Acum citesti
OPEN MIN.D oferă o cursieră modernă dar cu design clasic

În viziunea celor de la OPEN MIN.D, o cursieră clasică e una ce are liniile standard, dar include performanțe și standarde moderne. OPEN numește acest lucru MINimal Design, sau MIN.D.

OPEN au intrat pe piața bicicletelor cu modele ce au loc pentru anvelope mari și care ocupau un loc între modelele de all road/gravel și cele off-road, dar fondatorii companiei au lucrat înainte la Cervelo și BMC așa că știu multe despre cursiere, așa că deși gravel-ul e la modă, ei s-au decis să construiască și o cursieră. Răspunsul la această provocare a fost OPEN MIN.D. Liniile clasice ale cursierelor sunt greu de bătut ca performanțe, dar produsul final trebuie să includă performanțe moderne fără să sacrifice confortul.

Bicicleta rezultată oferă ceea ce ei numesc Minimal Design – un cadru ușor, elegant și care oferă confort fără să apeleze la trucuri, cu un aspect clasic dar sub care se ascunde performanța. OPEN spune că un cadru mărimea M vopsit, cu tija netăiată și fără componentele mecanice, greutatea are valoarea respectabilă de 870 g.

Cu ax thru din Carbon-Ti la ambele roți, de 100×12 și 142×12 mm, cadrul oferă loc pentru anvelope de 32 mm montate pe jante late moderne. Monoblocul e de tipul BB386EVO iar cadrul acceptă transmisii mecanice 1x, 2x (doar Shimano), Di2, eTap și EPS.

În față, furca nouă R-Turn folosește designul modelelor lor U-Turn, adaptat pentru șosea. Sistemul de montare OPEN Smartmount permite folosirea discurilor de 160 mm fără adaptoare, etrierul putând fi prins direct de furcă. Asta înseamnă că nu se pot monta discuri de 140 mm, dar OPEN spune că oricum e o idee mai bună să fie folosite cele de 160 mm, frânarea fiind mult mai bună cu o penalizare foarte mică de greutate. Același sistem de montaj e folosit și la frâna din spate.

Furca e complet din carbon, are gâtul conic și o greutate de 335 g netăiată.

Pentru a oferi confortul dorit, OPEN a ales să folosească o tijă de șa integrată de doar 25 mm. Datorită lipsei zonei de contact dintre tija de șa și seat tube și datorită faptului că tubul subțire se extinde până la șa, OPEN spune că există o îmbunătățire considerabilă a confortului.

În schimb, tija trebuie tăiată după care mai oferă doar 15 mm posibilitate de ajustare. Există și un adaptor MOCT ce permite ajustarea pe 15-35 mm, util dacă bicicleta e vândută cuiva mai înalt. Tija include plăcuțe pentru prinderea șeilor cu șine rotunde sau cu șine din carbon ovale.

Geometria MIN.D a fost concepută folosind un cadru de test din oțel cu dropout-uri și unghiuri reglabile. Acum bicicleta e disponibilă în 4 mărimi, majoritatea cu un unghi al furcii de 72.5 grade și al tijei de șa de 73.5 grade, drop de 71 mm al monoblocului și are o poziție undeva între cea de competiție și cea de confort.

Bicicleta e oferită doar în culoarea Midnight Blue, dar cadrul e disponibil și în versiunea RTP – Ready to Paint care permite vopsirea personalizată de către cumpărător.

Bicicletele OPEN au prețuri premium, iar acest model nu face excepție. Prețul cadrului cu furcă, cuvete, clemă completă de șa, axuri thru, 2 urechi de schimbător, 2 seturi de capace (Di2, eTap), dopuri pentru ieșirea cablurilor, tuburi din spumă pentru reducerea zgomotelor, șuruburi pentru suporturile de bidon și manual are un preț de 3600$. Se primesc deja precomenzi, livrările fiind programate din iulie 2020.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

16 − sixteen =