Acum citesti
Scott Ransom Golden Night

Acesta este ultimul proiect al lui Gustav Gullholm (cunoscut ca Dangerholm), dar diferă față de cele cu care ne-a obișnuit suedezul până în prezent. Mai exact, acest Ransom nu doboară vreun record de greutate, iar pentru proiect a fost aleasă chiar versiunea din aluminiu a cadrului (Ransom 930). Pornind de la această idee, Dangerholm s-a concentrat mai mult către suspensii, frâne și roți, căci bicicleta ar trebuie să fie extrem de manevrabilă dar și de distractivă.

În primul rând, cadrul a primit o vopsea nouă – Golden Night, o combinație de auriu cu bronz, care, în funcție de unghiul din care privești, se poate transforma în albastru/violet. A optat pentru logo-uri albe pentru a crea un contrast mai puternic.

Dar primul lucru care-ți sare în ochi este cel mai probabil furca: Intend Blackline Ebonite Bandit, jumătate double-crown, jumătate single-crown. Explicația este că în brațul mai lung există un spațiu suplimentar pentru o cameră de aer pozitivă, pe lângă cele două existente (poztivă și negativă). Așadar, două camere de aer pozitive – ceea ce rezultă într-o funcționare extrem de sensibilă pe prima parte de cursă. Dacă treci la obstacole mai mari, intră în acțiune cealaltă cameră de aer pozitivă. Scopul? Să ai o furcă care să se comporte aproape similar precum una pe arc, adică să fie cât mai liniară.

Amortizorul provine de asemenea de la Intend, modelul Hover Gamechanger, și arată la fel de dur precum furca. Fără grafice, acesta este instalat upside-down (ca orice alt amortizor pe Ransom) și poate fi remarcat prin dimensiunile sale mari (cadrul a trebuit un pic modificat pentru a putea fi instalat), în principal cilindrul mare fiind responsabil pentru aspectul deosebit.

În ceea ce privește frânele, Dangerholm a optat pentru un set de Trickstuff Maxima, construite CNC, în Germania, pentru care ai nevoie de ceva răbdare dacă te decizi să le comanzi. Însă, Dangerholm spune că puterea de frânare este incredibilă, iar fiabilitatea foarte mare. În orice caz, ține cont că un set costă 1.300 de euro, asta în cazul în care te gândeai să-ți cumperi unul. Livrarea se face între 12 și 18 luni.

Trecem la roți: butuci Onyx Racing, modelul Classic pe spate și Helix pe față. Rulmenți ceramici de cea mai bună calitate și care nu scot absolut niciun sunet. Un lucru care schimbă total senzația de dat pe bicicletă, așa cum ține să menționeze Dangerholm. Jantele provin de la Radsporttechnik Müller, din carbon și cu o greutate de 600 de grame/bucată. Deoarece a decis să instaleze un set de anvelope Continental Kryptotal (care cântăresc peste 1.3 kg/bucata), Dangerholm a menționat că nu folosește inserții, ci doar lichid de pană.

Transmisia este compusă dintr-un angrenaj Intend Rocksteady, foaie Actofixe Signature cu 32 de dinți, casetă Sram X01 Eagle și schimbător wireless Sram GX, care a primit și el o vopsea similară cu cea a cadrului.

Cu toate aceste modificări, bicicleta cântărește 15.9 kg, o greutate deloc mică, însă o bicicletă care nu prea seamănă cu nimic din ceea ce ai putea să cumperi dintr-un magazin.

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

8 − three =