Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Noua bicicletă Drumuri Grele de la Pegas, a fost recent lansată. Mtb-ul păstrează linia cadrului Pegas ușor de recunoscut și în plus, echipează noul model cu componente de calitate.
Există câteva elemente care din start aduc un „plus” noului model. În primul rând Drumuri Grele este echipată cu noile anvelope 27,5 Plus. Introduse recent, chiar și în lume, Drumuri Grele dispune de anvelopele 27,5×3.0.
Asta înseamnă o lățime mare a cauciucului și implicit o aderență excelentă. Suspensia este iarăși un element demn de menționat. Furca RST Alpha 27.5+ oferă 120 mm de suspensie, mai mult decât au în general bicicletele obișnuite de cross country.
Cadrul este din aluminiu 6061, dar partea interesantă e că țeava steerer este conică. Acest lucru se traduce în teren prin rigiditate crescută a frameset-ului și manevrabilitate mai precisă. La fel de interesant este că Pegas a ales din nou o transmisie 1x pentru bicicletele sale. Vorbim aici de 1×10, cu o singură foaie pe față și 10 pinioane 11-36T pe spate. Având o foaie cu 34 dinți și brate de 170 mm, transmisia ar trebui să ofere suficient cuplu la munte, indiferent de condiția fizică a ciclistului.
Schimbătorul de viteze, pentru că la Drumuri Grele avem doar unul, pe spate, este de la Microshift, o altă componentă de calitate pe această bicicletă. Împreună cu shifterul Microshift, transmisia ar trebui să funcționeze fără probleme în natură. Alte componente de calitate sunt șaua Selle Royal, frânele mecanice pe disc Tektro și butucii Neco.
Bicicleta este disponibila în trei culori și două dimensiuni de cadru: 18,5 inch în culorile bleu și albastru și 17 inch în culoarea mov. Greutatea anunțată este de 15,3 kg, iar prețul este de 2.399 lei.
Pegas Drumuri Grele va ajunge în curând și la noi în redacție pentru test.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.
Sudurile acelea arata ieftin……ieftin!
Iar daca noul model are „componente de calitate” Microshift, Tekro mecanice si RST, oare cum erau componentele vechilor modele?
Probabil e secreta geometria – „Geometria Pegas”. In momentul in care sunt interesat de o bicicleta vreau sa cunosc anumiti parametrii – un chain stay length, head angle, bb drop samd. nu stiu, e prea mult sa prezinti si aceste informatii… nu conteaza numai culorile sau greutatea, care e masa de fapt.
„componente de calitate sunt …, frânele mecanice pe disc Tektro și …”
Daca si franele mecanice pe disc Tektro sunt de calitate, inseamna ca orice e posibil in lumea freerider.ro
Am avut franele respective si cedeaza din primele folosiri mai serioase, punandu-ti viata in pericol. Mai cititi niste review-uri pe Amazon !
Salut, dacă arunci un ochi peste review-urile noastre la vechile modele de frâne Tektro vei vedea că nu-s prea grozave. Cele noi par să promită mai mult. În orice caz, bicicleta va ajunge la noi la test și atunci ne vom lămuri.
Cu foaie de 34 si caseta 11-36 nu prea poti s-o dai oricui sa urce o panta mai serioasa.
Corect Florin. Cu marimile respective, tinand cont de diametrul rotii si grosimea cauciuciului, rezulta un gear-inches minim de 27.25 pe http://www.bikecalc.com/gear_inches. Un MTB mai serios are cam 17-18 gear-inches pe combinatia cu foaia cea mai mica si pionionul cel mai mare, deci nici vorba sa ai „suficient cuplu la munte indiferent fata de conditia fizica”.
Concluzie pt freerider.ro : incercati sa scrieti mai obiectiv, nu ca un press release de la Pegas.
Un press release de la Pegas a fost ceea ce poți vedea mai sus. Concluziile le vom trage după ce vom testa bicicleta.