Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Asa cum era de asteptat, Shimano a trecut la sistemul de 10 pinioane intocmai ca concurentul sau Sram. Insa pentru unele componente, Shimano a pastrat pedalierul cu 3 foi, dar a introdus si optiunea de 2 foi. In cazul gamei XT, pinionul cel mare este chiar imens, masurand nici mai mult si nici mai putin de 36 de dinti. Foaia mare a fost redusa la 42 de dinti de la 44 iar celei mici i-au fost adaugati doi dinti in plus, numarand acum 24 de dinti. Pentru angrenajele cu 3 foi, cea mijlocie a ramas neschimbata, numarand 32 de dinti.
Lantul este nou si a imprumutat cateva elemente din gama Dura Ace, cu design asimetric. Partea exterioara a lantului a fost gandita astfel incat sa usureze urcarea pe foi iar partea interioara sa faciliteze schimbarea usoara a pinioanelor. Astfel rezulta o schimbare a vitezelor mult mai usoara, fapt care se va resimti in forta cu care este actionata maneta schimbatorului de foi sau de pinioane.
Au fost inlocuite si schimbatoarele de pinioane si de foi. Toate sunt marcate cu logo-ul Dynasys, oferind indicii ca este vorba de un sistem de 2 x 10 viteze sau 3 x 10 viteze, in functie de model. Din punct de vedere al aspectului insa, asemanarile cu modelele actuale sunt destul de mari.
Preturile se incadreaza in limitele normalului : schimbatorul de pinioane va costa undeva in jurul a 100 de euro, schimbatorul de foi undeva la 40 de euro.
Mai multe detalii despre noile SLX si XT in curand, cu poze detaliate.
via | Shimano
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
Care schimbator de pinioane costa in jurul a 100 de euro si care costa 40 de euro?
Cel de pinioane 100 de euro, cel de foi 40 de euro. Multumim!
super! o sa imi iau combinatia 2×10 de la XT. oare cand se vor pune in vanzare?
Eu zic ca ajung 9 pinioane, și cu 8 te descurci pe munte, la 10 deja o sa fie lanțul prea subțire și implicit mai slab iar toleranta la pinioane o sa fie foarte mica, dacă ai îndoit doar o idee urechea la schimbător ești mâncat, pentru cei cu greutate și care apasă tare pe urcări nu crede ca o săi vad făcând trecerea la 10 prea curând.
Cred ca au făcut și ei saltul la 10 doar ca sa nu rămână în urma fata de SRAM.
In teorie s-au introdus 10 pinioane pentru ca au redus numarul de foi de 3 la 2. Dar in cazul Shimano poti opta si pentru angrenaj cu 3 foi. Asta totalizeaza un numar de 30 de viteze, fata de Sram care ofera 20.
Sunt de aceiasi parere cu Marcel…9 pinioane sunt suficiente!….nu doar pe munte, chiar si pe sosea. Caseta se poate alege in functie de relieful cursei, nu trebuie neaparat sa ai atat de multe pinioane. Eu cred ca s-a mers prea departe!(10)…asa cum a spus si el, lant f. subtire, distanta intre pinioane f. mica, dar si grosimea pinioanelor este ceva mai mica si uite asa si uzura va fi rapida!!