Acum citesti
O singură foaie, mai multe utilizări: SRAM Force 1 și Rival 1

Având în vedere cât de multă monedă au bătut cei de la SRAM pe seturile de componente cu o singură foaie, apariția lor printre piesele de șosea era ceva de așteptat, măcar într-o anumită măsură. Ei bine, a venit momentul ca speculațiile să se materializeze prin lansarea de către producătorul american a versiunilor cu o singură foaie a seturilor de șosea Force și Rival, cărora li s-a adăugat un „1” după denumirea sub care le cunoaștem cu toții.

rival

Situația este mai nuanțată decât pare la prima vedere, totuși. Chiar dacă sunt aferente unor seturi de șosea, noile trenuri de rulare au un caracter cel puțin polivalent, dacă este să dăm crezare oficialilor de la SRAM. Aceștia prezintă „noile” (sunt noi doar ca nume, dar vorbim mai jos despre rădăcinile lor) piese ca fiind îndreptate către utilizatorii care preferă simplitatea, fiabilitatea și funcționalitatea. Dacă prima aserțiune o putem valida, legat de fiabilitate și funcționalitate lucrurile pot fi dezbătute mult și bine, căci cel puțin Force este un set care rareori dă greș sau te lasă când ți-e lumea mai dragă. Revenind la subiect, utilizarea recomandată de către SRAM pentru Force 1 și Rival 1 se întinde de la proaspătul segment al bicicletelor de aventură (gravel grinder), până la cele de fitness, de șosea și chiar și de oraș, în caz că străzile din preajma ta nu-s prea înclinate. Pe lângă aceste, producătorul mai sugerează că decât să fie îndreptate spre o utilizare anume, cele două seturi sunt, mai degrabă, îndreptate spre un segment de utilizatori, cu toate că utilizarea schimbătorului de față nu a fost nicicând o operațiune prea complexă. Așadar, dacă nu vezi rostul unui angrenaj dublu sau triplu, probabil SRAM ți-a făcut hatârul.

Legat de apariția celor două seturi, nici Force 1 și nici Rival 1 nu pot fi numite „noi” căci derivă direct și fără vreo modificare tehnologică din setul de ciclocros Force CX1. Există niște diferențe între acestea, însă toate se rezumă la materialele din care au fost fabricate noile apariții, carbonul lui CX1 fiind înlocuit, cu precădere, cu diverse aliaje de aluminiu.

Din acest lucru derivă, mai departe, un plus și un minus. Lăsăm ce e mai bun la final, așa că vorbim despre minus mai întâi. În ciuda foii lipsă și a absenței schimbătorului de față, precum și a manetei aferente, greutatea nu scade simțitor. În principal, acest lucru se petrece din cauza aluminiului menționat anterior, dar și a schimbătorului de spate care include tehnologia Type II, care cel puțin va împiedica lanțul să sară în toate direcțiile când traversezi teren accidentat. Nu în ultimul rând, seturile nefiind destinate utilizatorilor „de elită”, e posibil ca nici producătorul să nu fi privit acest aspect ca pe ceva esențial.

Legat de partea bună, aceasta o reprezintă prețul, sau cel puțin asta vrea să creadă compania americană. Cei mai norocoși dintre viitori cumpărători vor fi cei care vor achiziționa piesele SRAM din SUA, unde prețul recomandat de vânzare al versiunii mecanice Rival 1 va fi de 688$, iar al Force 1 va fi de 1.110$. Europenii vor trebui să scoată mai mult din buzunare, în speță 718, respectiv 1.158 de euro pentru aceleași grupuri, iar pentru ambele există variante cu frâne hidraulice, simțitor mai scumpe, mai ales în cazul Rival.

Cât privește alte aspecte tehnologice, cele 11 pinioane vor fi identice cu cele ale seturilor XX1, X01 etc, adică blocul de 10-42, în timp ce în materie de foi, vei putea opta pentru mărimi de 38, 40, 42, 44, 46, 48, 50, 52 sau 54 de dinți.

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

thirteen − 10 =