Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Pivot Cycles are o mulţime de modele în gamă însă Mach 4 a fost disponibil încă de la început. În 2007, când a fost lansat primul model, atunci când Chris Cocalis şi-a fondat compania după restricţia avută cu Titus Bikes, Mach 4 a introdus pentru prima dată sistemul Pivot – DW Link de calitate superioară, biciclete full suspension care inspirau încredere. De atunci s-au schimbat multe, nu doar în construcţia bicicletelor ci şi a modului în care se dau oamenii. După ce au lansat cu succes modelul Mach 429 şi bicicletele de 27,5 cu suspensii mai mari, a venit vremea să revizuiască modelul Mach 4 din aluminiu cu roţi de 26 inch.
Mach 4 nu este doar o versiune cu roţi mai mari a originalului ci dispune de un design cu totul nou care integrează aproape toate standardele industriei existente într-un design arătos şi uşor ca greutate.
În general roţile mai mari te fac să te dai mai tare, mai ales atunci când suspensia este de 100mm. Chris Cocalis a încercat diferite lungimi de suspensie şi a observat că şi dimensiunea de 115mm oferă acea voioşie specifică designului XC de 100mm. Însă dacă treci de 116mm ajungi pe tărâmul bicicletelor de trail, iar pentru o cursă între 115 şi 125 mm caracteristicile la coborâre nu se schimbă cu adevărat. Reglând suspensia în poziţia ideală de 115 mm cursa oferă combinaţia ideală de eficienţă la pedalare specifică XC-ului cât şi capabilităţi de Trail, combinaţie pe care riderii o caută din ce în ce mai des la bicicletele agresive şi cu suspensii scurte.
Ajunsă acum la a 4a generaţie noul Mach 4 din carbon va fi vândută cu o furcă de 120mm deşi poate fi dotată şi cu una de 100mm dacă vrei să o foloseşti mai mult la cross country. Pivot a lucrat mult cu Fox pentru a găsi o setare ideală pentru shock-ul spate care să fie bună şi la race dar şi la trail. Reglată la aproximativ 27% pentru race, bicicleta se va simţi mai mult ca şi când ar avea 100mm întrucât spre finalul cursei suspensiei aceasta devine din ce în ce mai rigidă. Dar dacă schimbi pe modul Trail, bicicleta va căpăta un BB mai jos, unghi mai relaxat al furcii, iar suspensia va deveni mai liniară fiind uşor de utilizat pe întreaga sa lungime. Chris se aşteaptă ca riderii să folosească bicicleta mai mult pe modul Trail, însă modul Race va fi tot timpul disponibil la nevoie.
Setările suspensiei completează noua geometrie care are la bază trendul industriei de a oferi unghiuri mai agresive la biciclete cu suspensii mici. Când a apărut pe piaţă Pivot Les 27.5, Cocalis s-a inspirat de la BMX lăsând un unghi al furcii mai relaxat şi păstrând caracteristicile de cross country. Este valabil şi în cazul lui Mach 4 care are un unghi al furcii de 68,2 grade, 72 grade unghi al ţevii seat-tube şi furcă de 120mm. Dacă pui o furcă de 100mm vei obţine un unghi al furcii de 69,2 grade şi 73 grade la seat-tube.
Mach 4 se vinde în 4 dimensiuni de cadru XS, S, M şi L, iar Cocalis s-a concentrat cel mai mult asupra mărimii XS care are o înălţime de încălecare mai mică decât vechiul model XXS de 26 inch. În plus bicicleta este dotată cu un alt shock în aşa fel încât cicliştii mai mici de statură să poată folosi aceeaşi presiune. La toate acestea se mai adaugă şi mici ajustări ce ţin de geometrie şi care ajută riderii mai scunzi să profite la maxim de bicicleta lor. Lungimea ţevii top-tube variază între 21.85-24.50″.
întrucât Shimano a lansat de curând primul lor grup electronic Di2 pentru munte Pivot s-a gândit cum să facă bicicleta să fie compatibilă cu toate standardele, dar care să menţină în acelaşi timp un aspect curat. Rezultatul se traduce prin primul cadru de pe piaţă cu Di2 de munte integrat. Chris nu a fost un fan al rutării interne a cablurilor însă, întrucât piaţa o cere, a decis să doteze cadrele sale cu aşa ceva însă într-un mod îmbunătăţit. Astfel fiecare intrare în cadru aplică puţină presiune pe cămaşă în aşa fel încât să nu existe vibraţii în timpul mersului. Totul este foarte uşor de instalat cadrul fiind compatibil cu transmisii 1x sau 2x cu tragere pe sus sau noul schimbător faţă Shimano Side swing, tije de şa reglabile şi, evident Di2.
Pivot a găsit o modalitate de integrare a bateriei grupului XTR Di2 în cadru. Acestea sunt încă prototipuri dar ele arată totuşi cum bateria va fi inserată în ţeava down tube apoi sus spre seat tube. Acest mod de instalare permite nu doar tije de şa reglabile ci şi o mare deschizătură în cadru prin care se poate lucra uşor la rutare.
Când totul este instalat şurubul superior de instalare a bateriei este folosit şi pentru suportul de bidon, iar un al 2lea bidon de apă poate fi, de asemenea, instalat în triunghiul faţă. La fel ca şi restul bicicletelor Pivot din carbon, Mach 4 dispune de o protecţie cauciucată instalată pe downtube şi chainstay pentru a proteja cadrul de pietre.
Mach 4 se livrează cu shock spate Fox Float CTD Custom Kashima care este instalat pe un link superior mai lat şi un rulment inferior Enduro Max mai mare pentru a creşte rigiditatea cadrului. Evident şi cadrul în sine merită atenţie întrucât noul material compozit înlocuieşte învelişul din aluminiu, dispunând acum de tehnologia cu turnare internă Hollow Box.
Oficial cel mai uşor cadru full suspension de la Pivot are 2,3 kg, iar o bicicletă întreagă are în jur de 10 kg. Pivot Mach 4 este vândută în 11 variante de dotări începând cu entry level-ul SLX la 4.499 $ şi terminând cu top-ul XTR Di2 2x la 8.999$. La vânzare vor fi disponibile şi doar cadre dotate cu shock Fox CTD Kashima la 2.899 sau frame-set care va include şi furcă Fox F120 CTD Kashima, Pivot HS şi Sram sau Shimano, la preţul de 3.799$.
[vimeo id=”97949962″ width=”600″ height=”350″]Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.
De unde as putea achiziționa o bicicleta Pivot din România ? Exista un dealer ceva ? Am căutat pe Google dsr nu găsesc . Mulțumesc anticipat .