Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Cei care au avut ocazia să vadă cursa de XCO din Cehia live pe Red Bull TV, s-au putut bucura de spectacolul oferit de Schurter, Absalon, Kuhlhavy și Cink. Cu toate că Nino Schurter a încheiat-o cu un avans important, asta nu înseamnă că pe parcursul acesteia nu am avut parte de momente frumoase.
De salutat a fost efortul lui Ondrej Cink, cehul reușind să stea în primele două ture alături de Kuhlhavy și Schurter, oferind un spectacol grozav celor prezenți, dat fiind faptul că atât Cink cât și Kuhlhavy sunt de naționalitate cehă. Cink a reușit să ajungă la final pe locul 4, o performanță remarcabilă în sine.
Nu trebuie să uităm însă că în aceeași cursă a Elitelor am avut trei români, pe Tudor Oprea, Lucian Logigan și Bogdan Duca, toți de la Scott Geiger Team, clasați în ordinea menționării pe locurile 78, 85 și 96.
O surpriză plăcută s-a produs sâmbătă la U23, acolo unde Vlad Dascălu, stabilit în Spania, a reușit să obțină locul 56, în tricoul naționalei. Ede Molnar, de la Dinamo BikeXpert Racing Team a reușit să încheie cursa pe locul 90.
Nu în ultimul rând, la juniori, unde am avut cei mai mulți reprezentanți, cel mai bine clasat a fost Roberto Burță de la Scott Geiger Team, pe locul 71, urmat fiind de Attila Malnasi, de la Dinamo Bikexpert Racing Team pe locul 81, de Vlad Păcurar, pe locul 84 și de Mario Pescaru, de la Scott Geiger Team, pe locul 91. Bartha Levente nu a reușit să termine cursa din cauza unor probleme tehnice.
Acum că avem tabloul mare, dorim să-i felicităm pe băieții noștri și să aflăm mai multe de la Răzvan Jugănaru, care a fost prezent la Nove Mesto în calitate de antrenor al echipei Dinamo BikeXpert Racing Team. Aceasta a asistat la toate cursele, așadar ne-am bazat pe ochiul lui format pentru a afla mai multe despre cum s-au desfășurat lucrurile în Cehia.
1.Care este parerea generala despre cum s-au descurcat baietii nostri la Nove Mesto?
Din punctul meu de vedere sau descurcat foarte bine. A fost o experienta noua pentru multi dintre ei, dar s-au mobilizat si au reusit sa dea ce e mai bun din ei. Daca comparam cu alte deplasari putem vedea o evolutie, deci suntem pe drumul cel bun. Un mare castig l-am constat pe partea tehnica reusind sa parcurgem toate portiunile dificile fara probleme atat pe uscat cat si pe ploaie (de notat faptul ca traseul era prin de radacini si sectiuni cu bolovani ce deveneau foarte alunecoase).
2.Cum ti s-a parut Vlad Dascălu, fiind cel mai bine clasat dintre cei prezenți?
Aici a fost primul meu contact cu Vlad. Este un tip foarte modest, fara aere de mare campion, concentrat pe ce are de facut si foarte calculat. Am incercat sa il ajutam cat de mult am putut de la sfaturi pana la partea tehnica. De fiecare data a fost receptiv si a ascultat toate indicatiile. Din punctul meu de vedere a fost riderul care a reusit sa se mobilizeze cel mai bine lucru ce s-a reflectat si in rezultat. Este usor de observat ca are in sange scoala de ciclism spaniola ceea ce ii da un mare plus. Pentru echipa nationala este un mare castig.
3.Cum a fost traseul comaprativ cu ce se organizeaza in Romania?
A fost unul din cele mai tehnice trasee pe care m-am dat pana in prezent. A fost o experienta extraordinara pentru baieti si am reusit sa castigam mult la partea tehnica. Comparativ cu ce gasim in Romania nu suntem departe, pot spune ca la Paltinis gasim un traseu la fel de greu… si ar mai fi si altele prin tara. Legat de trasee, vreau sa adaug ca cel de XCE din Nove Mesto era mult mai usor decat cel de la Avrig.
4.Dupa parerea ta, de ce anume mai au nevoie sportivii nostri ca sa creasca si sa putem spera la un top 20?
Sincer diferenta nu este atat de mare pe cat pare pe hartie. Cel putin in zona de juniori si U23 putem recupera rapid terenul pierdut. Din punctul meu de vedere avem nevoie de cat mai multe curse de acest gen si bineinteles de un buget care sa iti permita deplasari si cantonamente cu lotul, lot care sa contina cate minim 3 sportivi m/f la fiecare categorie. Bineinteles acest lot ar avea nevoie de mecanic, maseur si doctor permanent, in toate deplasarile. Avem nevoie de o centralizare a sportivilor, un control permanent al acestora din toate punctele de vedere. Cred ca acesta ar fi urmatorul pas… sportul cere sacrificii.
5.Tu ai participat?
Eu nu am participat. Mi-as fi dorit dar am preferat sa cedez locul unui sportiv elite mai tanar cu perspectiva de viitor. Sincer sa fiu nu eram nici intr-o forma prea buna deoarece am fost prins in ultima perioada cu multe proiecte, prioritat fiind pregatirea sportivilor. Nu am niciun regret in acest sens deoarece am reusit sa ma concentrez pe pregaturea sportivilor la fata locului iar rezultatele au fost imbucuratoare. Cel mai probabil pe viitor prioritari vor fi ei iar eu „ma voi da” doar atunci cand va fi cazul.
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
Mda…super evolutii 🙂
Ce sa spui si tu…
Florian R mda-ul tau e un fel de motto „pipi caca” la nivel macro-national. Asteptari nerealiste mai degraba vise fara munca. Nu stiu daca te dai cu bitza dar toti cei mai de sus nominalizati sunt idoli pentru noi muritorii si mancatori de noroi si sudoare chiar daca au 20 de ani mai putin sau in mai mult. Felicitari Tudor Oprea campionul nascut in epoca gresita si mult succes celorlati care au o sansa extraordinara in anii ce vor urma !
Tudi a fost cel mai varsnic participant din toti concurentii si totusi s-a clasat destul de bine. Daca ar fi fost mondialele de veterani ar fi castigat titlul .
Felicitari pentru rezultate