg unele magazine ca-si pastreaza clientii, nu cred ca ai ce sa le explici…

  • Costurile de inlocuire de cel mai multe ori sunt zero, pentru ca si el la randul sau le trimite mai departe. Nu stiu exact care este procedeul in domeniul bicicletelor, dar in domeniul PC-urilor (pe unde mai activ) daca imi vine un om cu o problema, ma uit la respectiv piesa, daca nu prezinta elemente clare de proasta folosire, se schimba si pleca la importator, care de altfel nici el nu sta sa se uite prea mult cand le primeste. Teoretic cred ca ar trebui sa fie cam la fel si la biciclete… dar deh, mai bine iti vinde el un alt ax (mai ieftin decat cel care vine deja montat in standard), iti ia un rahat de bani pe el, ca sa te faca sa schimbi service-ul.

  • Eu am un Giant Brass model 2010 , luat in arpilie 2010. In august a trebuit sa schimb bottom bracketul original Shimano , fiindca s-a spart . Am fost la ei la service si l-au schimbat.Surpriza insa , sare lantul. Desi tot shimano,acelasi , cel nou iesea in exterior cu 3 mm .Nu stiu de ce , nu stiau nici eu de ce .Concluzia ? o sa iau chei si il schimb singur .Si cred ca schimb serviceul .

  • Am montat recent unui client, un bottom bracket de la Shimano care era mai lung cu 8 mm decat cel existent (uzat- peste masura) si care trebuia inlocuit. Nu a gasit BB-ul corespunzator, asa ca l-am montat pe cel care mi l-a adus. Evident ca acesta depasea limita exterioara cu 4 mm. Pot sa spun ca nu-i sarea lantul, dar shifter-ul de foi nu mai schimba. A fost nevoie de un nou reglaj si totul a mers perfect !

  • Buna am si eu o mica problema in legatura cu bottom bracket’ul, In prima poza unde arata cheia care vine pe rulmen…eu nu am rulment…am un plastic..pe amandoua parti care este ca o floare…Adica…cum arata in poza cheia intra in interior unde sunt tesituri formate pt cheie (la rulment). La mine cum scot pedalele este un plastic cu tesituri exterioare…ma gandesc ca exista vreo cheie care sa le deschida..daca cunoaste cineva…sau un sfat ceva..cu ciocanu si dalta cred ca s’ar rupe platicul…daca a intalnit cineva asa ceva sau are idee ce cheie imi trebuie as aprecia sfatul.va multumesc.

  • @ alpiner, stiu perfect despre ce este vorba pt. ca am intalnit de cateva ori acest tip de BB. Faptul ca nu s-a folosit vaselina la montaj este imposibil sa-l mai demontezi chiar daca ai avea cheia respectiva (atat de puternic a ruginit sau oxidat zona filetata din cadru). Singura solutie eficienta pe care eu am folosit-o este sa incalzesti bucsa pedalierului pina cand plasticul se topeste. BB-ul iese f. usor fara sa se produca vreo eventuala deteriorare bucsii cadrului. Procedeaza in consecinta ! SUCCES !

  • @Free Rider, ms frumos de reply dar nu este asa, capacul ala care este prins de cheie la mine este de plastic..
    @Eco, ms frumos de reply…m’am gandit si eu la topirea plasticului dar mi’e teama sa nu fie cumva turnat acolo, eu stiu sper sa aiba un filet sa pot prinde alt tip de bracket. Am un mic joc de aceea mi’s’a pus pata sa il scot. (OFF Topic, M’am chinuit astazi sa scot pedalierele la un bike mai old de al meu..phff..o pedaliera am reusit, dar cea cu foite pe ea..nici vorba..sunt de aluminiu si mi’am belit filetu inauntru… oare se mai poate scoate sau doar using brute force 🙂 )

  • @ alpiner…acele bucsi de plastic, gen floare la exterior au filet, nu e vorba de nicio turnare, crede-ma !…si tubul pedalierului, evident ca are filet in care poti monta un alt tip de BB. Repet: se incalzeste zona respectiva pina cand plasticul se topeste si gata !….BB-ul ala uzat se scoate prin loviri laterale cu ciocanul iar filetul din interiorul tubului ramane integru, dupa ce se curata cu o perie de sirma. Am demontat asemenea BB-uri dupa cadre din CrMo si cadre din aluminiu. Te rog nu folosi forta bruta (nu este cazul)…pt. ca strici totul !!

  • Da!….alpiner, ceva de genul asta am demontat numai prin incalzirea puternica a tubului pedalier. Sa nu te sperii daca plasticul se aprinde, e ceva normal, altfel nu poti scoate BB-ul. Mi-ar face placere sa-l scot chiar eu, pt. ca imi plac mult provocarile!. Mult succes!!

  • La bicicleta mea am un BB model ca in link-urile atasate de Free Rider.Pot spune ca le-am demontat cu o cheie franceza.Am inlocuit coroanele si am pus doar bile.Drept consecinta a ramas un foarte mic joc,aproape insesizabil.Cum se procedeaza: se ung cu vaselina din abundenta partile interioare ale capacelor BB-ului,lasand gaurile axului libere,se fixeaza bilele in vaselina si se strange BB-ul moderat pentru a evita uzura bilelor.In acest fel nu se va mai uza aproape niciodata BB-ul.Atentie!Daca intre bile ramane un spatiu in care ar mai incapea o bila sau mai multe trebuie completat spatiul respectiv deoarece exista risul ca BB-ul sa capete un joc foarte mare. Recomand utilizatorilor sa incerce si sa se convinga. 🙂

  • @ MD…gresesti cand spui: ”….nu se va mai uza aproape niciodata BB-ul”. Ba da ! se va uza chiar f. repede din cauza lipsei simeringurilor care etanseaza sistemul si nu permite mizeriei sa intre la bile. Varianta asta de cuvete este de regula fara aceste garnituri de cauciuc.

  • @Eco…Acest rulment l-am folosit 2 ani.Acum l-am desfacut si am observat doar cateva particule de nisip. Si acum merge ca in prima zi.Crede-ma!Ca sa nu zici ca nu m-am uitat atent: l-am desfacut,l-am curatat bine bine de vaselina pana ce toate piesele au ramas argintii(inclusiv bilele). Nici una ne avea vreo zgarietura.Serios!

  • MD, trebuie sa stii ca nimic nu se compara cu BB-urile etansate. Sa fie clar !!… Depinde si cat rulezi si in ce conditii. Cineva spunea ca a pedalat 5000 km in 9 ani !….INCREDIBIL de putin !!!…=)). Eu am un BB de la Shimano de peste 8 ani si nu are niciun pic de joc iar pedalierul penduleaza la cea mai mica atingere (fara lant, desigur). Am rulat cu el zeci de mii de kilometri. Daca demontezi un sistem pe cuvete si observi culoarea vaselinei schimbata, este clar ca acolo e vorba de uzura. Este de ajuns sa patrunda cateva particule de nisip si uzura a inceput sa apara. Vaselina amestecata cu nisip (oricat ar fi de putin), formeaza o PASTA DE RODAT extrem de periculoasa pt. bile si cuvete (pe zona de rulare), deci apare uzura prematura a rulmentului, fara nicio discutie !

  • Poate uzura exista si eu nu am observat-o.Multumesc ca mi-ai spus.Acum stiu ca nu e bine cum am procedat.S-ar putea ca rulmentul sa-si dovedeasca uzura la o utilizare mai intensa.Multumesc pentru sfat si explicatii inca odata. 🙂

  • Salut….am o BICICLETA cu care nu am intampinat probleme de acest gen….dar in vara face 2 ani si ar trebuii sa ma gandesc la rulment…am mai incercat sa il desfac odata dar cheia speciala de rulment nu a mers….adica nu s-a potrivit in totalitate si nu am putut desface rulmentul…..nu pot sa imi imaginez ce pot face in aceasta privinta….poate cineva sa imi dea un sfat…o indrumare….sau un idee…astept un rasp de la voi pe imail [email protected] sau pe acest site….

    • Salut! Daca nu are joc sau nu scoate sunete dubioase, il poti utiliza in continuare fara griji. Daca totusi incepe sa-ti faca probleme, se cere o inlocuire a acestuia. Pretul nu este mare.

  • Salut, am gasit de ceva timp siteul vostru si am mai invatat cate ceva. Acuma as vrea sa mai schimb ceva piese de pe bike, dar nu ma sculele necesare sa le dau jos pe cele vechi. Vreau sa-mi cumpar o cheie de rulment (sa pot sa-l dau jos) si am gasit pe siteul acesta: http://www.bicishop.ro/Cheie-butuc-angrenaj-Point-295.html una „scurta„ si una „inata„. M-ar interesa daca exista vreo diferenta la numarul de dinti ai cheii. Am citit pe PlayBike.ro ca cea „lunga„ ar avea 20 de dinti.
    Citi dinti are fiecare? Care sa o cumpar? Eu am un MTB de la Giant de 16.5„(L) Multumesc!

  • Salut, nu exista nicio diferenta la nr. de dinti ai cheii; numai ca una (cea scurta) se poate antrena cu o cheie reglabila, fixa sau inelara, iar cealalta (cea inalta) cu o cheie cu clichet.
    Nr. de dinti este de 20.
    Alegerea iti apartine !

  • Va rog frumos sa ma ajutati !! Deci : detin o bicicleta Cross gravito , 2011 .. o am de 8 luni si acum cateva zile am constatat un joc in butucul pedalier 🙁 Ce butuc trebuie sa cumpar ?? ce dimensiuni trebuie sa aiba butucul ?? Mentionez ca fac cumparaturile numai de pe marosbike ,,,Cu stima ..Cristian ,,

  • Trebuie neaparat sa demontezi butucul respectiv; numai daca jocul este din el si nu din alta parte, ca sa stii exact ce model este: forma capete, lungime, filet, numai asa poti face o treaba adevarata. Daca butucul este de proasta calitate va trebui sa-l inlocuiesti cu altul mai performant; deci sa renunti la modelul actual.Si eu cumpar de pe Marosbike absolut tot.
    Succes!

  • Eu ti-am dat varianta cea ieftina…… hollowtech-ul este mult mai bun dar cu conditia sa fie mult mai scump 😉 altfel, rulmentii se duc repede!

  • Da,stiu peldalierul asta … dar vezi tu , daca o sa iau de 175 mm o sa fie bratul mai lung si cu cat e mai mult cu atat se apropie mai mult de pamant …… exista sansa ca vreodata cand merg linistit si ma aplec putin cu bicicleta pe o parte sa atinga pedala de pamant …:-?

  • Stai linistit; cei 5 mm in plus afecteaza prea putin garda pedalierului, asa ca n-ai de ce sa-ti faci griji!……oricum in cazul inclinarii mai putin sau mai mult a bicicletei sau in cazul abordarii unor viraje, pedala trebuie totdeauna sa fie in pozitia de sus si niciodata in jos; deci daca nu respecti aceasta regula, atunci cu siguranta vei lovi pamantul!
    Faci cum crezi, dar eu as alege un pedalier cu brate de 175 mm, chiar daca cel actual are bratele mai scurte cu 5 mm personal il consider nepotrivit pentru acest tip de bicicleta.
    Compensarea celor 5 mm se poate rezolva prin folosirea unor pedale cu garda platformei mai putin inalta.

  • Salut, am o intrbare…

    Am observat acum doua zile ca tot angernajul pedalier se misca foarte putin stanga-dreapta, acest lucru este normal?
    Tin sa precizez ca aud si un sunet metalic foarte fin care se aude doar cand pedalez.
    Ma puteti ajuta cu un sfat va rog?

  • E normal sa am joc la pedale la un Cube Analog Disc 2012 dupa 3 zile de la cumparare si aproximativ 100-120km rulati? Mentionez ca bicicleta a fost noua.

  • Cel mai probabil are joc fiindca nu sunt stranse bine surupurile bratelor.Ar fii bine sa verifici si pedalele daca sunt stranse bine.Poti simtii joc in pedalier si daca roata spate nu este bine prinsa in bascula.

  • Angrenajul tot nu cred ca este nevoie sal schimb adica si foile,poate doar monoblocul(butucu pedalier),sa cauti ceva pe rulmenti capsulati fiindca nu necesita intretinere in caz ca aveai inante pe coroane clasic.

  • Salut! Am o bicicleta cu sistemul de angrenaj mai vechi, pe coronite cu bile, asa cum arata in fotografiile postate aici in linkuri de Free Rider. Intrebarea mea este: daca vreau sa pun un angrenaj monobloc pe rulmenti, e compatibil filetul de pe cadru cu cel al angrenajului. Pot sa pun fara probleme angrenajul pe cadru?

  • Salut! Da, se poate, desigur; fie ca filetul este pe standard englezesc (1.37x24T) sau italian (36×1)poti gasi angrenaj pe monobloc compatibil cu filetul respectiv, nu e nicio problema.

  • Raspuns la intrebarea lui Radu[postata la inceputul comentariilor] referitoare la durata de viata a unui monobloc.
    Nu stiu ce sa zic si ce sa cred de ce pe unii ai tin mai mult,iar pe altii mai putin si aici vorbim de aceleasi piese folosite cam in aceleasi conditii.
    Pe mine un monobloc Shimano BB UN26 ma tine fara nici un fel de joc sau zgomot suspect de aprox 5500 km si pana in prezent nu da niciun semn de uzura.
    Ca greutate personala am 69 kg iar bicicleta am folosit-o exact ca si Radu la ture prin oras de 15-20 km,dar si mai lungi 70-80 km si ocazional prin padure sau drumuri neamenajate sa zic asa.
    PS:mai adaug faptul ca monoblocul Shimano a fost pus de mine pe bicicleta dupa ce am achizitionat-o sh,i-am inlocuit angrenajul cu unul nou,iar acesta nu se potrivea la lungimea axului cu monoblocul vechi,in acest fel fiind obligat sa pun BB UN26-le.
    Este posibil ca piesele care vin din fabrica pe bicicleta sa fie de o calitate mai slaba decat cele cumparate separat din magazinele specializate?

  • Am avut un BB UN-26 via Japan cu care am pedalat peste 16000 km pe sosea si nu avea nici pic de joc. L-am trecut pe alta bicla, desi era in perfecta stare, iar eu mi-am pus angrenaj pe rulmenti exteriori XTR , un moft pana la urma si sincer nu mi se par grozavi in comparatie cu acel BB, numai ca-s mai usori.
    Dovada este cat se poate de elocventa:
    cu BB-ul respectiv angrenajul fara lant, se invartea de multe ori iar cand aproape sa se opreasca avea tendinta de pendulare, ori pe xtr-ul actual, angrenajul se opreste destul de repede!
    In concluzie, azi nu se mai fac componente performante din materiale de inalta calitate, dupa o tehnologie drastica, ci se fac doar de unica folosinta ca sa aiba vanzari incontinuu…..

  • Am si eu o intrebare:
    Imi reconditionez bicicleta si am dat butuc de la angrenaj jos si doresc sa-l inlocuiesc cu unul mai bun. Problema mea este ca cel vechi era de 68mm si axul avea 137mm. acum am gasit ceva de la shimano dar sunt mai multe dimensiuni 68/110 68/117…
    in functie de ce se allege dimensiunea axului? Nu as vrea sa cumpar unul si sa ma trezesc ca atinge cadrul sau ca este prea departat.
    Sper ca m-am exprimat destul de bine ca sa fiu inteles.
    multumesc

  • da. este pe patrat conic si la capat se prelungeste cu surub… montez pedala si strang cu piulita… iar dimensiunea de 137 mm este doar axul…

  • Cu siguranta era la minim 5mm de bratul cadrului. Tot la bb-ul asta m-am uitat si eu, dar nu eram sigur am zis mai bine sa intreb.
    Filetul banuiesc ca este pe standardul englezesc….mai ales ca bicicleta este din Anglia.
    Multumesc pentru sfat.

  • In cazul in care rulmentii monoblocului pedalier iau repede joc banuiesc ca,cauza ar fii vaselina,daca vaselina este foarte putina este si normal ca rulmentul sa se uzeze mai repede decat daca ar avea cantitatea necesara.
    Monoblocurile au 2 rulmenti,indiferent ca este patrat conic,octalik sau holowtech (cu rulmentii pozitionati exteriori),acei rulmenti au un cod inscriptionat pe ei care acel cod inseamna dimensiunile rulmentului.Se pot cumpara doar rulmentii si scapati mult mai ieftin fata decat cumparararea unui monobloc nou.
    La orice magazin de piese auto gasiti rulmenti iar daca se intampla neavand in stoc ii aduc in 2-3 zile pe comanda.

  • Nu la fel de usor ca in cazul coronitelor cu bile dar este un avantaj major la monoblocul pe rulmenti capsulati.Cuvetele filetate si axul se uzeaza la cele pe coronite dar la cele pe rulmenti ele practic la fel ca si axul nu prea se pot uza.Eu am inlocuit rulmentii si nu a fost prea complicat si nam avut nevoie de scule speciale gen presa extractoare de rulmenti,am avut nevoie doar de un ciocan.Nu are rost sa cumperi un monobloc nou doar fiindca rulmentii au luat joc,este mult mai scump asa,cumperi doar rulmentii si ii inlocui,multi veti rade cand o sa vedeti ca 2 rulmenti capsulati sunt mai ieftini decat 2 coronite sau au cam acelasi pret numai ca sunt mult mai fiabili.

  • Ce rulmenti or mai fi si aia, mai ieftini decat niste coronite sau la acelasi pret ??!!….
    Cine produce asa ceva ?!…..ciudata situatie !

  • Din cate stiu, rulmentii intr-adevar buni se fac din materiale speciale de inalta calitate in urma unor procese tehnologice costisitoare.
    Ce producator ar putea sa fie atat de naiv sa comercializeze asemenea rulmenti la un pret derizoriu sau sa lucreze pe pierderi?!

  • Lasa, Alex, ca pentru el si demontarea si montarea unui rulment se face aproape ca si a unei coronite cu bile!
    Oricum, e cum zici: orice rulment, chiar si cei prosti, sunt facuti din aliaj de otel de inalta calitate, care costa, cu atit mai mult cei ce sunt buni, aliajul e cu atit mai bun, si deci mai costisitor. Nici eu nu am vazut vreodata rulmenti ieftini, pentru ca nu e vorba de OL 37 care e fierul ordinar pe care il gasesti mai peste tot, ci de un otel trecut prin multe tratamente, creat sa reziste la frictiuni si forte serioase.

  • http://www.bestautovest.ro/rulment-6002-2rs.html
    Mergeti in magazinele de piese auto si intrebati pe langa marcile celebre de rulmenti exista si marci mai putin cunoscute care produc rulmenti de calitate si eu sunt de parere ca cei ieftin este si prost si sunt patit cu multe dar am fost patit si cu piese scumpe,cei drept este ca cele ieftine se strica ceva mai repede dar 2 rulmenti de sub 10 lei daca te tine un an de zile deja isi merita banii.

  • Ok, dar daca 2 rulmenti ma tin doar un an, la o parte a bicicletei (butucul pedalier) care este, vorbesc dintr-o experienta de 20 de ani de mers pe bicicleta, cea mai rezistenta parte a bicicletei, atunci prefer coronitele cu bile, care ma tin mai mult, si e clara calitatea rulmentilor. Eu tocmai acum vreau sa imi pun sistemul cu rulmenti la butuc (bicicleta mea e o „batrina” care a alergat mult), si ma gindesc ca daca nu ma tin cel putin doi ani, la 7000-8000 de km cit fac in medie pe an, nu merita sa imi pun.

  • Faci cum crezi tu ca este mai bine pentru tine,parerea mea este sa incerci si cu sistemul de monobloc pe rulmenti,ar fii o experienta diferita,in viata merita sa incerci,poate vei fii multumit.Si eu la roti prefer butucii pe bile si conuri din diverse motive chiar daca este un sistem vechi eu nu las schimba,nu toata lumea este de aceeasi parere fiindca suntem oameni diferiti cu nevoi diferite.

  • Si eu prefer la roti tot butucii pe bile,pana acum nu m-au dezamagit niciodata.
    Am observat o chestie acum cateva zile cand am fost la un magazin de biciclete si de curiozitate m-am uitat la doi butuci,un Novatec pe rulmenti[era in jur de 250 lei si un Shimano pe bile,am invartit de ax cu mana.
    La Novatec intr-adevar se invartea usor,dar la Shimano putin mai greu.
    Ce se intampla?butucii pe bile de obicei vin mai stransi din fabrica,deci se invart mai greu,sfatul meu este sa puneti frumos mana pe cheie si sa desfaceti putin de tot conul[atat cat sa nu aiba joc,va dati seama] si apoi veti observa ca axul se va invarti usor.
    Am facut treaba asta la butucii biclei mele[Shimano HB M495],care acum se invart ca unii pe rulment.
    Si prin comparatie la fel ca Novatec-ul din magazin,nu este nici o diferenta.
    La monoblocuri le prefer clar pe cele cu rulmenti.

  • Si la roti, rulmentii te pot satisface pe deplin!
    Am butuci de la DTSwiss pe rulmenti industriali, care nici macar nu-s de inox sau ceramici hibrid, dar sunt de calitate, asta este foarte clar!
    N-am avut nicio problema in cei peste 20000 de km pe care i-am rulat cu ei pina acum, ci doar doua interventii la butucul de spate la sistemul de angrenare (ratchet-system) pentru o noua lubrifiere, un sistem extrem de sigur si total diferit de celelalte.
    Servisarea se face incredibil de usor.
    Personal, niciodata nu voi mai folosi la roti butuci pe cuvete, bile si conuri.

  • tocmai am constata ca la bicicleta mea IDEAL STROBE 2012 care are numai 500 km sa facut joc in butucul pedalier ce ar trebuii sa fac cu ce sa il schimb as dorii recomandari. multumesc

  • Trebuie verificata bicicleta foarte bine inainte de a pune sculele pe ia,poti simtii joc in butucu pedalier daca una din roti nu este stransa bine sau are joc in butuci,pedalele trebuiesc si ele verificate la fel si setul de cuvete.Multi incepatori gresesc si dau verdicte gresite oricum trebuie sa o verifici cu atentie pentru a fii sigur de unde provine jocul.
    In cazul in care ai dreptate si nu gresesti ori inlocuiesti doar rulmentii ori schimbi monoblocul cu unul nou.

  • Multumesc. Dupa ce am dat bratul drept (cel cu angrenajul) am descoperit ca monoblocul era slabit dupa si jocul era cu tot cu monobloc in cadru l-am strans si merge perfect chiar ma speriasem bicicleta era noua nu am de cat 2 iesiri cu ea si maxim 250 km

  • Cum poti simti joc in butucul pedalier daca una din roti nu este stransa bine sau are joc….etc, etc ?!
    N-are absolut nicio legatura jocul pedalierului cu existenta altor jocuri la bicla, indiferent cat ar fi de mari, atata timp cat verificarea acestuia se face numai in functie de cadru prin apasari laterale ale bratelor cu o mana iar cu mana cealalta se tine de cadru (tubul de jos, tubul seii sau furca posterioara).

  • Am vazut si am verificat si am reparat biciclete full suspension low cost de supermarket care decat o prindeam de mansonul ghidonului si o miscam si zdranganea si juca din toate articulatiile si incheieturile daca intelegeti.Dupa asemenea trairi crezi orice!!!

  • Salut, am si eu o problema legata de rulment, am un bmx de la rich , stiu ca firma este slaba dar am bagat bani in ea pentru a o imbunatatii. Am nevoie sa stiu daca marimea rulmentului pedalier este universala. Multumesc.

  • ce trebuie sa cumpar si apoi sa montez la un cadru care nu are nimic in locul unde se monteaza angrenajul (ca in imaginea de la pasul 2)

  • mai intai trebuie sa te decizi ce tip de angrenaj vrei sa folosesti si la urma ramane de vazut ce BB va trebui montat in bucsa pedalierului.

  • Eu am schimbat angrenajul pedalier pe rulmenti care s-a stricat in doar 3 luni cu 50 de lei (service DHS). Normal ca nu este ceva chiar asa de bun la banii astia, dar nu e atat de costisitor. In fine, eu zic totusi ca investitia merita, nici nu se compara cu angrenajele pe bile sau alte modele vechi. Sper sa faceti alegerea corecta. Bafta!

  • Florin,nu stiu ce model de angrenaj ai avut,dar sa stii ca un Shimano BB UN26 care costa numai 30 lei si este pe rulmenti este foarte ok,atata timp cat nu este forjat,iar bikla nu este spalata cu jet puternic de apa direct pe el.
    Am unul care are in jur de 7.000 km si mai tine.

  • Am si eu o intrebare,ajutati-ma va rog!!in legatura cu domontarea monoblocului…am incercat sa demontez monoblocul,am demontat o componenta iar cand am ajuns la partea opusa ceau cu foile angrenajului pur si simplu nu mai vroia sa se miste din loc…spuneti-mi va rog ce pot face!

  • Pauna Daniel, daca ai sculele necesare si angrenaj pe rulmenti asemanator cu cel prezentat aici, foloseste-le exact ca in imaginile de mai sus.
    Observa ca pe partea cu angrenajul, piesa se desface invers (filet pe stanga), daca nu reusesti deloc, apeleaza la un service de biciclete, decat sa o strici mai rau!

  • Florin,am incercat ca in imaginile de mai sus,am apelat si la service crezand ca nu am destula forta dar mi-au spus ca nu il pot desface pentru ca ”dintii BB-ului sunt tociti”

  • Daniel, toate angrenajele stiu ca sunt la fel. In acest caz eu as apela la forta bruta pentru a-l desface, fara a distruge filetul cadrului sau altceva, ma rog, ex: dalta, bormasina cu spiral si dai gauri prin plastic pana cedeaza sau folosind o freza care poate distruge piesa pe care nu o poti desface. Inca o data spun ca este foarte important sa strici doar piesa pe care o poti inlocui cu siguranta. Bafta!

  • Buna ziua, mi-am schimbat acum 2 zile monoblocul si dupa primele sute de metri a aparut o pocnitura mica atunci cand dau o pedala mai rapida (o fortez putin) aud o mica pocnitura in butuc doar cand o fortez pe moment de la ce ar putea fi?
    Tocmai din acest motiv l-am schimbat si pe cel dinaintea lui tot asa facea. Multumesc.

  • Mica pocnitura poate sa fie de la un monobloc insuficient strans in bucsa cadrului, de la una din pedale, de la foile angrenajului (suruburi, sertizare), de la bucsa canelata daca este pe cuvete cu bile si nu pe rulmenti industriali.

  • am fost la un service de biciclete, si mi-a spus ca nu este nici de la monobloc pt ca este nou si nu are nici joc, de la pedale nu sunt ca le-am schmbat, ala mi-a spus ca de la cadru se paote auzi si ca nu imi fac probleme ca a mai vazut cazuri din astea la bicicelte usoare, am o cursiera. dela foi sa fnu fiu bine stranse am 2 sau habar nu am ca ma sacaie rau de tot mai ales cand urc un pod se aude cam la fiecare pedala. (multumesc pt raspuns oricum)

  • NICIUN CADRU RIGID nu are voie sa scoata pocnituri, indiferent pt. ce tip de bicicleta este si indiferent din ce material a fost confectionat; altceva este in neregula atunci cand se aude vreo pocnitura si situatia persista!!!
    In multe cazuri pocnitura poate fi de la caseta de pinioane care nu este pe rulmenti si are joc chiar atunci cand vine de la producator, ba mai mult jocul se mareste pe masura ce bicicleta este folosita incontinuu, ghidonul in zona de prindere a pipei poate produce necazul sau pocniturile pot apare pur si simplu de la sa.
    Recent am fost nevoit sa pun vaselina la sistemul de fixare al unei sei de la un CUBE Elite care producea niste pocnituri enervante, ori de cate ori era apasata.

  • blocul de pinioane este pe filet al meu dar faza este ca sunetul vine din zona monoblocului. cand plec de pe loc usor de tot si prind viteza lent nu se aude, dar daca plec normal de pe loc se aude o pocnitura in zona monoblocului iar dupa doar cand o fortez dar nu exagerat iar cand urc vreaun pod sau o panta si trebuie sa fortez putin se aude cam la fiecare pedala data, am sa mai caut un service sa vad poate gasesc vreun raspuns. (multumesc pt raspuns)

  • Si casetele de pinioane pe filet au aceiasi meteahna (joc mare in ansamblu); asa le fac producatorii!…..:D
    Este foarte dificil sa produci acest gen de casete fara joc absolut deloc. Nu-si pierde nimeni vremea sa faca tatonari cu distantierii inelari de compensare; asa ca le produc la gramada.
    Personal nu admit asa ceva la niciun client, ramanand ca el sa decida daca-i scot jocul sau nu. Se poate face asa de bine de zici ca respectiva caseta e pe rulmenti industriali, vorbesc foarte serios pt. ca am realizat de multe ori acest lucru.
    Deci, daca monoblocul, angrenajul complet si pedalele sunt in regula iar montajul este facut cat se poate de corect, este imposibil ca pocnitura sa vina din zona monoblocului!

  • NU stiu daca am fost pe deplin inteles?!…..
    Am vrut sa spun ca jocul ala mare, penibil, de la casetele in cauza, de cele mai multe ori, produce niste pocnituri repetete in timpul pedalarii in forta care se propaga cu multa usurinta prin lantul intins spre pedalier (monobloc, angrenaj, pedale) lasand impresia ca pocnitura vine numai din zona pedalierului….de ex.= monobloc.
    Asadar, poti fi indus in eroare de acest aspect si nici nu-ti dai seama de unde vine zgomotul.
    Evident este nevoie de experienta si cauza va fi inlaturata definitiv in orice situatie, fara nicio discutie!

  • Buna ziua

    Am o bicicleta univega xf 906 , bicicleta are 2 luni , merg cu ea doar la concursuri de amatori , pana acum am fost doar la 4 iar ultimul a fost la targu ocna ”calatorie intre cer si pamant” , nu pot sa inteleg ce se intampla cu ea , in zona pedalelor se aude un troscanit cand ajung la o tura completa cu pedala , de schimbat uita sa schimbe atat foile cat si pinioanele(cu toate ca au fost reglate la 3 ateliere) … nu reusesc sa gasesc un service cum trebuie , bicicleta este cumparata din bucuresti iar eu sunt din ploiesti iar pt orice tacanit nu imi vine sa ma duc pana la bucuresti …. oricum sunt dezamagit de toti cei care lucreaza in domeniul service biciclete ….. daca s a confruntat cineva cu ”tacanitul” asta la pedale sa mi spuna si mie rezolvarea. Unde pot gasii o cheie sa desfac butucul acela? ma gandesc ca a intrat noroi , sare …. joc nu am deloc in butuc …. ma dispera la maxim :(((
    Multumesc

  • Salut Alex
    Daca bicicleta ta este noua si luata din magazin n-ar trebui sa aiba probleme iar daca este una folosita si arata ca noua, poate avea mai multe probleme care apar treptat in timp ce-o folosesti.
    Cauta un mecanic experimentat si te va rezolva, chiar daca ai fost dezamagit de toti cei care lucreaza in domeniul service biciclete!.
    Poate ”tacanitul” nu este de la pedale sau butuc; poate e de la caseta de pinioane sau foi, nu trebuie sa iei decizii pripite, totul ramane de vazut in urma unor verificari; iar cheie de demontat butucul pedalier daca vrei, o sa gasesti in majoritatea magazinelor online, cu specific pt. biciclete.
    Succes.

  • Salutare! Vreau sa schimb si eu butucul, dar am reusit sa dau jos doar prima componenta, cealalta e intepenita rau; e posibil sa fie filetul pe invers?
    Multumesc!

  • BB-urile cu filet englezesc (1.37x24T) au filet pe stanga dinspre foile de angrenaj si filet normal in partea opusa iar cele cu filet italian (M36x24T) au filet normal.

  • Raspuns de amator:): in termeni tehnici, se numeste „bucsa”, insa nu stiu daca e la fel sau are alta denumire in ce priveste pedalierul. Oricum, daca vrei sa o schimbi, o poti face doar daca ai alta, de la un alt ax pedalier, altfel, va trebui sa o cumperi cu tot cu ax si componentele ce tin de ax, ceea ce inseamna ca iti usurezi buzunarul de citiva zeci de lei.

  • Salut..!
    Btucul angrenajului are putin joc, dar foarte putin.
    El ete cam ruginit acolo unde vine bagata cheia pentru a fi dat jos. Am dat cu putin spray de rugina si arata mai bine acum…
    Trebuie sa schimb butucul daca are putin joc…? Si cand pedalez , cand fortez foarte usor se aude un zgomot, nu stiu daca este de la butucul pedalier, nu se aude tot timpul..

  • Angrenajul meu are putin joc si cateodata scoate un sunet cand pedalez ( gren Tâc , tââc,tâc… doar cad bratul pedalierului cu foile este in fata atunci se aude zgomotul.)
    Trebuie schimbat?

  • Angrenajul poate face zgomot nu numai din rulmenti ci si din bratele pedalier, Se poate ca surubul care prinde bratul pedalier de axul pedalier sa se fi slabit si sa se faca astfel un mic joc intre ele.Pentru a elimina eventualul joc dintre bratul pedalier si ax, trebuie strans cu simt surubul care le fixeaza pe cele doua. Daca axul pedalier are un mic joc nu este mare tragedie. Daca nu faci ture lungi departe de casa nu exista riscuri mari sa ramai pe drum. Pentru a verifica daca rulmentii au joc este bine sa se procedeze asfel: sa desfaci lantul din zaua rapida, sa il scoti de pe foi si apoi sa pedalezi cu mainile. In caz ca sunt probleme cu rulmentii, in timpul pedalarii se va simti ca miscarea se face neuniform, cu o oarecare rezistenta si cu un ticait ritmic. ( sau mai bune zis un huruit). In acest caz e bine sa schimbi axul pedalier cu rulmenti cu tot. Poti sa invarti de una din pedale si sa lasi axul sa se invarta liber, la fel cum ai invarti una dintre roti. Daca axul pedalier se invarte fara a da semne ca exista ceva care il franeaza, totul este in regula. Zgomote ciudate in timpul pedalarii se pot auzi si din cauza uzurii pedalelor.

  • Va salut!!!:) imi poate spune si mie cum naiba scot cuvete ax fata-spate? din cele fixate prin presare! va pun un link sa vedeti la ce tip de cuvete ma refer! efectiv cum le scot pt a le schimba? ce scule folosesc? pt ca aceste cuvete se strica des si sint la vinzare pt a fi inlocuite!!
    http://www.sedonabike.ro/cuveta-butuc-fata.html
    In plus v-as ruga sa-mi spuneti cum stii ce fel de pana iti trebuie la ax pedalier? pt ca sint mai multe dimensiuni si forme! dupa ce ma ghidez la cumpararea lor daca am axul? ele au o tesitura dar acea tesitura e de diferite forme si marimi si unghiuri si,si….!
    http://www.provelo.ro/produs/pana-ax-tesit/

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

4 × one =