Acum citesti
Trek au lansat Checkpoint, primul lor gravel bike adevărat

Era doar o chestiune de timp până când Trek, care avea deja în oferte modelele populare Domane Gravel, Crockett și Boone, va scoate pe piață un model special conceput pentru gravel. Noul Checkpoint nu este doar o modificare ușoară a unui model anterior ci o bicicletă concepută de la zero pentru a fi perfect adaptată la piața gravel ce este în creștere explozivă, dar o bicicletă care include multe elemente unice Trek.

Checkpoint va fi disponibilă atât cu cadru din carbon cât și din aluminiu, ambele oferind spațiu pentru anvelppe 700x45c. Bicicletele vor fi însă echipate din fabrică cu anvelope Schwalbe G-One 700x35c. Se precizează și că bicicleta nu e compatibilă cu roți 650b, fiind recomandată folosirea doar cu 700c.

 

Anvelopele mai mari contribuie în mod clar la rulajul mai confortabil a oricărei gravel bike, de aceea Trek a inclus sistemul IsoSpeed de amortizare doar pe spate și doar la modelele SL carbon. Aparent Trek au considerat că introducerea sistemului în față nu ar aduce destule beneficii ca să justifice compexitatea și că modelele din aluminiu rulează deja destul de confortabil iar lipsa IsoSpeed le face mai accesibile ca preț.

 

 În plus pe lângă spațiul imens pentru anvelope, Checkpoint are și o geometrie specifică gravel, folosind același reach ca modelul Boone, dar cu zona din față mai înălțată și cu monoblocul mai coborât, pentru mai mult confort și stabilitate. Au fost adăugate și dropout-urile Strahglehold care permit reglarea lungimii chainstay-ului pentru a face bicicleta mai stabilă sau mai agilă, în final comportamentul fiind considerabil diferit față de o bicicletă de ciclocros.
După cum s-a mai văzut pe alte modele gravel din carbon de la alte mărci, cadrul SL folosește un chainstay curbat pentru a oferi spațiu suficient atât pentru anvelope mari cât și pentru transmisie 2x. Se poate însă folosi foarte bine și transmisie 1x, sistemul de rutare a cablurilor Control Freak făcând acest lucru să fie simplu. Același lucru e valabil și pentru transmisiile electronice.
Carbon Armor e un sistem de pe modelele MTB de la Trek dar este prezent și aici. Zonele downtube-ului și monoblocului primesc protecție suplimentară iar cadrul include un sistem de protecție la căderea lanțului.
Gravel bike-urile sunt de obicei încărcate cu mult echipament, iar Checkpoint are o grămadă de prinderi pentru acest lucru. Modelul SL are o prindere de geantă pe top tube, trei prinderi de bidon în triunghiul principal și a patra pe downtube. Există prinderi de portbagaj pe furca față iar pe spate se pot folosi portbagaje de tipul Bontrager BackRack Disc. Mai există prinderi ascunse pentru aripi și prinderea lejeră Bontrager Blendr pentru lumini, computer sau GoPro.

 

 

Toate modelele au ax thru de 12 mm la ambele roți și frâne pe disc cu etrieri flat mount.

Ambele modele folosesc un monobloc tip pressfit, modelul SL folosind standardul Trek BB90 în timp ce modelele din aluminiu folosesc BB 86.5.

Modelul de top Checkpoint SL 6 include o transmisie Shimano Ultegra 2×11 pe un cadru din carbon OCLV 500, roți Bontrager Paradigm Comp Tubeless ready și anvelope tubeless ready la prețul de 3799 $.

Urmează în gamă Checkpoint SL 5, fiind disponibil și modelul feminin ce are aceiași geometrie dar e oferit în mărimile 49-56, în timp ce modelul standard e oferit în mărimile 49-61. Modelul feminin are puncte de contact specifice și șa și ghidon modificate.

Ambele SL 5 oferă o transmisie Shimano 105 2×11 pe cadru din carbon OCLV 500, roți Bontrager Tubeless și anvelope Schwalbe Tubeless Ready la prețul de 2799 $.

Cadrul SL e disponibil și separat la prețul de 1999 $.

Checkpoint ALR 5 este și el disponibil în variante universale și feminine în aceleași mărimi ca modelul din carbon și cu aceleași modificări.

Evident, cadrul din carbon a fost înlocuit cu unul din aluminiu și dispare sistemul IsoSpeed, prinderile suplimentare de pe cadru și tija de șa specifică, dar rămâne geometria, rutarea internă Control Freak și dropout-urile Stranglehold.

Cadrul din aluminiu seria Alpha 300 este echipat cu un mix de componente Shimano 2×11, jante tubeless ready dar cu anvelope standard și frâne hidraulice la prețul de 1999.99 $.

Cel mai ieftin model din gamă e ALR 4 care vine și el în versiune universală și feminină dar cu transmisie Tiagra 2×10, frâne hidraulice și roți tubeless ready cu anvelope standard, la 1789 $.

Chiar și modelele ce vin cu anvelope tubeless ready mai au nevoie de kit-ul tubeless Bontrager TLR. Trek spun că greutatea cadrului SL este de 1240 g iar a furcii SL de 470 g, în timp ce cadrul ALR are 1570 g și furca ALR 600 g, pentru cadre de 56 cm cu gâtul furcii de 300 mm.

Toate modelele sunt deja disponibile, mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Vezi Comentariu (1)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

four × 3 =