Acum citesti
Mituri – bicicleta provoaca impotenta?

NU! Bicicleta nu provoaca impotenta decat in cazuri si situatii izolate.

Intr-adevar, toata lumea s-a intrebat cel putin o data in viata daca mersul pe bicicleta dauneaza potentei. Miturile spun ca ciclistii Turului Frantei sunt cei mai afectati deoarece isi petrec foarte multe ore pe bicicleta.

Se presupune ca sunt anumite tipuri de sei care afecteaza potenta : cele fara o forma ergonomica, in general modele mai vechi, fabricate intr-o perioada in care nu era prea mult luata in considerare ergonomia si confortul pe bicicleta. Totusi gurile rele sustin ca nu conteaza despre ce tip de sa vorbim, important este sa vedem cum putem combate impotenta celor care merg des pe bicicleta. Asadar, unii exclud in start posibilitatea de a nu avea probleme de erectie.

Toate aceste afirmatii au aparut in urma unor studii ale unor specialisti australieni care au dovedit ca ciclistii care-si petrec multe ore pe bicicleta, apar unele particule calcifiate in interiorul scrotului, mai precis in zona dintre picioare. Sunt scutiti de panica cei care pedaleaza pe bicicleta rar, dar exista motive de ingrijorare pentru ciclistii care-si petrec multe ore pe bicicleta. Chiar si producatorii de biciclete au afirmat ca sunt constienti de problema si au anuntat ca tehnologiile se vor imbunatati in curand.

Specialistii au anuntat ca un procent de aproximativ 7 % dintre biciclisti au dezvoltat probleme erectile din cauza bicicletei, dar se presupune ca numarul ar fi mai mare, deoarece multi nu se gandesc sa-si asocieze problemele cu mersul pe bicicleta. Zona cea mai afectata este perineul care se afla exact intre penis si anus : aceea este partea din corp pe care biciclistul isi lasa toata greutatea, fiind si canalul prin care penisul este alimentat cu sange.

Bineinteles, te vei gandi automat ca noile sei sunt deja prevazute cu un canal central care sa protejeze perineul. Specialistii ne spun ca acesta nu ajuta defapt cu ambsolut nimic, tinand cont de faptul ca seile fabricate astfel sunt mult mai subtiri, deci forta care apasa pe perineu fiind si mai mare. Mai ales pe marginile canalului central al seii.

Un lucru este insa cert : cu cat biciclistul este mai greu, cu atat presiunea exercitata pe perineu este si mai mare. Cazuri au fost suficiente, care sa aduca dovezi pentru impotenta cauzata de statul pe sa. Tot ce poti sa faci este sa previi. Incearca sa eviti tipurile mai vechi de sei, sau care au o zona se sezut plata. La fel de mult, incearca sa eviti seile tari, rigide, deoarece pe langa faptul ca nu vei sta deloc confortabil te vei alege si cu dureri mari in zona dintre picioare.

Am introdus doua poze in articol. Prima poza ilustreaza o sa ergonomica cu gel, cea pe care trebuie sa ti-o procuri daca nu o ai deja. In a doua poza este prezentata o sa normala, ce trebuie evitata. Se estimeaza ca la o plimbare zilnica cu bicicleta de 6 pina la 7 ore nu ar trebui sa fie absolut nicio problema pentru biciclist. Tot ce depaseste 8 ore pe zi solicita foarte mult zona perineului, iar problemele pot aparea in timp.

 

 

Vezi Comentarii (8)
  • Nu vreau sa spun din start (desi sunt tentat) ca articolul este o porcarie, dar in mod cert sufera de numeroase hibe: lipsesc toate referintele, contine informatii depasite, este partinitor.
    Studiul doctorului Irwin Goldstein, care a starnit toata povestea asta cu disfunctia erectila la ciclisti prin ’97, a folosit loturi mici, nerelevante statistic, metodologii incorecte (de ex., vasta medie a ciclistilor era mai mare decat cea a lotului martor) si nu a fost validat de omologi (peer review).
    Dr. Golstein era un militant convins impotriva ciclismului, citez spre exemplificare:
    „Men should never ride bicycles. Riding should be banned and outlawed. It is the most irrational form of exercise I could ever bring to discussion.”
    Curios ca a decis mai tarziu sa lanseze propria gama de sei de bicicleta contra impotentei…

  • Baliverne =))…la cati kilometri de pedalare am ajuns in prezent ar trebui sa am functia erectila terminata!!…dar culmea!, la capitolul asta stau destul de bine!….ca sa nu mai spun ca niciodata nu am folosit o sa anatomica.

  • Articolul este valabil 80% pentru ciclisti… si cei care stau aplecati (saua peste nivelul ghidonului)… fie vb intre noi.. cand o arzi cu saua jos stai in parte parte pe buci 🙂

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

eighteen − 7 =