Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Judecând după planurile mărețe ale echipei Sky, era cazul ca Pinarello să vină cu o nouă iterație a cursierei lor de vârf, Dogma. Așa că au făcut acest lucru, lansând F8, modelul fiind susținut de un alai de procente favorabile.
Pinarello joacă în continuare cartea asimetriei și duce acest concept mai departe, modelând partea posterioară a cadrului în așa fel încât rigiditatea a crescut. Obsesia actuală a producătorilor pentru procente se manifestă și în cazul italienilor, care cotează noua formă a cadrului ca fiind cu 16% mai asimetrică decât precedenta, chiar dacă această afirmație ridică anumite întrebări la rândul ei. Și cum un procent îl influențează pe altul, ca urmare a excedentului de asimetrie, și rigiditatea sporește cu 12%. Normal, nici aerodinamica nu putea rămâne ignorată și a fost eficientizată cu alte 47 de procente. Acum, să revenim la chestii mai palpabile.
Principala noutate chiar se leagă de aerodinamică, pentru că Pinarello a avut la dispoziție tunelul aerodinamic al celor de la Jaguar, unde a testat vreo 70 de configurații ale setului de cadru (deci cadru, furcă și tijă de șa). Prin urmare, profilul țevilor, atât ale cadrului, cât și ale furcii, a fost modificat substanțial, fiind acum botezat FlatBack. Cât despre greutate, cadrul, de unul singur, cântărește 860 de grame.
Alte trăsături pe care Dogma F8 le mai include sunt tija de șa cu off-set de 22mm, compatibilitatea cu seturile electronice Campagnolo EPS și Shimano Di2, tija de șa remodelată după testările aerodinamice, urechi de carbon ale cadrului și zonă a axului pedalier gata filetată. Și, desigur, nu putem trece peste greutatea numelui și fascinația pe care orice producător italian respectabil o exercită fără să știm de ce anume.
Sursa: Pinarello
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.