Acum citesti
Noul gravel Lauf Seigla împinge limitele confortului și a dimensiunii anvelopelor

Noul gravel Lauf Seigla preia tot ce era bun la modelul True Grit și le duce la noi limite. Cu un cadru cu amortizare mai bună, cu spațiu pentru anvelope de 29×2.25 (700×54) și cu un aspect mult mai atractiv, modelul are toate șansele să devină un succes.

În ciuda compatibilității cu anvelope mari, geometria a rămas neschimbată, cu chainstay-uri scurte, fără forme extreme ale tuburilor. Noul Seigla este un urmaș foarte capabil și demn al modelului original de gravel True Grit al producătorului.

Noutatea nu vine însă doar de la cadru. Elementul central al bicicletelor Lauf a fost mereu furca lor cu arcuri lamelare. Cu o cursă de doar 30 mm, neafectată de frecare, este cu 600 g mai ușoară decât cele mai performante furci cu suspensie pentru gravel.

Pe teren, în condiții normale de rulaj, e folosită cursa doar pe primii 15-20 mm. Furca reacționează imediat la impact și vibrații, neexistând frecarea din furcile normale, făcând trecerea peste bucățile de drum denivelat foarte confortabile. Cu toate acestea, furca e stabilă și nu produce balans vertical.

Noua versiune a furcii e îmbunătățită. Arcurile lamelare din carbon și fibre S2 sunt neschimbate, însă furca a trecut de la axul thru de 15 mm la ax de 12 mm. La începutul bicicletelor gravel, mulți cicliști foloseau roți ușoare de 29 de XC care erau compatibile cu axul de 15 mm.

Acum există pe piață o gamă largă de roți speciale de gravel, oferite doar pentru ax de 12 mm iar Lauf a vrut să se asigure că bicicleta acceptă orice model modern de roți. Momentan însă e folosit doar axul 12×100 mm, nefiind în plan trecerea la standardul Road Boost.

Discul față trebuie însă să fie de minim 180 mm, deoarece e nevoie de spațiu suplimentar pentru zona axului.

Furca a primit spațiu mai mare pentru anvelope de până la 29×2.25, după cum se vede în imaginea de mai sus, fiind lăsat și loc suplimentar suficient în jurul anvelopei.

Modificările au necesitat creșterea puțin a distanței ax-coroană, ceea ce a necesitat scurtatea coroanei și modificarea înățimii si formei headtube-ului. Rezultatul total este o înălțare a zonei frontale cu doar 3 mm.

Furca are o greutate identică modelului anterior, deși rigiditatea e superioară. Dropout-urile sunt mai ușoare, datorită materialelor superioare, compensând greutatea adăugată în zona coroanei. Rezultatul este și că a scăzut masa în mișcare.

Geometria e virtual identică celei a modelului True Grit. Lauf spune că manevrabilitatea modelului True Grit a fost pe placul clienților, așa că nu au vrut să modifice nimic din acest punct de vedere.

Au fost însă reproiectate tuburile, pentru a fi mai elegante și mai rigide. Headtube-ul e mai adânc iar downtube-ul are un profil mai triunghiular, adăugând rigiditate torsională.

Zona masivă a pedalierului maximizează transferul de putere. Iar aici lucrurile devin interesante. Chainstay-urile sunt foarte subțiri privite de sus, ducând la o bucată solidă din carbon pe partea transmisiei, pentru a fi cât mai subțiri fără a reduce rezistența sau rigiditatea.

Zona pedalierului e mai lată decât e normal, folosind rulmenți filetați de 73 mm care se bazează pe un set de rulmenți speciali și un ax de 73 mm DUB de la SRAM, solicitat special de Lauf dar care cu siguranță va stârni interesul mai multor producători de biciclete.

Acest ax permite păstrarea factorului Q mic al angrenajelor de șosea, permițând în același timp ca distanța dintre brațe să fie mare, pentru a permite montarea anvelopelor voluminoase. Pe acest cadru, design-ul aduce o limitare la transmisii 1x și momentan la angrenaje SRAM, acesta fiind motivul pentru care echipările complete sunt cu grupurile SRAM Rival, Force și Red. Vor fi oferite și echipări wireless AXS, care vin cu un alt aspect interesant de design.

Bicicleta nu e compatibilă cu tije dropper, excepție fiind tija Rockshox Reverb XPLOR AXS, care e ușor de adăugat deoarece toate echipările vin deja cu maneta AXS necesară acționării. Altfel, tijele cu rutare internă se vor putea monta doar prin efectuarea unor găuri suplimentare în zonele unde nu e afectată rezistența. Cei de la Lauf spun că găurirea e în principiu sigură, dar ar putea anula garanția și trebuie făcută cu atenție pentru a nu străpunge cadrul în ambele părți. Au fost clienți care au dorit compatibilitate cu tije dropper, dar bicicleta e concepută pentru competiții, așa că s-a decis să fie păstrată cât mai simplă.

S-a dorit însă ca bicicleta să fie și cât mai capabilă, motiv pentru care au fost concepute seatstay-urile aplatizate pentru confort și a fost lăsat spațiul masiv pentru anvelope. Combinate, ar trebui să facă posibilă atacarea celor mai dificile trasee, dar existând posibilitatea de a monta anvelope mai subțiri pentru rute mai puțin agresive.

Amortizarea cadrului este suma mai multor elemente tehnice, producătorul spunând că e la același nivel sau chiar mai bună decât cea a modelelor cu pivot, cum ar fi Trek Domane sau Cannondale Topstone.

Toptube-ul se aplatizează la joncțiunea cu seat tube-ul, făcând zona mai flexibilă. Apoi seatstay-urile sunt aplatizate și se conectează la seat tube mai jos. Aceste două puncte acționează ca un fel de pivoți virtuali.

Seat tube-ul este înclinat mai mult spre spate, axul său central întâlnind downtube-ul un pic în fața pedalierului. Asta permite flexarea mai ușoară a cadrului decât dacă ar fi mai fertical, totul fiind accentuat de celelalte elemente de design ale cadrului.

Un alt element interesant despre cadru e că acesta folosește fibre standard de carbon, nu high modulus. Chiar dacă fibrele Hi Mod sunt mai rigide și mai ușoare, ba chiar mai rezistente la fisurare, ele nu sunt puternice și durabile.

Acestea sunt folosite la bicicletele care trebuie să fie cât mai ușoare dar să treacă totuși testele ISO, însă nu oferă rezistența la impact și nu pot fi proiectate să flexeze în măsura în care Lauf are nevoie pentru o astfel de bicicletă. Modul însă in care au fost proiectate straturile de carbon și calitatea fabricației fac ca bicicletele Lauf să fie totuși ușoare. Mai jos e un tabel cu variantele de echipare și greutățile lor.

Bicicletele sunt disponibile atât cu furcă cu suspensie Grit cât și cu furcă JAF (Just A Fork) rigidă pentru cei ce vor o bicicletă adaptată mai bine distanțelor foarte lungi. Greutățile anunțate pnetru cadru și furcă sunt:

  • Cadru Seigla mărime M, fără accesorii, înainte de vopsire = 1030g
  • Cadru Seigla mărime M, vopsit în Obisidan Black, cu clemă pentru tija de șa, protecție de chainstay din cauciuc și toate șuruburile pentru suporturile de bidon = 1163g
  • Furca Grit 3rd gen, nevopsită, fără ax, cu gât netăiat = 827g
  • FurcaGrit 3rd gen, Obsidian Black, fără ax, cu gât netăiat = 857g
  • Furca JAF 2nd gen, nevopsită, fără ax, cu gât netăiat = 412g
  • Furca JAF 2nd gen, Obsidian Black, fără ax, cu gât netăiat = 428g

În curând bicicletele vor fi livrate cu anvelope de 45 mm iar modelul Weekend Warrior va primi foaie de 40T odată ce componentele vor deveni disponibile. La lansare, versiunile Race și Ultimate vor fi deja disponibile, în timp ce Weekend Warrior vor fi disponibile după aproximativ o lună.

Culorile disponibile sunt Obsidian Black, Glacial White, Moss Campion și Silfra Blue.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

three × 5 =