Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Producătorul german Bergamont a adus noutăți în colecția bicicletelor de trail pentru 2017 cu două modele noi de Trailster, un Straitline reînoint și Grandurance, o cursieră de anduranță din carbon.
Noul Trailster din carbon păstrează roțile de 27.5 dar are spațiu pentru anvelope de 2.4. Aceasta va fi disponibilă doar cu echipare completă, inclusiv un model cu SRAM X01. Suspensia rămâne de tipul single pivot și crește cursa de la 140 la 150 mm. Cadrul primește inserții de protecție pe chainstay împotriva bătăii lanțului și pe monoblocul BB92 pentru chainsuck. Prinderea pentru deraiorul față este demontabilă și dispune și de prindere ISCG. Și downtube-ul are inclusă o protecție împotriva pietrelor în zona inferioară care permite și accesul la cablurile rutate intern. Greutatea modelului echipat cu X01 este de doar 11.9 kg, ceea ce îl recomandă pentru cei ce doresc să facă și urcări serioase.
A fost lansat de asemenea și un model Trailster Plus cu roți de 27.5+ pentru trasee mai dificile. Acesta este din aluminiu și oferă două nivele de echipare de performanță medie. Cursa este tot de 150 mm dar este spațiu pentru anvelope de 2.8 și de asemenea se pot monta roți de 29. Din păcate nu va fi disponibil și cadrul separat. Cablurile sunt rutate tot intern prin două porturi modulare care le țin fixate. Cadrul va avea și prindere demontabilă pentru deraiorul față și ISCG, dar echipările standard vor fi cu două foi pentru o gamă mai largă de trepte. Greutatea modelului echipat cu Shimano XT este însă de 15.11 kg, ceea ce arată că bicicleta este gândită mai mult pentru coborâre.
Modelul de DH Straitline a participat de-a lungul timpului în Cupa Mondială, dar pentru 2017 vine cu o suspensie regândită mai ajustabilă. Vor fi disponibile două variante: cu cadru complet din aluminiu și cu triunghiul față și brațele suspensiei din aluminiu, dar cu swingarm din carbon și o greutatede 16.4 kg. Spatele din carbon rigidizează bicicleta și aduce cadrul la o greutate de doar 3.9 kg. Cursa spate a rămas de 215 mm cu sistem single pivot reproiectat pentru o funcționare progresivă cu o sensibilitate inițială foarte bună. Funcționarea suspensiei pe coborâre s-a îmbunătățit considerabil. Cadrul primește și un set de protecții integrate în chainstay și o aripă mică de noroi integrată în spate care ține departe noroiul și mizeria de sistemul de suspensie. Straitline este modificabilă în funcție de profilul cursei, chainstay-urile putând fi alese în două lungimi și putând fi montate roți de 26 sau de 27.5, deși bicicleta vine echipată standard cu 27.5. Înălțimea monoblocului și unghiul furcii pot fi reglate din sistemul Flip Chip Tech.
Pe partea de șosea, Prime Grandurance se dorește un model care să satisfacă toate nevoile. Poate fi bicicleta de antrenament a unui mountain biker sau poate fi echipată cu anvelope cramponate pentru a fi folosită chiar și off-road. A fost introdusă o inserție de plastic ce se plasează pe furcă atunci când se folosesc anvelope de 25 mm, pentru un aspect mai compact. Cu ea demontată se pot monta anvelope de 37 mm. Este disponibilă și o mică aripă pentru noroi ce se montează în furcă lăsând loc pentru anvelope de 33 mm. Este proiectată și una pentru roata din spate. Cadrul din carbon are ax thru de 12 mm la ambele roți și headset tapered. Cablurile sunt rutate intern iar deraiorul față e cu tragere de jos. Pentru cei ce doresc o transmisie 1x, prinderea pentru deraiorul față se poate demonta. Deasupra monoblocului există prindere pentru o protecție de lanț.
Pentru mai multe informații accesați pagina producătorului.
Informații și imagini preluate de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.