Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Ambele versiuni pentru Trail şi Maraton ale bicicletei Liteville 101 MK1 vor fi echipate cu suspensii RockShox Sid pe faţă şi Monarch DebonAir pe spate. Versiunea pentru Trail are 11,7 kg şi dispune în plus de tijă de şa reglabilă, pipă mai scurtă, chainguide bolt-on de la Syntace şi anvelope mai groase. Versiunea pentru Maraton are o greutate de 10,4 kg datorită componentelor mai uşoare.
Liteville 101 MK1 va fi disponibilă în 4 mărimi de cadru pentru fiecare echipare (dar şi în versiune de frameset). Mărimea S va primi roţi de 27,5 inch în timp ce celelalte vor fi 29er. Preţurile vor fi anunţate în octombrie.
101 MK1 dispune de câteva elemente tehnologice plăcute pe care le întâlnim la majoritatea bicicletelor Liteville. Este vorba şi despre link-ul suspensiei instalat sus pe toptube. Există, de asemenea, şi un indicator interesant sub forma unui mic pin sudat pe cadru care trebuie să fie aliniat cu un pin roşu instalat pe rocker link atunci când eşti pe bicicletă. Acest lucru asigură faptul că bicicleta dispune de cursa negativă (sag) corectă indiferent de greutatea ta. De remarcat este şi deschizătura din ţeava toptube prin care poţi ghida un cablu pentru tijele de şa cu rutare externă.
Pe spate avem un thru-axle Syntace X12, un setup DuoLink şi EVO6 – noul standard Syntace pentru cadre. Sistemul DuoLink permite ciclistului să instaleze o roată mai mică pe spate, pentru o acceleraţie mai bună, fără a altera geometria bicicletei sau înălţimea rulmentului pedalier.
Scurtarea ţevii chain stay prin sistemul DuoLink oferă o acceleraţie şi o manevrabilitate mai bună însă nu este afectată direcţia sau centrul de greutate. Schimbarea roţilor costă în: de la 26 inch la 27,5 pentru cadru mărime S şi de la 27,5 la 29 inch pentru celelalte mărimi de cadru. Schimbarea este însă valabilă doar pentru roata spate. Bicicleta este echipata cu frâne cu discuri de 180 fiind compatibilă cu transmisii simple şi duble. Pentru schimbătorul faţă avem instalare direct mount.
Spatele EVO6 este versiunea celor de la Syntace pentru sistemul Boost. În loc să împartă în mod egal lăţimea suplimentară cu 3mm pentru fiecare flanşă soluţia Syntace EVO6 pune toţi cei 6 mm pe partea cu pinioanele pentru o construcţie simetrică a roţii şi tensiune egală în spiţe. Diferenţa este compensată prin mişcarea casetei de pinioane (şi a dropout-ului) 3 mm spre exterior lucru care necesită o abordare specială a construcţiei cadrului.
Probabil că performanţa şi rezistenţa pe timp lung există însă vei fi obligat să rămâi la sistemul oferit de Syntace.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.