Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Acum 3 ani Norco a lansat platforma Aurum pentru downhill. De atunci s-au schimbat multe în lumea sporturilor gravitaţionale şi dacă fabricanţii au aflat ceva a fost faptul că micile modificări pot însemna podium sau câteva fracţiuni de secundă sub podium.
După o serie de îmbunătăţiri, după introducerea fibrei de carbon în construcţia cadrului, după introducerea roţilor de 27,5 inch şi după ce s-a format echipa Norco Factory Racing designul final s-a materializat, iar Norco Aurum DH C7 Killer B a fost lansata în producţie.
Cadrul este alcătuit dintr-un triunghi faţă din carbon la care s-au instalat ţevi chainstay şi seatstay din aluminiu. Suspensia Advanced Ride Technology foloseşte o cursă Gravity Tuned de 200 mm. Interiorul ţevilor din carbon beneficiază de tehnologia SmoothCore prin care acestea sunt netede căpătând implicit o greutate mai mică şi o rezistenţă mai mare. Carbonul foloseşte răşina ArmorLite mulţumită căreia rezultă cel mai rezistent cadru de downhill produs de Norco potrivit companiei.
În timp ce restul industriei „se lăţeşte” Norco s-a îngustat în ceea ce priveşte axul roţii spate. Folosind o transmisie de downhill cu 7 viteze Norco Aurum dispune de ax spate de 142×12. Motivul companiei a fost că această dimensiune oferă cea mai bună linie a lanţului când se foloseşte un rulment pedalier PF 107mm.
Designul şi eleganţa cadrului nu a fost deloc neglijată, iar in acest sens Norco a creat un colier integrat şi discret pentru tija de şa.
Împreună cu noul material pentru cadru au venit şi protecţii noi pentru Aurum Killer B. Vorbim de tampoane pentru furcă ce deservesc şi pe post de ghidaje pentru cabluri. Armura este împărţită în 3 părţi şi protejează ţeava head tube, downtube şi chainstay.
Dimensiunile cadrului disponibile sunt S, M şi L în timp ce frameset-ul costă 2.585 $. Dacă doreşti bicicleta deja echipată poţi alege între 4 variante:
- 1 ENVE – 9.700 $
- 1 -7.000 $
- 2 – 5.800 $
- C7.3 – 4.230 $
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.