Acum citesti
POC au dezvoltat tehnologia SPIN pentru căști, ce va înlocui tehnologia MIPS

POC au fost printre cei ce au dezvoltat sistemul MIPS care a făcut căștile de top mai sigure. Deși multe din companiile de top au adoptat sistemul, POC a mers mai departe și a creat un nou concept. Tehnologia SPIN va fi introdusă în noile modele Tectal Race, Octal X și Coron Air.

La o primă privire, căștile SPIN arată ca unele normale. Elementul surpriză e că toate beneficiile de securitate a tehnologiei vin de la căptușala specială SPIN. Injectată cu silicon, aceasta rezistă forțelor rotaționale și oferă un grad de libertate capului în interiorul căștii în cazul unui impact.

PC spun că modelele echipate cu SPIN au avut rezultate mai bune la teste decât cele cu MIPS și că rezistă la trei tipuri de impact diferite. Probabil că sunt foarte siguri de rezultate deoarece au decis să nu mai producă modele cu tehnologia MIPS în viitor.

SPIN (Shearing Pads INside) permite căștilor să reziste la rotație și impact lateral și frontal, adică atunci când avem un impact rotațional asupra căștii, unul ce o face să alunece în lateral sau în spate.

Cum căptușala din silicon se poate deforma în orice direcție, aceasta poate amortiza orice tip de impact. Deși magia stă în materialul folosit pentru căptușală, amplasarea acesteia în interiorul căștii a fost studiată atent pentru a maximiza nivelul de protecție.

Materialul folosit la fabricarea căștilor POC nu este EPS și EPP, care își revine la forma inițială după un impact, căștile putând să reziste la mai multe lovituri fără să devină nesigure. Evident, o lovitură majoră distruge o cască din EPP, dar va rezista mai bine la impacte mai mici.

Coron Air SPIN a fost proiectată pentru DH și enduro, dar protecția de bărbie nu e demontabilă. POC consideră că modelele din mai multe piese nu sunt la fel de sigure ca unele dintr-o bucată așa că au insistat pe acest design încercând să îl facă cât mai ușor și mai ventilat.

La doar 950 g, noua Coron Air e cu 400 g mai ușoară decât vechiul model Coron! Ventilația a fost îmbunătățită prin mărirea orificiilor, au fost adăugate orificii noi și canalele de ventilație au fost adâncite.

Coron Air SPIN are cozoroc și padding de obraz demontabile rapid în caz de urgență. Prețul va fi chiar mai mic decât cel de 275 USD al vechiului model! Casca va fi disponibilă în mărimile XS-XXL și în culorile Negru, Alb sau Portocaliu/Verde.

Proiectată pentru enduro, Tectal Race SPIN folosește structura din aramidă POC și se fixează perfect pe cap cu sistemul de retenție reglabil al acestora. Casca e dotată de asemenea cu o prindere elastică pentru ochelari în spate și un vizor ajustabil. Este inserat chiar și un detector Recco pentru a putea fi localizată ușor în cazul unui accident. Prețul va fi de 220 USD și va fi disponibilă în mărimile XS-XXL și în culorile Negru/Alb, Alb/Negru și Negru/Albastru.

Pentru XC și gravel există modelul Octal X SPIN foarte ușor, derivat din modelul Octal Road. Versiunea X SPIN are câteva elemente de siguranță suplimentare pentru offroad. Învelișul de aramidă e mai complet, conține de asemenea reflector Recco. Prețul va fi de 250 USD și va fi disponibilă în mărimile XS-XXL și în culorile Portocaliu, Negru, Albastru sau Alb.

Noile modele POC SPIN au fost prezentate la expoziția Crankworx dar nu sunt încă disponibile, lansarea lor oficială pe piață urmând să aibă loc la Eurobike împreună cu restul colecției 2018.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (2)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

13 + fourteen =