Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Recent Specialized a lansat noua Stumpjumper FSR. Construită să fie cât mai versatilă cu putinţă totuşi la deal bicicleta se mişcă greu. Întrucât Camber părea a fi cel mai potrivit model pentru majoritatea potecilor Specialzied a decis să combine câteva din noile specificaţii de pe Stumpy FSR cu câteva de pe Epic pentru a crea un Camber perfect pentru trail.
Acest lucru a însemnat introducerea pe spate a suspensiei Brain însă „implantul” nu s-a făcut pur şi simplu. Camber foloseşte un Micro Brain care nu lucrează decât în anumite situaţii. Practic suspensia lasă primii 25% din cursă disponibili pentru denivelările mici. În acelaşi timp sistemul oferă o platforma fermă atunci când pedalezi în forţă. Suspensia se numeşte Trail Brain şi ajută inclusiv la urcări întrucât greutatea ta este lăsată pe spate, iar valva de inerţie este activata. Pentru a obţine o performanţă mai bună din vechiul Brain shockul foloseşte noua valvă Spike pe care o vom găsi de acum înainte pe toate Brain-urile şi chiar pe furca RockShox RS1 de pe Camber. Valva Spike ajută la o curgere mai rapidă a uleiului în şoc în cazul în care valva normală nu face faţă unui şoc puternic.
Alte similarităţi faţă de Epic sunt rezervorul Micro Air, specificaţia Auto Sag şi valva de inerţie instalată în spate la un unghi de 16 grade faţă de teren. Pe valva de inerţie există un buton de la care poţi regla efectul însă Brain-ul nu poate fi complet dezactivat.
Triunghiul faţă al cadrului este familiar şi asta pentru că este acelaşi folosit pe Stumpjumper FSR. Denumit FACT Carbon Trail Chassis acesta a fost gândit din start să poată fi folosit pe mai multe biciclete. Şi noul Camber beneficiază de spaţiul de stocare SWAT.
Noul Camber dispune de rulment pedalier PF30, ax spate 142×12, headset conic 1.5-1.125″ şi tijă de şa 30,9mm. Ghidarea internă a cablurilor se face prin tuburi speciale din carbon integrate în cadru, iar în cazul în care vrei să-ţi instalezi tijă de şa reglabilă dispui şi de ghidarea necesară pentru conducta hidraulică. Camber este compatibilă cu schimbător faţă. În cazul în care nu ai aşa ceva poţi instala plăcuţa Taco Blade pentru a masca găurile. Ghidonul este lat de 750mm, iar anvelopele sunt de 2.3” instalate pe jante Traverse din aluminiu late de 29mm sau Roval Traverse din carbon late de 30mm.
Datorită suspensiei mai scurte în comparaţie cu Stumpjumper FSR, ţevile seatstay de pe Camber dispun de o punte pentru rigiditate suplimentară. Bicicleta va fi disponibilă în varianta cu roţi de 29 inch şi suspensii de 120mm şi 650b cu suspensii de 130mm. Geometriile şi echipările vor fi diferite pentru cele două. 650b Camber este mai relaxată cu unghi al furcii de 68 grade în timp ce 29er-ul are unghi al furcii de 68,5 grade. Lungimea ţevilor chain stay pentru Camber 650b este de 420mm în comparaţie cu 437mm la Camber 29er. În schimb înălţimea BB-ului este de 330mm la ambele.
Bicicletele sunt disponibile cu cadre în 4 mărimi, aluminiu şi carbon. Toate modelele carbon sunt livrate cu transmisie 1x şi foaie de 28t sau 32t.
Preturi:
- SW Camber FSR Carbon 29 – $9800
- Modul SW Camber FSR Carbon 29 – $7300 (cadru, furca, roţi)
- SW Camber FSR Carbon 650b – $9800
- Modul SW Carbon FSR 650b– $7300 (cadru, furca, roţi)
- Camber FSR Expert Carbon 29 – $6200
- Camber FSR Expert Carbon 650b – $6200
- Camber FSR Comp Carbon 29 – $3800
- Camber FSR Comp Carbon 650b – $3800
- Camber FSR Comp 29 – $2500
- Camber FSR Comp 650b – $2500
- Camber FSR 29 – $1850
- Camber FSR 650b – $1850
- Camber FSR GROM – $2200
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.