Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Regândită în 2014 Orbea Rallon a fost intenţionat construită doar în varianta aluminiu pentru a putea face mai uşor modificări pe ea. În mare compania era mulţumită de performanţele bicicletei însă pentru 2016 aceasta primeşte îmbunătăţiri semnificative pentru a deveni mai capabilă de enduro.
Pe scurt cea mai semnificativă schimbare pentru Rallon 2016 este axul Boost 148 la roata spate.
Trecerea la Boost 148 a însemnat că toate bicicletele din serie vor avea această specificaţie păstrând însă şi pivotul concentric de la axul spate, dar şi ţevile chainstay de 420mm. Faptul că bicicleta dispune de acest pivot concentric înseamnă că piesele de dimensiuni mici sunt puţine la număr, iar spatele bicicletei devine mai rigid. Spaţiul suplimentar obţinut le permite să folosească anvelope mai mari cum ar fi Maxxis Ardent de 27×2.4. Însă dimensiunea maximă care încape este de 2.5”, aşadar Rallon nu este o bicicletă 27.5+.
Geometria a fost uşor modificată dispunând acum de un unghi al furcii mai relaxat cu un grad ajungând la 66 grade în poziţia superioară şi 65,5 în cea inferioară. Unghiul tijei de şa este destul de drept la 75-74,5 grade aceasta imprimând riderului o poziţie agresivă şi oferindu-i foarte multă cursă negativă la suspensia spate.
Modificarea geometriei se face printr-o piesă de tip flip-flop în care se fixează shock-ul spate. Este o modificare pentru care e nevoie de scule însă este în acelaşi timp printre cele mai uşoare sisteme de modificare a geometriei. Modificarea coboară rulmentul BB cu 7 mm şi măreşte unghiurile cu jumătate de grad.
Reach-ul a fost mărit şi el cu 5mm la toate mărimile de cadru ajungând acum la 447mm. De asemenea a crescut şi înălţimea ţevii head tube cu 5mm la cadrele mici şi 10 mm la cele M şi L. În mare modificările fac bicicleta mai stabilă pe coborâri, dar şi potrivită pentru mai multe înălţimi ale cicliştilor.
Cadrul are o greutate de 2,8 kg fără shock. Toate modelele primesc frâne Shimano şi nu Formula cum era în trecut. Pentru roţi vom întâlni din ce în ce mai des DT Swiss la jante. De asemenea şi Race Face va fi prezentă la angrenaj şi cockpit.
Cele două modele de top primesc shock spate BOS Kirk V2 şi furci FCV Deville care au acum braţe special gândite pentru roţile 27,5 – mai rigide şi cu degajare mai bună pentru noroi. Orbea a ales să investească mai mult în echipare de calitate decât într-un cadru de carbon.
Celelalte modele primesc furci şi shock-uri Fox care beneficiază de cele mai noi amortizoare FIT4. Toate modelele folosesc acelaşi cadru şi pot primi orice echipare şi orice culoare pe care o obţii folosind programul lor MyO.
Bicicleta va fi disponibilă în septembrie doar cu roţi de 27,5 şi cu cadrele S (16”), M (18”) şi L (19.5”).
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.