Acum citesti
Cum montez un amortizor?

Montarea unui amortizor (sau „shock”) pentru partea din spate a bicicletei este o operatiune simpla, pe care o poti efectua singur fara a mai fi necesar sa te deplasezi la service. Astfel, vei reusi sa economisesti intre 40 si 80 de lei, in functie de service-ul care face montajul.


Am ales pentru acest tutorial un cadru de Freeride sau Downhill, insa regula este general valabila pentru majoritatea bicicletelor care beneficiaza de suspensii pentru partea posterioara.


Pentru a monta sau pentru a inlocui un amortizor, trebuie sa iei in vizor gaurile in care acesta urmeaza sa fie prins. In cazul de fata, una dintre gauri poate fi gasita pe triunghiul frontal al cadrului, deasupra tevii inferioare, iar celalta pe partea mobila a sistemului de suspensie, sectiunea care face legatura intre triunghiul frontal al cadrului si bascula. Aceste gauri de prindere sunt dispuse diferit, in functie de modelul cadrului.


Pasul 1 : Asa cum se poate vedea in poza de mai jos, ai la dispozitie doua suruburi, doua piulite si „shock”-ul. Aseaza-le astfel, incat sa stii directia in care trebuie montat amortizorul.



Pasul 2 : Pentru inceput fixeaza amortizorul pe prima gaura, dar atentie, camera de aer trebuie sa fie cu capul in sus (vezi poza de sus). Introdu surubul prin gaura de jos a amortizorului, respectiv gaura aflata pe teava inferioara a cadrului.



Pasul 3 : Intoarce cadrul, apoi prinde piulita pentru a-l fixa provizoriu.



Pasul 4 : Aceeasi operatiune trebuie efectuata pentru partea superioara a amortizorului. Apoi, nu uita sa prinzi piulita.



Pasul 5 : La final, trebuie sa strangi ferm piulitele care fixeaza cu ajutorul suruburilor, amortizorul pe cadru. In acelasi timp, este recomandat sa strangi si suruburile partii mobile ale basculei, in timp ce tii contra cu o alta cheie de imbus. In acest fel, te asiguri ca totul este pus la punct si ca nu vei intampina suprize neplacute pe traseu.



Cu cat strangi suruburile mai bine, cu atat sansele ca acestea sa se desfaca pe un traseu extrem sunt mai mici. Ai alte sfaturi sau idei? Le asteptam mai jos!


Vezi Comentarii (17)
  • Observ o mare greseala la acest cadru din aluminiu…gaurile de prindere ale amortizorului de cadru, nu sunt imbucsate!! Uzura va fi iminenta!!…Pacat!!. Levierul este mult mai robust in zona de articulare, deci va fi mult mai rezistent la uzura. Suruburile se vor unge cu vaselina inainte de montaj. Faptul ca nu au parte lisa pe toata suprafata de lucru pt. a bloca piulitele, acestea nu se vor strange puternic, pt. ca se va deforma zona respectiva a cadrului. Piulitele auto-blocante nu se desurubeaza daca filetul este degresat cu acetona iar cele simple pot fi blocate definitiv folosind un loctite pe filetul acestora.

  • Pt. Vlad Sabau: Am precizat ca se pune loctite DOAR pe filete, nu pe suruburi, cum spui tu!!. Loctite are efect NUMAI pe filete, nu si pe partea de centrare (partea lisa sau plina) a suruburilor. Vaselina se pune doar pe partea de centrare a suruburilor si iti GARANTEZ 100%, ca nu se DESURUBEAZA!. In situatia de fata, sub nicio forma nu se face asamblare uscata!

  • @Unul pt. a elimina definitiv scartaitul suspensiei spate trebuie sa lubrifiezi cu vaselina toate articulatiile basculei si amortizorului, inclusiv arcul acestuia in zonele de contact.

  • @Unul, Trebuie desfacuta din toate incheieturile (mare grija la articulatie) si unse cu ceva absolut toate suprafetele care intra in contact si prin geometria cadrului urmeaza sa se frece una de cealalta. Amortizoarele ieftine trebuie desfacute, curatate si pe unde intra pistonul, cu un ac de seringa se pun cateva picaturi de ulei (nu de gatit). Se monteaza in asa fel incat in pozitie normala a bicicletei sa nu se scurga uleiul pe tija. Dar in general amortizoarele nu scartaie ci bucsile de la articulatie. Si urat mai fac…

  • Amortizoarele ieftine se demonteaza complet, (zona pistonului este uscata); asa le monteaza producatorul, iar acolo se introduce VASELINA si nu ulei pt. ca acesta se scurge f. repede.

  • pentru inceput va rog sa imi scuzati necunostintele ca sa spun asa in materie de piese .scule si componente de bicicleta sunt incepator in bransa insa sper sa evolluez in decursul timpului problema mea este in felul urmator in tara in care lucrez mai precis norwey oameni de pe aici datorita nivelului de trai de pe aici ,al lor nu al nostru al celor care muncim pentru ei tin sa precizez isi permit sa arunce bicicletele de altfel foarte bune ,la cele mai mici defectiuni in general de mici uzaje sau reglari defectuoase deci bicicletele sun cam de unica folosinta ,ma rog ca sa nu va mai plictisec am luat o bicicleta bmx yosemite de pe margine drumului lasata am demontat/o si urmeza sa o transport acasa iar acum am ajuns la ultimul punct unde trebuie sa demontez articulatia dintre cele doua parti ale cadrului pentru ca altfel nu-l pot baga cadrul in valiza mea va rog frumos sa imi explicati cum demontez cadrul de cealalta parte flexibila pe care se monteaza roata spate multumesc si astept raspunsul vostru!

  • Salut! Greu de spus pentru ca fiecare model de cadru se demonteaza diferit. Si sunt foarte multe cadre full suspension (inteleg din ceea ce spui ca are suspensie pe spate, corect?). Dar daca este un BMX cum de are suspensie pe spate? In mod normal trebuie sa vezi exact cum este prinsa bascula, sa demontezi suruburile si sa tii minte ordinea in care ai demontat respectivele componente.

  • scuze cred k am gresit eu, nu este un bmx este o bicicleta normala care are cadru cu amortizor iar bineteles cadrul propriuzis este prins de celalalt suport sau cadru sau suport pt roata spate*(ma rog cum se numesk ele).dupa ce am demontat tot de pe bicicleta a ramas doar cadrul kare binenteles oscileaza la parte de jos pe un fel de bucse de o parte si de cealalta precizez ka am desfacut unul dintre suruburile interioare apoi pe partea opusa am observat k mai are un fel de locas in forma de patrat am bagat un prelungitor de crichet am desurubat insa bucsa ramane pe aceiasi pozitie nu se desfileteaza delok .ma gandesk sa bag un dorn din cupru sau o bucata de lemn si sa bat cu un cican poate acele bucse ies spre exterior …ok mai astept un raspuns de la voi ….multumesk anticipat

  • Fara sa vad cadrul nu pot sa ma pronunt. Daca sunt bagate presat si le scoti nu stiu cum ai putea sa le reintroduci pe cadru. Dar daca tot ai demontat componentele, de ce sa mai dezasamblezi bascula cadrului? Transporta-l asa cum este, parerea mea.

  • Salut, intervin si eu cu o intrebare. Mi-am luat un cadru Scott FX30 si un „shock” pe aer cu travel-ul de 50mm. Ideea este ca nu stiu cum sa-l pozitionez, tija care impinge pistonul sa o pun sub șa sau o prind de bascula? Are vreo importanta cum este prins, am vazut in ambele moduri, uneori asezat dupa cum este loc?Multumesc anticipat, Stefan

  • servus mi am luat un cadru radon 140 slide de alumiu avea bucsele insa nu se potrivesc cu amortizorul pe care l am luat un manitou split rpa … treaba sta asa amortizorul are diametrul interior de 120mm bucsele mele au afurisitele 125mm , practic nu imi vine amortizorul ( amortizorul l am luat inainte stind marimea bucselor de pe un site ce vindea o bicicleta cu un cadru identic ca model ) , acum nu stiu daca se merita sa schimb bucsele sau sa schimb amortizorul , de ce ? pai am descoperit ca nu are loc decat cu camera cea mare de aer in jos ; intrebarile sunt ce se intampla daca il folosesc invers si se merita sa schimb bucsele?? in cazul in care amortizorul s ar strica folosindu-l invers?

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

twelve − ten =