Acum citesti
Sunt roțile aerodinamice avantajoase la gravel? Hunt a cercetat problema

Toți producătorii de biciclete sunt într-o cursă pentru a produce roți mai aerodinamice pentru toate tipurile de curisere. Dar întrebarea interesantă este dacă astfel de îmbunătățiri ar avea un efect important pe off-road, pe un gravel bike, unde anvelopele sunt mai late și vitezele sunt mai mici… Hunt a fost unul dintre primii producători ce a încercat să cuantifice influența proprietăților aerodinamice cu anvelope de 28 mm pe care tot mai mulți cicliști le folosesc. Sunt însă toate avantajele valabile și la gravel?

Hunt nu produc încă un set de roți aero pentru gravel, dar au încercat să combine cele două subiecte. Însă s-au decis să studieze destul de serios subiectul…

De când Luisa Grappone, inginer în aerodinamică, s-a alăturat echipei Hunt, aceștia au abordat mult mai profund subiectul câștigului aerodinamic și au petrecut mai mult timp în tunelul aerodinamic. Și spre deosebire de alți producători care țin secrete informațiile despre studiile lor aerodinamice, Hunt încearcă să fie cât mai deschiși despre modul în care studiul aerodinamic influențează proiectarea și dezvoltarea produselor lor.

Hunt a dus roțile de gravel în tunelul aerodinamic deoarece și ei folosesc biciclete de gravel la ture și concursuri și s-au întrebat mereu dacă aerodinamica e relevantă la această disciplină. Întrebarea e dacă la vitezele la care se rulează pe gravel și cu anvelopele late folosite, avantajele aerodinamice mai au vreo relevanță.

Practic ei au început cercetarea așteptându-se ca anvelopele mai late să rupă curentul de aer atât de tare peste o jantă mai îngustă încât toate beneficiile aero să se piardă. Dac cum există atât de multe curse populare de gravel, cu atleți deosebiți, au decis totuși să încerce să obțină un răspuns.

Rezultatul cercetărilor celor de la Hunt este că, în realitate, pentru gravel, aerodinamica este importantă. Cercetarea lor, care poate fi consultată complet aici, descrie tot ce ține de presupuneri, metodologie de testare, calcule, rezultate și analize.

Pe scurt, cu anvelope gravel de 38 mm montate pe jante late și profilate cum e modelul lor 48 Limitless sau ENVE SES AR față de roți convenționale non-aero, de exemplu modelul lor 4 Season Gravel X-Wide cu lățime externă de 29 mm și profil de 19 mm, reducerea pierderilor aerodinamice la toate unghiurile a fost importantă, până la 9 W salvați.

Practic, la cele 10 ore necesare lui Colin Strickland să câștige cursa de 321 km Dirty Kanza cu o viteză medie de 32 km/h, roțile ENVE SES 4.5 AR cu anvelope Schwalbe G-One de 38 mm ar fi fost mai rapide. Roțile Hunt 48 Limitless ar fi fost cu 4 secunde mai în spate, modelul mai îngust ENVE SES 3.4 AR cu încă 1 minut și 14 secunde mai în spate iar modelul clasic îngust din aluminiu 4 Season Gravel X-Wide ar fi fost mai leng cu aproape 7 minute!

Diferențele nu sunt imense dar sunt reale, iar într-o competiție ar putea să facă diferența. Concurentul de pe locul 2, Peter Stetina, a ajuns la doar 9 minute în spate dupa peste 10 ore de cursă. Dacă ar fi fost vânt lateral, diferențele ar fi fost și mai mari!

E nevoie deci de roți aero pe gravel bike? Probabil că nu, exceptând participarea la curse de gravel foarte lungi. Dar pentru cei ce participă la concursuri sau evenimente de ultra-anduranță, ideea de roți aero pentru gravel poate fi luată serios în considerare!

Cum era de așteptat, Hunt are în proiect un set de roți aero de gravel bazat pe aceste rezultate. Nu se știe încă în cât timp acestea vor fi lansate, dar Hunt a confirmat că se lucrează la noua generație de roți Hunt Carbon Aero Gravel Disc și că vor fi gata destul de curând. Vor primi probabil catalogarea Aerodynamicist, la fel ca restul modelelor lor testate în tunelul aerodinamic, iar prețul unui set va fi undeva între 1000-1200$.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

fifteen − eleven =