Acum citesti
Thomus Lightrider a lui Lucas Fluckiger, a treia bicicletă cu noul XTR la Cupa Mondială

Ciclistul elvețian Lukas Fluckiger nu a terminat ultima etapă din Cupa Mondială de XC între elitele din top, dar bicicleta sa din carbon de la Thomus merită o privire mai atentă. Producătorul destul de necunoscut i-a oferit modelul Lightrider, un full suspension cu cursa ajustabilă pentru XC și maraton.

Cel mai interesant este că Fluckiger a fost al treilea din cicliștii care au avut ocazia să testeze în premieră noul grup XTR M9100 1×12, regăsit și pe bicicletele Jolandei Neff și a lui Van der Poel.

Fluckiger face parte din generația veche de cicliști și are în palmares câteva poziționări în primii 5 la cursele de XC în ultimii 10 ani, plus un locul 8 la Albstadt anul acesta. A avut și câteva rezultate bune la ciclocros. La Nove Mesto însă a terminat doar pe locul 26, dar bicicleta sa este forte interesantă. Fratele său mai tânăr Mathias care a obținut câteva podiumuri în ultimii ani a fost implicat într-un accident în grup la start și nu a mai terminat cursa.

În ultima perioadă Fluckiger a concurat pe bicicletele echipei BMC, dar în acest sezon el face parte din echipa Thomus RN Racing team concurând pe bicicletele elvețiene. La Nove Mesto el a prezentat în premieră noul XTR – M9100 în versiunea 1×12.

Noua sa bicicletă pentru acest sezon este deci de la Thomus. Producătorul suedez este în branșă de aproape 30 de ani, începând ca magazin și are producția integral în Elveția, deși nu e foarte clar unde sunt fabricate cadrele. Fondatorul Thomas Binggeli a fost câțiva ani CEO la BMC după care a revenit la Thomus în 2014.

Bicicleta full-suspension pe care concurează echipa este modelul Lightrider din carbon hi-mod. Cadrul 29 are o greutate anunțată de 1780 g, folosește butuci Boost și are headtube conic.

Un cip de pe bascula din carbon permite trecerea de la cursa de 100 mm pentru XC la cea de 120 mm pentru maraton. Thomus oferă bicicleta în versiune de 100/100 mm pentru XC, 120/120 mm pentru maraton și chiar și cu furcă de 130 mm pentru all mountain.

Amortizorul spate cu tratament Kashima se blochează cu ajutorul unui sistem electronic Fox iCD, montat în paralel cu un actuator situat deasupra brațului drept al furcii. Nu este însă o versiune finală Fox Live din câte se pare.

Modelul Thomus Lightrider al echipei este în culorile roșu și carbon natural ceea ce face dificilă observarea funcționării suspensiei, dar aceasta e mai simplă decât pare. Bicicleta are un triunghi față simplu dintr-o bucată iar denumirile VRT PIV, VPP și Virtual Pivot Point ce sunt imprimate pe bicicletă fac referire la punctul virtual de flexie de pe seatstay-uri.

Thomus spun că bicicleta se bazează pe o cinematică cu patru brațe, dar de fapt e un sistem cu pivot simplu ce se bazează pe flexia seatstay-urilor deasupra dropout-urilor, un cuplaj invers comprimând amortizorul.

Geometria suspensiei cu pivot simplu are pivotul principal al basculei în interiorul triunghiului principal. Majoritatea bicicletelor prind bascula în afara triunghiului principal pentru a mări rigiditatea transmisiei, dar Thomus merg în direcție opusă.
Lightrider e compatibilă 2x cu o prindere demontabilă pentru sschimbătorul față și rutare Di2 sau Sideswing. Fluckiger concurează însă pe noul XTR cu o singură foaie de 38t și o casetă 10-51 de 12 pinioane.
Fluckiger a folosit noile pedale M9100 care arată în mare parte identice cu actualele M9000, dar au o platformă ceva mai lată pentru a mări suprafața de contact cu talpa pantofului.
În spate e montat noul deraior 1x XTR M9100 SGS cu patină lungă care a renunțat la prinderea direct mount și s-a întors la șurubul convențional.
Fluckiger a folosit un nou butuc spate non-serie MT-900 cu spițe cu capăt J și cu tehnologia Scylence, folosind noua casetă, dar butucul nefiind marcat XTR. Atât butucul cât și caseta au marcat cu laser cuvântul Prototype, lucru de așteptat dat fiind că există momentan doar trei biciclete echipate cu aceste componente.
Interesant este și faptul că nici una din cele trei biciclete nu folosește încă noile discuri XTR MT900, cu aripile lor noi de răcire IceTech. Shimano spun că aceste discuri sunt mai reci cu 20 de grade la suprafață decât modelul actual de top RT99. Funcționarea cu răcire e motivul pentru care plăcuțele noilor frâne XTR nu mai au radiatorul de răcire. Discurile însă nu au fost disponibile nici măcar pentru profesioniști.
Axul thru este din carbon și titan pentru a mai salva câteva grame.

Este interesant și noul sistem de prindere a manetei de frână, cu stativul care se așează pe ghidon. Teoretic ar putea să pară că acesta împiedică montarea de alte manete pe ghidon, dar nu e cazul, acesta e fix în locul unde era vechea prindere.

Cum prinderea ocupă acum doar 4 mm din ghidon, înseamnă că se pot monta mai multe manete în zonă. Majoritatea utilizatorilor XTR reglează levierele cam la 1 cm de grip-uri (ESI Fit XC în cazul acesta) ceea ce lasă suficient spațiu pentru manete cum e comanda FOX iCD a lui Fluckiger. De asemenea mai sunt disponibili 15 mm între cele două puncte de contact ale manetei cu ghidonul, unde poate fi montată de exemplu maneta de la tijă. În plus există și noul sistem iSpec.

Shimano spun că cele două puncte de contact ale manetei cu ghidonul elimină aproape complet flexarea corpului și îmbunătățesc controlul la frânare.

Lightrider folosește un sistem unic de rutare internă a cablurilor, totul intrând prin capacul cuveților.

Micile chestii argintii lipite de cadru ce seamănă cu powertape-ul sunt de fapt stickere Axxios de amortizare a vibrațiilor care au rolul de a salva niște secunde în cursă.

Sistemul de funcționare pare a fi de reducere a amplitudinii vibrațiilor în punctele cheie ale bicicletei, făcând astfel suspensia mai activă, îmbunătățind aderența și scăzând efortul ciclistului. Axxios spun că toți cicliștii care au testat produsele au simțit imediat o diferență, indiferent că e vorba de profesioniști sau amatori. Plus că totul este confirmat prin telemetrie. Deci toată treaba are sigur un sâmbure de adevăr.

Stickerele Axxios se regăsesc până și pe furca Fox 32 StepCast și pe butucul XTR de generație veche.

Restul componentelor sunt de la Pro, cu un ghidon drept Tharsis și o tijă de șa…

pe care e prinsă o șa Griffon cu șine din carbon.

 

Roțile lui Fluckiger folosesc jante nebrănduite din carbon. Roata față are un butuc XTR modelul vechi și o jantă din carbon UD în timp ce butucul spate cu casetă MicroSpline de 12 pinioane are o jantă din carbon cu țesătură. Roțile diferite sunt un rezultat al montării noului XTR M9100 cu câteva zile înainte de cursă. Înainte de cursa de shortrack Fluckiger avea montat pe roți un set de Schwalbe Thunder Burt tubeless, dar la cursa de duminică de elite a concurat pe G-One cu crampoanele rotunde ideale pentru traseul uscat.

Mai multe informații despre bicicletă și marcă găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

twenty − nineteen =