Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Cicli Olympia a introdus hardtail-ul de top din carbon F1 în 2016, cu forme angulare extravagante și cu o gaură mare prin cadru. Acum F1 revine dar cu linii mai minimaliste și cu o greutate mai mică cu 200 g, bineînțeles și cu o geometrie mai capabilă de trail și cu cabluri integrate după ultimele standarde.
Linia generală a noului Olympia F1 arată destul de asemănător cu modelul vechi, dar nu mai există găurile prin headtube și zona seat tube-ului care aveau rolul de a crește rigiditatea. Designul mult mai simplu al cadrului a fost conceput pentru a scădea cu 20% greutatea față de modelul anterior, dar și pentru a primi un caracter modern, capabil de urcări abrupte și coborâri cu încredere maximă pe teren foarte tehnic.
Cel mai mare beneficiu al noului design este însă scăderea de greutatea. Olympia nu dă o cifră exactă dar spune că reducerea e de aproximativ 20% față de modelul anterior, al cărui cadru avea 1050 g în mărimea S. Cu siguranță deci F1 ajunge sub 1 kg, în linie cu cele mai ușoare MTB-uri hardtail disponibile.
Cadrul este produs dintr-un amestec similar de fibre de carbon japoneze Toray T1000, T800 și T400. Acesta este fabricat în tehnologia monococă după cele mai performante standarde din industrie, folosind matrițe interne din latex EPS pentru plasarea precisă a fibrelor de carbon și a rășinii fără cantități în exces, păstrând astfel greutatea redusă și rezistența și rigiditatea superioare.
F1 primise deja la ultima modificare o geometrie mai modernă, cu un cadru mai lung și cu un unghi mai mic al furcii. Riderii de XC însă au dorit un model mai capabil pe trail. Acum hardtail-ul a fost dus la alt nivel, cu un unghi cu 2 grade ma mic al furcii, de 68 de grade și cu un rake redus de 44 mm al furcii, o tijă de șa mai apropiată de verticală, la 76 de grade și cu un reach mai mare cu 1 cm, încercând să atingă manevrabilitatea modelului full suspension F1-X.
Noua Olympia F1 păstrează o mare parte din standardele folosite înainte, dar adaugă și unele noi. Cadrul trece la un headtube drept de 1.5 ce poate fi folosit cu o furcă cu gât conic și cu rutare internă a cablurilor, asigurată de sistemul FSA ACR.
Olympia a păstrat cablurile de schimbător mecanic pe exterior, pentru schimbări fine și service mai ușor, rutând la interior doar frânele, prin ghidon iar pentru frâna față cu ieșire chiar prin gâtul furcii.
Spatele cu butuc Boost are chainstay-uri de 430 mm și suport de etrier Post Mount, dar seatstay-urile ușor aplatizate sunt proicetate să ofere un pic de flexare pentru confort. Cablul de schimbător a fost rerutat pentru a permite o secțiune mai mică și ranforsări reduse.
Noul F1 are loc pentru anvelope 29×2.35, folosește tijă de șa de 30.9 mm cu rutare internă disponibilă pentru tija dropper, monobloc PF92 și o ureche de schimbător universală (UDH). Bicicleta e compatibilă doar cu transmisii 1x, cu foaia de maxim 38t, dar include prindere pentru un chain guide cu prindere directă cu șurub.
Noua Olympia F1 e disponibilă în două scheme de culaore, cu triunghiul față neggru sau alb și detalii portocalii. La fel ca modelele anterioare, sunt disponibile mai multe echipări la diferite niveluri de preț, începând de la varianta Pro la 2200 Euro echipată cu transmisie Deore 1×12 și furcă RockShox Judy Silver de 100 mm, la capătul opus al gamei fiind EVO R1 cu transmisie XTR și furcă Fox 32 Factory StepCast, la 5500 Euro.
Bicicletele sunt disponibile la distribuitorii Olympia, inclusiv cu posibilitatea de a personaliza roțile, cockpit-ul și furca. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.