Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
În timp ce majoritatea producătorilor de căști continuă să lucreze la tehnologii ce măresc siguranța ciclistului cum ar fi variații ale sistemului MIPS, materiale speciale, acoperire suplimentară în zona occipitală și senzori smart de accident, forma semi-sferică a căștii de șosea a rămas în mare neschimbată. O firmă franceză de design a prezentat conceptul Ventoux care reimaginează casca de șosea implementând pe aceasta o protecție full-face inspirată de modelele de enduro dar adaptată la greutatea mică și aerodinamica ciclismului rutier.
Casca e produsul imaginației designer-ului tânăr francez Jean-Baptiste Petricoul, casca aero hibridă full-face Ventoux având ca scop să combine greutatea mică a unei căști de șosea cu extra-protecția dată de sistemul full-face. Căștile de șosea, XC și urbane nu au adoptat protecția de bărbie până acum, în mare parte datorită complicării construcției, greutății suplimentare și inconvenientului design-ului lor închis. Petricoul și-a imaginat că folosind materiale moderne se poate obține o soluție hibridă între căștile normale și cele full-face care să ofere ce e mai bun din ambele lumi.
În centrul design-ului căștii aero hibride Ventoux este construcția multi-strat și protecția demontabilă de bărbie. La fel ca multe căști moderne de enduro, protecția de bărbie Ventoux poate fi atașată în 4 puncte la corpul principal din EPS al căștii și la carcasa sa din policarbonat pentru a disipa forța unui impact în toată zona frontală a căștii. Design-ul ui petricul se bazează pe o protecție de bărbie foarte rigidă din carbon sau chiar metal, proictată pentru a evita frecarea feței cu asfaltul la impact. Casca are un design mult mai deschis decât cele normale de MTB pentru a nu împiedica ventilația, vizibilitatea sau posibilitatea de realimentare și rehidratare din mers.
Un element la fel de important în design este partea interioară a căștii ce are o căptușeală, bucle și sistem de prindere ce se rotesc asemănător cu sistemul MIPS pentru a permite protecției de bărbie să se rotească pentru a evita daunele aduse gâtului și poate chiar să se desprindă total de la o anumită forță în sus.
Casca include și o protecție adâncă occipitală la spate, asemănătoare cu cea de pe căștile de MTB mai agresive. Aceasta oferă de asemenea suficient spațiu pentru ventilație și extragerea aerului cald din interior fără a avea efect prea mare asupra performanței aerodinamice.
Ventoux este în primul rând o cască aero de șosea, așa că ventilația e limitată la câteva deschideri frontale deasupra ochilor și două pe centrul căștii. În interior, canalele de aer îl conduc din față spre deschiderile mari din zona din spatele capului.
Momentan casca e doar la nivel de concept așa că nu e de așteptat să apară un model real Ventoux prea repede pe șosele. Dar cu ultimele materiale performante, cu tehnologiile moderne și progresul făcut în securitatea căștilor, dorința lui Petricoul de a construi o cască de șosea aero full-face la o greutate de 367 g e un concept realist de luat în calcul. Ar fi cu adevărat interesant ca un producător mare de căști să ia conceptul și să îl aplice în realitate!
Mai multe informații găsiți pe pagina designer-ului.
Informații de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.